X Factor DISCO week 6 official!
Tässä kaikkien kilpailijoiden biisit:
Overs
Saara Aalto: No More Tears (Enough is Enough)
Honey G: Stayin’ Alive
Girls
Emily Middlemas: Wishing on a Star
Sam Lavery: I Will Survive
Boys
Ryan Lawrie: Play That Funky Music
Matt Terry: Best of My Love
Groups
5 After Midnight: Boogie Wonderland
Kommentit (1009)
Mikä toi Mattin kappale on? En tunne
Vierailija kirjoitti:
Saaran biisi on hyvä koska tunnetaan, Sam Lavery sai sitten suurin piirtein isoimma disco-hitin koskaan ja tulee pilaamaan sen.
Minä kuulin ekaa kertaa tänään tuon Saaran kappaleen, kun kuuntelin sen Iltalehden jutussa olevasta linkistä. Ihan outo... Joten en nyt usko, että kovin tunnettu discokappale on, vaan se vähemmän tunnettu, verrattuna Honey g, Sam L, Ryan L, 5 AM ja Mattin kappaleisiin.
Emilyn kappaletta en ymmärrä ollenkaan, kun se ei ole menevä discokipale ollenkaan, vaan taas vähän sellainen "itkuvirsi" (riittää jo Emilyltä), eikä myöskään kovin tunnettu.
(p.s. ihan vain selvyyden vuoksi, että en ole enää mikään nuori, joten discoaika on kyllä tuttua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaran biisi on hyvä koska tunnetaan, Sam Lavery sai sitten suurin piirtein isoimma disco-hitin koskaan ja tulee pilaamaan sen.
Minä kuulin ekaa kertaa tänään tuon Saaran kappaleen, kun kuuntelin sen Iltalehden jutussa olevasta linkistä. Ihan outo... Joten en nyt usko, että kovin tunnettu discokappale on, vaan se vähemmän tunnettu, verrattuna Honey g, Sam L, Ryan L, 5 AM ja Mattin kappaleisiin.
Emilyn kappaletta en ymmärrä ollenkaan, kun se ei ole menevä discokipale ollenkaan, vaan taas vähän sellainen "itkuvirsi" (riittää jo Emilyltä), eikä myöskään kovin tunnettu.
(p.s. ihan vain selvyyden vuoksi, että en ole enää mikään nuori, joten discoaika on kyllä tuttua.)
Olet kuitenkin missannut diskokuningattarien kuningattaren, Donna Summerin.
Tuo Enough is enough oli toooodella hitti aikoinaan.
Mahtia, etei Saaralle laitettu mitään PUHKIKULUNUTTA biisiä!! klap your hands!! ;)
Minusta Saaran biisivalinta ei ole lainkaan huono, varmasti pystyy tuomaan siinä paljon omia vahvuuksiaan esille. Toivottavasti show'ta ei tällä kertaa vedetän överiksi ja tuomarien edellisviikon kommenteista otetaan opiksi!
Odotan kyllä edelleen Saaralta jotain rauhallisempaa ja hillitympää esitystä, sellaista yksinkertaista, mutta taidokasta laulutaidon esille tuomista.
Täysin tuntematon tuo Saaran kappale. Kuuntelin netistä useamman version ja kaikki olivat mielestäni tylsiä ja pitkäveteisiä. Nyt ei voi muuta kuin luottaa Saaraan, hän herätti sen onnettoman Oh so quietinkin henkiin vaikka odotin karmeaa kärsimysnäytelmää.
Yksi mikä on varmaa on se, että Sam Laverylle on paiskattu liian iso kappale. Uumoilen että Sam tulee tippumaan.
Minä taas toivon että Saara ei nyt mene toiseen ääripäähän seisomaan paikallaan ja briljeeraamaan äänellä. En pidä mistään tuskaisista siirappivuodatuksista muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Saaran biisivalinta ei ole lainkaan huono, varmasti pystyy tuomaan siinä paljon omia vahvuuksiaan esille. Toivottavasti show'ta ei tällä kertaa vedetän överiksi ja tuomarien edellisviikon kommenteista otetaan opiksi!
Odotan kyllä edelleen Saaralta jotain rauhallisempaa ja hillitympää esitystä, sellaista yksinkertaista, mutta taidokasta laulutaidon esille tuomista.
Olen periaatteessa samaa mieltä siitä että Saara pystyy kääntämään tuon biisin voitokseen vahvuuksillaan.
Mielestäni siinä, että toivotaan laulajan tuovan laulutaitoa esille on lähtökohtaisesti jotakin väärin. Jos sana laulutaito tulee hyvässä tai pahassa mieleen kuulijalle, esitys ei ole täysin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Täysin tuntematon tuo Saaran kappale. Kuuntelin netistä useamman version ja kaikki olivat mielestäni tylsiä ja pitkäveteisiä. Nyt ei voi muuta kuin luottaa Saaraan, hän herätti sen onnettoman Oh so quietinkin henkiin vaikka odotin karmeaa kärsimysnäytelmää.
Yksi mikä on varmaa on se, että Sam Laverylle on paiskattu liian iso kappale. Uumoilen että Sam tulee tippumaan.
Ei kyllä todellakaan ole "täysin tuntematon". Jos sinä et tiedä sitä, ei musiikkitietämyksesi taida muutenkaan olla kovinkaan laaja. Kyseinen kappale on esitetty X Factorissakin useampaan kertaan, mm Sam Bailey vuonna 2013. Uskon että Saaralel on sovitettu menevä mutta myös vokaalinen versio. Kyseisellä biisillä on YouTubessa 15 miljoonaa katselukertaa, mikä on 70-luvun biisille jo aika paljon. Ja kaikkihan nyt Donna Summerin tietävät...
Samista olen samaa mieltä. Miksi koko poppoon huonoin laulaja saa suurimman discohitin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä todellakaan ole "täysin tuntematon". Jos sinä et tiedä sitä, ei musiikkitietämyksesi taida muutenkaan olla kovinkaan laaja. Kyseinen kappale on esitetty X Factorissakin useampaan kertaan, mm Sam Bailey vuonna 2013. Uskon että Saaralel on sovitettu menevä mutta myös vokaalinen versio. Kyseisellä biisillä on YouTubessa 15 miljoonaa katselukertaa, mikä on 70-luvun biisille jo aika paljon. Ja kaikkihan nyt Donna Summerin tietävät...
Samista olen samaa mieltä. Miksi koko poppoon huonoin laulaja saa suurimman discohitin?
Miksi pitää olla mulkku? Et osaa muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen kommenttihan tuo oli. Myös mulle tuntematon kappale nimeltään ja tuota jumalattoman pitkää intro-osuutta kuunnellessa jo masennuin että missä disco. Mut se enough is enough-osio olikin tuttu, varmaan oon kuullut jotain uudempia versioita tästä. Kuuntelin nyt pari ja hyvä kappalehan tuo on, nyt vaan toivotaan onnistunutta sovitusta ja showta!
Vierailija kirjoitti:
Koska on Simonin tiimissä. Tuskin tulee siis putoamaankaan tällä viikolla. Simon tulee olemaan viimeinen valmentaja, joka jää yhden kilpailijan varaan. Sanokaa minun sanoneen.
Tuosta Saaran kappleesta esitetään Xfactorissa hieman alta 3 minuutin pätkä. Summerin/Streisandin versio on yli 8 minuuttia pitkä, mikä tekee siitä todella harvinaisen.
Honey G vetää ilmeisesti tämän version Staying alivestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella mulkku?
Käytännössä kaikki muut vetää samanlaisia kappaleita kuin ovat aiemminkin laulaneet. Ei paljoa tyylilaji vaikuta. Saara on ainoa joka laulaa keskenään todella erityylisiä lauluja.