Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vammaisen ihmisen kurja elämä

Vierailija
11.11.2016 |

Vaikea saada töitä kun on vammainen. Elämä vammaisens on paskaa. Onko täällä ketään vammaista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarjottavaa sinulla on työnantajalle palkkaa vastaan? Oletko tehokas? Kielitaitoinen? Missä asioissa olet hyvä, ehkä jopa parempi kuin muut?

Vierailija
2/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarjottavaa sinulla on työnantajalle palkkaa vastaan? Oletko tehokas? Kielitaitoinen? Missä asioissa olet hyvä, ehkä jopa parempi kuin muut?

Olen hyvin keskikertainen kaikissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä tyhmä, jos ihminen on vammainen, joka estää työn tekemisen, hän pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, ja jos olet niin saamaton, ettet osaa edes eläkehakemusta laatia lääkärisi kanssa, niin hohhoijaa.

Voi reppanaa sentään.

Vierailija
4/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä tyhmä, jos ihminen on vammainen, joka estää työn tekemisen, hän pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, ja jos olet niin saamaton, ettet osaa edes eläkehakemusta laatia lääkärisi kanssa, niin hohhoijaa.

Voi reppanaa sentään.

En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
5/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaikeasti vammainen fyysisesti enkä ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Päätöksen työkykyisyydestäni teki kelan lääkäri, joka ei ole minua koskaan edes tavannut.

Vierailija
6/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaikeasti vammainen fyysisesti enkä ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Päätöksen työkykyisyydestäni teki kelan lääkäri, joka ei ole minua koskaan edes tavannut.

Joo ei sinne eläkkeelle niin helpolla pääse kun terveet luulevat että pääsee.

Vierailija
7/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on ylipäätään tosi vaikea saada. Jos se nyt yhtään lohduttaa.

Vierailija
8/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla mahdollista opiskella jotain?

Vierailija
9/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kehitysvammaineb minä en osaa kirgoittaa sanaa vibeo.

Vierailija
10/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei se ole pelkkä juttu tämä työ. Vammainen vaan on heikoilla miesmarkkinoillakin ja joutuu ottamaan sen minkä saa. Myös talous on tiukoilla ja se näkyy asumisen laadussa yms eli vammaisuus haittaa koko elämää.

Vierailija
11/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppanaa sentään.

En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Jos hyvä ihminen olet tarpeeksi sairas, vammainen ja kyvytön tekemään töitä, niin kyllä sinut silloin eläkkeellekin lasketaan, älä väitä muuta, mutta jos et ole, niin silloin sinut katsotaan terveeksi ja työkykyiseksi. Niin yksinkertaista se vaan on, mutta kai nyt ittekkin tajuat näinä vaikeina talousaikoina, ettei täällä ole töitä kenellekään pilvin pimein edes tarjollan, niin turhaat väkerrät ja itket siellä. Hae uudestaan sitä eläkepäätöstä vaan. Hae lausunto yksityislääkäriltä, niin johan alkaa irrota, kun maksat  siitä lausunnosta enemmän kuin julkisella puolella.

Vierailija
12/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei se ole pelkkä juttu tämä työ. Vammainen vaan on heikoilla miesmarkkinoillakin ja joutuu ottamaan sen minkä saa. Myös talous on tiukoilla ja se näkyy asumisen laadussa yms eli vammaisuus haittaa koko elämää.

Niin haittaahan se, olet oikeassa.

Vierailija
13/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei gehari !

Sullahan menee paremmin, kuin minulla.

Mä en edes osaa kirgoittaa, perkele.

Vierailija
14/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi saada eutanasia, joilla kurjien kurjat elämät saataisiin loppumaan ja maailmasta kärsimystä poistettua. Samalla voisi vaikka verot tippua.

Vierailija
15/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se työkyvyttömyyseläke sinänsä lohduta kun se on niin pieni ettei sillä paljon hurrata ja elintason noususta ei ole enää toivoa.

Vierailija
16/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada eutanasia, joilla kurjien kurjat elämät saataisiin loppumaan ja maailmasta kärsimystä poistettua. Samalla voisi vaikka verot tippua.

Samantein voitaisiin lopettaa koko paisuneen julkisen sektorin verorahoin palkkaamat virat ja toimet, sehän se vasta tosi halvaksi tulisi, ja uuniin vaan kaikki julkiset turhakkeet virkanaiset ja miehet, mitä niillä tekee ihan oikeesti, ei yhtään mitään, yksityistetään vaan kaikki ja loput poistoon.

Vierailija
17/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertakaikkiaan olet ihan oikeesti vammainen, niin sinähän olet sitten työkyvyttömyyseläkkeellä, ja eihän silloin tarvitse töihin haikailla.

Joten lopeta jo narisemisesi.

Tiedät itsekkin, että tässä valtiossa on liikaa työvoimaa, siis ihan terveitä ihmisiä, mutta töitä ei vaan ole kaikille.

Jos olet vammainen, niin miksi edes yrität työhön, koska eivät kaikki terveetkään pääse tänä päivänä?

Vierailija
18/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se työkyvyttömyyseläke sinänsä lohduta kun se on niin pieni ettei sillä paljon hurrata ja elintason noususta ei ole enää toivoa.

Mitä olen sivusta seuraillut joitakin työkyvyttömyyseläkkeelle keplottelemallakin päässeitä, niin eipä tuo elintaso kovin kurjaa näytä olevan, on uuden karhea auto, lemmikkieläimiä  (eli on varaa syöttää eläimiä), omistusasunto, reissua reissun päälle ja teatterissa/konsertissa on varaa käydä jne.

Ja etenkin parisuhteessa olevalla työkyvyttömyyseläköityneellä näyttää rahaa riittävän, jos puoliso on vielä ansaitsemassa hyvä palkkaisessa työssä.

Vierailija
19/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on. Ja hallitus vaan leikkaa lisää ja kiristää meikäläisiä kurkusta. Mutta kannattaa silti yrittää tehdä omasta elämästään niin hyvä kuin voi. Ja sanon tämän itse vammaisena.

Älä keskity liikaa negatiivisyyteen, koska eihän se lopulta tuo mitään myönteistä elämääsi.

Koita miettiä mitä haluaisit tehdä työksesi ja selvitä mitä opiskelu- ja/tai työllistymismahdollisuuksia sulla on. Selvitä miten TE-toimisto voi auttaa sua. Kannattaa mennä valmiin idean kanssa.

Oletko selvittänyt kaikki Kelasta ja järjestöistä saatavat vammaistuet ja -palvelut yms.?

Kuulutko vammaisjärjestöihin ja käytät niiden palveluja?

Parisuhdeasioille ei kukaan oikein voi mitään, mutta eiköhän nekin asiat ole osittain kiinni siitä minkälainen persoona itse on, mitä tekee ja missä liikkuu yms.

Mun uralle tärkeä oli eräs palkkatuella saatu työpaikka, johon anoin jatkoa vammaisuuden perusteella, tai no sain jatkoa vain "runsaat" 2 kk,  mutta siitä se ura urkeni ja opiskelen nyt alan tutkintoa.

Henkireikä ja kunnon kulmakivi on myös ollut vammaisjärjestöni viikottainen liikunta, olen osallistunut jo yli 10 vuotta ja meille on muodostunut todella hyvä porukka, jotka kutsumme "nauruterapiaryhmäksi".

Olen silloin tällöin ollut tilanteissa, jossa olen ajatellut antavani periksi vamman takia, mutta sitten olen vaan purrut hammasta ja yrittänyt järjestää asian jollain tavalla - jälkikäteen juuri nämä jutut, jotka ovat olleet alussa vaikeita ja pelottavia, ovat olleet mulle ne elämän tärkeimmät vaiheet, jotka ovat vieneet eteenpäin. On pakko mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Tärkeä on myös säästää itse jotain rahaa, jotta voi toteuttaa sellaisia juttuja, jotka nytkäyttävät elämää vähän eteenpäin. Pienistä tuloista ja pätkätöistä on tietenkin vaikea säästää, tiedän, tiedän. Mutta järjestöistä voi saada tukea tai stipendejä erilaisiin asioihin, joten siitä vaan miettimään. Jos vaikka ei pääse lomalle, niin voi hakea tuettua lomaa. Kun vähän pääse arkikuvioista pois, se virkistää aivojakin.

Olen ollut myös aktiivisesti mukana erilaisessa järjestötoiminnassa, siinä voi päästä opettelemaan eri taitoja (voi laittaa CV:hen työkokoemuksena), tutustuu ihmisiin ja asioihin, voi päästä vierailulle mielenkiintoisiin paikkoihin tai jopa matkustamaan.

Elämässä on kumminkin jotain polkuja kun vaan etsii ne, jotka itselle sopivat.

Vierailija
20/21 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te eutanasian kannattajat mittaatte ihmisarvonkin rahalla. Häpeäisitte!

Jokainen ihminen on itseisarvoisella tavalla mittaamattoman arvokas. Kärsiviä ihmisiä tulee auttaa ja kärsimystään lievittää – heitä ei tule surmata.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä