Voiko eksän jotenkin helposti ja edullisesti toimittaa ulkoavaruuteen?
Meillä on yhteisiä tuttuja ja projekteja joiden tiimoilta joudumme jonkin verran tapaamaan. No, mies deittailee jo täyttä häkää uutta mutta käyttäytyy minua kohtaan tuskastuttavan läheisesti. Hän oli jättävä osapuoli ja minulle jäi tunteita häntä kohtaan. Nyt hän kuitenkin kaveeraa, holhoaa, koskettelee, pyörii jatkuvasti kimpussani. Olen sanonut että yritän pystyä hoitamaan projektit mutta että tilanne on vaikea minulle. No, nyt kun viime kerralla kokoonnuttiin porukalla niin miehen käytös oli sellaista että minulta kysyttiin olemmeko palanneet yhteen... Miksi ihmeessä hän ei pyynnöistäni huolimatta voi suhtautua minuun normaalisti?
Urani on minulle tärkeä ja projekteja en halua hylätä. Silti sydämeni särkyy jokaisen tapaamisen jälkeen uudestaan...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No kysy suoraan mitä meinaa. Tee selväksi että jos suhde on loppu, niin työpaikalla saa luvan käyttäytyä asiallisesti. Jos haluaa palata yhteen niin sitten palaatte yhteen kerta tunteita yhä on molemmilla.
Tässä kiteytyi kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Voiko eksän jotenkin helposti ja edullisesti toimittaa ulkoavaruuteen?
Kannattaa soittaa Postiin ja kysyä olisiko heillä tällainen palvelu saatavilla. Heillähän on jo nyt mainosten mukaan postin toimituspalvelu ja jopa ruohonleikkuu.
Eksän toimittaminen ulkoavaruuteen on todella kallista. Pari eksää olen sinne saanut järjestettyä, mutta loppuja täytyy nyt vain sietää.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3628235/The-final-countd…
Onko mars tarpeeksi kaukana?
Parisuhdeasiat ei ole ihan helppoja, ihan täällä vauva-palstalla olen nähnyt sen. Puhu sille asiat suoraan.., ai mut otsikko kysyy voiko exän jotenkin helposti ja edullisesti toimittaa ulkoavaruuteen? Ei ole tuosta kokemusta, mutta voisi kysyä joltain avaruusasiantuntijalta, tai kysyä pääsiskö hän ehkä seuraavan astronautin mukaan. Ja kait sitä pitäs tuota avaruuslentoinnokkuutta kysyä ihan siltä exältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eksän toimittaminen ulkoavaruuteen on todella kallista. Pari eksää olen sinne saanut järjestettyä, mutta loppuja täytyy nyt vain sietää.
Tätä pelkäsinkin. Mikään lähempi ei nyt kuitenkaan tunnu riittävän.
Olen sanonut useaan kertaan. Asiasta on puhuttu. Hän ei halua jatkaa suhdetta koska se olisi osittain etä. Minä taas ajattelen tuon niin että hän ei vain rakasta tarpeeksi. Jos rakastaisi niin vaikeudet ja haasteet ei haittaisi. Toisaalta hän käyttäytyy hyvin rakastavasti, saan hänet kiinni tuijottamasta minua ym.
Näen että ainoa keino on olla tapaamatta tai sitten hänen pitäisi ryhdistäytyä. Mutta suorista pyynnöistä huolimatta se ei nyt jotenkin onnistu. Yksi projekti jatkuu vielä puoli vuotta... ap
Aika kallista on. Pelkästään kiertoradalle saaminen maksaa noin 23 000 €/kg.
Edullisempi vaihtoehto voisi olla lähettää hänet maata kiertävälle radalle. Mikäli häneen kiinnittäisi jonkinlaisia peilejä tai lautasantenneja voisivat lähetyskulut tippua ihan siedettävälle tasolle . Ellei jopa olisi tuottavaa toimintaa , voisit vuokrata tai myydä satelliitti-toimintoja.
Kaikkein edullisinta on sijoittaa heppu sellaiseen paikkaan, johon on asteroidi tai komeetta törmäämässä, jolloin heppu parhaimmassa tapauksessa lentää avaruuteen asti (esim. Maa ja Mars vaihtavat kiviainesta keskenään tällä tavalla, vaikka kuulostaa erikoiselta, Mars-peräisiä meteoriitteja on löydetty Maasta yli sata).
Nyt kannattaisi kääntyä äiti-Venäjän puoleen. Heillä on pitkä kokemus joutoäijien ja kulkukoirien lähettämisestä avaruuteen jo neukkuajoista lähtien. Parasta aikaa avaruudessa lentänee lukemattomia venäläisiä ukkoja, vikkelimmät kenties jo Jupiterin tietämillä. Kilauta Putikalle.
Pitikin otsikoida noin, nyt menee ihan nauruksi tämä. Saa sanoa jotain vakavaakin jos tulee mieleen.
Ei kellään muulla olisi vastaavaa tilannetta jos saataisiin neuvoteltua kimppatoimitus yksillä kuluilla?
Ap
Edullisinta taitaa olla tuhkana lähettäminen ja siihen on olemassa jo palveluitakin. Neuvoisin kuitenkin keskustelemaan exän kanssa missä muodossa ja koska hän haluaa sinne maata kiertävälle radalle.
Kantsii miettiä vähän otsikointia seuraavan kerran :D Minä voisin laittaa yhden henkilön vähä kiertelemään. Onneksi se ei käy täällä vauva-palstalla kirjoittelemassa, korkeasti koulutettu henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Edullisinta taitaa olla tuhkana lähettäminen ja siihen on olemassa jo palveluitakin. Neuvoisin kuitenkin keskustelemaan exän kanssa missä muodossa ja koska hän haluaa sinne maata kiertävälle radalle.
Tuhkia ei mielestäni kannata lähettää avaruuteen. Ainakin USA:ssa ihmistuhkasta voi puristaa itselleen timantin. Mikäs sen somempaa, kuin eksä rintakrossissa timanttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkia ei mielestäni kannata lähettää avaruuteen. Ainakin USA:ssa ihmistuhkasta voi puristaa itselleen timantin. Mikäs sen somempaa, kuin eksä rintakrossissa timanttina.
No pääsisipä ainakin lähes liiveihini sitten kun se tuntuu kiinnostavan edelleen. Ap
On hankala tilanne. Pidä vain pääsi kylmänä ja yritä unohtaa hänet. Joo tiedän että se on hankalaa kun sinulla on vielä tunteita ja näette päivittäin. Yritä olla kylmempi häntä kohtaan. Jos hän haluaa takaisin yhteen niin saa tulla itse puhumaan sinulle. Tuntuu kuin hän jotenkin pilailisi kustannuksellasi? Koska osoittaa kiinnostusta mutta ei halua takaisin yhteen. Yritä siirtyä eteenpäin, olla asiallinen häntä kohtaan, totuttele ajatukseen että tämä on nyt ohi ja jonain päivänä rakastut ihanaan mieheen joka haluaa sinut 100 %:sti ja haluaa pitää sinusta kiinni ikuisesti. Joo tiedän että aika yltiöromanttisesti ajateltu, mutta siltä se tuntuu kun löytää hyvän kumppanin. :)
Me päätimme eksän kanssa että eron jälkeen pysymme ystävinä, ihan yhteisen ystäväpiirinkin takia. Emme siis halunneet että ystävämme joutuisivat valitsemaan meidän väliltämme. Alku meni ihan hyvin, jossain vaiheessa alkoi todella ahdistamaan ja mietin vuosia että ei tämä vain toimi. Nyt kuusi vuotta eron jälkeen tilanne on helpottanut, olemme oikeasti ystäviä ja illanvietot ystävien kanssa ovat hauskoja ja rentoja, eikä ole minkäänlaisia kiusallisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Aika kallista on. Pelkästään kiertoradalle saaminen maksaa noin 23 000 €/kg.
Joku vetää pahasti välistä. SpaceX "tukkuhinta" on halvimmillaan noin 2700$/kg.
Juttele jonkun liivikaverin kanssa ja pyydä ilmoittamaan exälle, että pitää etäisyyttä. Huomattavasti halvempaa kuin lähettää kiertoradalle.
Hänellä on tunteita sinua kohtaan vieläkin. Jos ei muuta, niin kiintymystä ja omistushalua. Hän ei ole valmis luopumaan sinun tunteistasi itseään kohtaan ja pitää niitä yllä tuolla tavoin. Todennäköisesti äityy mustasukkaiseksi, jos sinä alat seurustella jonkun kanssa. Ikävä tilanne, kun täytyy pitää välejä yllä.
No kysy suoraan mitä meinaa. Tee selväksi että jos suhde on loppu, niin työpaikalla saa luvan käyttäytyä asiallisesti. Jos haluaa palata yhteen niin sitten palaatte yhteen kerta tunteita yhä on molemmilla.