Onko metallimusiikki muuttanut Suomea hyvään vai vaarallisempaan suuntaan?
Kommentit (8)
No on metallimusiikkia ja sitten sitä kirkkojenpoltto black metalia ja itsemurhamusiikkia. Jälkimmäiset on joskus psykopaatti pesäkkeitä mutta sielläkin suurinosa ihan järkevää porukkaa joten en nää että genrenä vaikuttaa millään tavalla Suomen turvallisuuteen.
Metallin ja punkin suosio korreloi vahvasti maan vaurauden ja hyvinvoinnin kanssa. Tilastollinen fakta.
Metallimusiikin ystävänä koen, että ei se ole omalla kohdallani ainakaan vaikuttanut negatiivisesti. Itse olen korkeasti koulutettu nainen ja myös samaa genreä kuuntelevat ystäväni ovat yleisesti ottaen hyvin älykästä ja rauhallista porukkaa.
Luulin, että tämä aihe olisi käsitelty loppuun jo 90-luvulla.
Seinäjoen tangomarkkinoilla on huimasti enemmän poliisi-tehtäviä ja pahoinpitelyjä, kuin vaikka Tuska-festareilla. Ja muutenkin tämän pienen oman kokemuksen perusteella, 'raskaamman' musan baareissa on huomattavasti leppoisampi tunnelma kuin nuorten 'pintaliito'-mestoissa tai keski-ikäisten 'kaija-koo'-paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen tangomarkkinoilla on huimasti enemmän poliisi-tehtäviä ja pahoinpitelyjä, kuin vaikka Tuska-festareilla. Ja muutenkin tämän pienen oman kokemuksen perusteella, 'raskaamman' musan baareissa on huomattavasti leppoisampi tunnelma kuin nuorten 'pintaliito'-mestoissa tai keski-ikäisten 'kaija-koo'-paikoissa.
Ja Tauskin keikoilla tapellaan aina, joskus jopa artisti itse!
En millään jaksa uskoa, että metallimusiikin yhteiskunnallinen vaikutus olisi kovin merkittävä. Mielenkiintoinen aloitus tosin :)