Lapseltani meni pyöräillessä ketjut pois paikoiltaan, vastaan tullut MIES ei osannut laottaa paikoilleen
Millainen mies tuollainen muka on? En siis itse ollut mukana kun tämä tapahtui.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nainenko ei olisi osannut laittaa ketjuja paikalleen?
kuinka moni teistä naisista osaa homman oikeasti?
Meillä oli kakarana pyörät jatkuvassa käytössä ja varmaan 5-vuotiaasta olen osannut laittaa ketjut paikoilleen. Ei sitä voinut kenellekään (edes vanhemmalle) ulkoistaa jos sattui maaseudulla jopa useamman kilometrin päässä kotoa ketjut putoamaan. Ei ollut välttämättä edes vastaantulijoita tai asutusta.
Isä laittoi minut myös alusta asti vaihtamaan itse auton renkaat ja tästäkin oli ISO hyöty silloin kun kerran jäin yksin tienvarteen ja piti vaihtaa vararengas.
Ihan hyödyllisiä taitoja mutta kaikki eivät omista pyörää/autoa ym. ja silloin ei mielestäni tarvitse noita juttuja osata.
Nainen ja osaan jo 10 v saakka osannut
Vierailija kirjoitti:
Oli luultavasti joku stadilainen peukalo perseessä kasvanut.
Olen syntynyt kaupungissa jossa on monta kertaa enemmän asukkaista kuin Helsingissä, ja Suomessa Helsingissä.
Silti osaan laittaa ketjut paikoilleen, ja olen tuntemattomille lapsille laittanutkin kun koulumatkalla irronneet ja olen sattunut kohdalle. Ja olen nainen.
Ikinä en ole nähnyt ketään perse peukalossa, ehkä se on vain teidän lähipiirin tapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen vanhasta pyörästä meni ketjut vähän väliä joten on tullut laitettua monen monta kertaa. Olen myös paikannut/vaihtanut pyörän sisäkumit että sekin onnistuu. Auton renkaatkin olen vaihtanut moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen vanhasta pyörästä meni ketjut vähän väliä joten on tullut laitettua monen monta kertaa. Olen myös paikannut/vaihtanut pyörän sisäkumit että sekin onnistuu. Auton renkaatkin olen vaihtanut moneen otteeseen.
Ketjua pitää kiristää jos se lähtee usein pois, tai jos kiristysvarat on loppu niin ketkjua pitää lyhentää.
Ei osannut tai ei halunnut. Itse en kyllä laittaisi, se on teidän vanhempien tehtävä. Lapsi ei kuitenkaan ole vaarassa, vaan taluttaa pyöränsä kotiinsa.
Sormet jäätyy, likaantuu.