Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko juot yleensä alkoholia jouluaattona?

Vierailija
11.11.2016 |

Itselläni menee päivän mittaan viiniä vajaa pullollinen ruokien kanssa, illalla kermalikööriä tai amarettoa 2-3 snapsilasillista, saunaoluita 1-2kpl.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden fantasiideripaukun.

Vierailija
42/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee sellainen 0.5l kossupullo, niin pysyy vielä ajokunnossa, kun nauttii hiljalleen päivän aikana.

Et pysy ajokunnossa. Tuossa on 12 ravintola-annosta, jonka palaminen vie 24 h, ja jos et nyt jätä kokonaan nukkumatta, vaan juot tuon vaikka 16 tunnin aikana, niin sulla on veressä just about vähän päälle puoli promillea. Ei kauheasti, muttei kannata kyllä rattiin mennä.

Pienessä sievässä voi kyllä ajaa lyhyitä matkoja.

Kyllä, kun laittaa turvavyön ja ei kolmosta isompaa vaihdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee sellainen 0.5l kossupullo, niin pysyy vielä ajokunnossa, kun nauttii hiljalleen päivän aikana.

Et pysy ajokunnossa. Tuossa on 12 ravintola-annosta, jonka palaminen vie 24 h, ja jos et nyt jätä kokonaan nukkumatta, vaan juot tuon vaikka 16 tunnin aikana, niin sulla on veressä just about vähän päälle puoli promillea. Ei kauheasti, muttei kannata kyllä rattiin mennä.

Pienessä sievässä voi kyllä ajaa lyhyitä matkoja.

Mulla on 3 promillea raja etten lähde rattiin.

Vierailija
44/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ehkä ainoa juhla jolloin en juo mitään paitsi ehtoollisviinin. En tiedä miksi. Se ei vaan kuulu mun jouluun.

Vierailija
45/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on omatekoinen alkolukko eli jos en saa itse auton avainta pesään, niin soitan naapurin Ranen kuskiksi.

Vierailija
46/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten en yhtään, joskus lasillisen olutta tai viiniä aterian yhteydessä. Ei meidän suvussa kukaan muukaan juo sen enempää.

Vierailija
47/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kerrasta ja fiiliksestä riippuen, minulle kun jouluaatto on vain yksi päivä muiden joukossa. Vaihteluväli on siis nollasta äärettömään. Tosin se ääretön minulla ei ole mikään aivan perseetolalle veto.

Se on kuitenkin varmaa, että tänä vuonna mennään nollalla, mutta joulun kanssa sillä nollalla ei ole mitään tekemistä, vaan se johtuu siitä, että minulla jäi tipaton tammikuu päälle ja muutin sen tipattomaksi vuodeksi, joka on siis pitänyt tähän päivään asti, joten ei sitä joku minulle merkityksetön juhlakaan tule katkaisemaan. Eli tipaton joulu tulossa, mutta ei joulusta johtuen.

Vierailija
48/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona menee vain pari lasia viiniä syödessä. Mennään aina aattona vanhempieni luo syömään niin että en viitsi siksi pahemmin ryypiskellä. Ja kun mieskin joutuu olla juomatta että pystyy ajaa autoa niin en viitsi yksinäni juoda. Joulupäivänä sen sijaan perinteisesti otetaan miehen kanssa päiväkännit. Lapsia ei ole, niin että sen suhteen ei tarvitse huolehtia.

Vierailija
49/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari olutta + glögiä, ehkä vähän valkkaria.

Kaksi edellistä joulua raskaana joten nyt nautitaan

Vierailija
50/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullon kossua ja lavan kaljaa ja sitten onki poliisit jo ovella! 

Vierailija
51/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että muisti menee ja myöhemmin taju.

Vierailija
52/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellään harvoin ollenkaan, kun on pakannut menemään jouluyöt juhlayöt töissä, jotta varmistaisin itselleni vapaan uuden vuoden. Sitten vuoden vaihteen kunniaksi saattaapi mennä enemmänkin.

Vierailija
53/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulu ja alkoholi ei kuulu yhteen. Eli en juo alkoholipitoisia juomia jouluna.

Näin oli jo tapana lapsuudenkodissanikin.

Vierailija
54/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 annosta. Ruoan kanssa menee.

Vierailija
55/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukin tai kaksi terästettyä glögiä.

Vierailija
56/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon saunassa (aamupäivällä noin klo 10) yhden 0,5 litran siiderin. Jouluaterialla 16-17 aikaan juon YHDEN lasillisen viiniä. Ajan autolla klo 20, joten enempää en juo. Tuossa päivällä on myös lapset mukana joulunvietossa. Klo 20:30 eteenpäin voin juoda vielä viiniä jos huvittaa tai olla juomatta. Vietän loppuillan siis miesystäväni kanssa, joten ei tarvi miettiä lapsia ja hiprakkaa. Viime jouluna en muistaakseni juonut illalla kuin yhden lasillisen. Ei ole niin iso juttu mulle, ei jää mieleen.

Vierailija
57/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joulu ja alkoholi ei kuulu yhteen. Eli en juo alkoholipitoisia juomia jouluna.

Näin oli jo tapana lapsuudenkodissanikin.

Miksi sitten joulukirkossakin tarjoillaan viiniä?

Tiesitkö muuten että lutterin mara oli melkoinen olutsieppo ja lipitti sitä pomminvarmasti myös jouluna, joihan hän olutta joka päivä litrakaupalla.

Vierailija
58/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona pitää ajella jonkun verran niin ei sitä pysty ottamaan kuin vasta myöhemmin saunalonkut/siiderit ja sen jälkeen viiniglögiä tai punkkua. Eli tissuttelulinjalla mennään.

Vierailija
59/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia, miestä, perhettä tai muutakaan sukua, niin voin sulkeutua kotiini koko joulun ajaksi pelailemaan tietokonepelejä, juuri niin vahvoissa kalsarikänneissä kuin haluan.

Vierailija
60/83 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 annosta. Terästetty glögi, lasi, kaksi viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme