NYT sai JAANA potkut
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001951186.html
Tervetuloa minun elämysmaailmaan, meitä muitakin on satoja tuhansia!
KOMMENTIT (400)
Kommentit (31)
Myy sitten vaan sen perintömökin ja säästöjäkin on?!!
Eihän tuo ole edes köyhyyttä nähnyt jos on auto, kesämökki, säästötilillä rahaa ja oma asunto.
Turha näitä itkuvirsiä on kirjoitella, kun ei tiedä todellista taustaa. 50 000 euroa vuosituloista olisi kyllä pitänyt jäädä säästöön pahanpäivän varalle. Jos ei ole lapsia eikä velkaa, niin kyllä pärjää. Ei tietenkään voi elää samalla tavalla kun 50000 euron tuloilla.
Kukkahattutäti ei tiedä köyhyydestä mitään.
Naputtelee näitä tarinoitaan leveän pöydän ääressä.
" Jaana haki opiskelemaan luonto-ohjaajaksi, kun hän oli vielä irtisanomisajalla edellisessä työpaikassaan. Kun Jaana oli virallisesti työtön, TE-toimisto ei hänen mukaansa puoltanut opiskelupäätöstä."
En ymmärrä mitä tekemistä TE toimistolla on opiskelupaikkojen kanssa. En minäkään heiltä ole kysynyt puoltoa opiskelupaikkoihini.
Uskomatonta, Jaana-parka pakotetaan elämään omilla säästöillään eikä saa viimeiseksi vaihtoehdoksi tarkoitettua verovaroin kustannettua toimeentulotukea. VÄÄRYYS! Newsflash Jaanalle, me muutkin eletään meidän säästöillä! Itse teen töitä 5-7kk vuodessa, en siis edes täysi kuukausia vaan joskus pelkkiä viikonloppuja, työllisyystilanne vain on tämä. Joudun elämään säästöilläni koko ajan enkä saa edes työttömyystukea tmv. Koska olen kuitenkin periaatteessa töissä.
Jos asuu Helsingissä tai pks seudulla niin autoa ei kyl tarvii. Kyl julkisel pääsee aike helposti...
Vuositulot olleet 50 000, eikä edes lapsia. Olisi luullut säästöön jääneen ihan älyttömät summat (ainakin itselläni olisi).
Siis mita kauheaa tassa nyt oli?
Kerrankin tarina siita, etta joku hyvatuloinen joutunut tyottomaksi ja elintaso romahtanut. Saastoja on varmasti tuona aikana kulunut ihan normaaliin elamiseen, ehka niita ei kauheasti ole edes ollut jos on maksanut isoa asuntolainaa tai vaikka matkustellut paljon?
Ja varmasti olisi mokkikin lahtenyt seuraavaksi myyntiin jos uutta tyota ei olisi loytynyt. Itsekin tuossa tilanteessa kiristaisin vyota aarimmilleen ettei tarvitsisi alkaa realisoimaan omaisuutta. Mun mielesta on hienoa, ettei kys. henkilo vaipunut epatoivoon vaan on tehnyt hommia etta saisi viela toita. Luulisi kaikkien tietavan ettei keski-ikaisen naisen olen helppo tyollistya uudelleen.
Ja kerrankin kirjoitus jossa ei kitisty rahojen riittavan mihinkaan, vaan kritisoitiin koyhia kyykyttavaa systeemia ja sita paperisotaa mika syntyy kun ottaa osa-aikatoita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaanan olisi kannattanut laittaa mökki osaksi aikaa vuokralle, vaikka viikko kerrallaan. Ei olisi vaikuttanut nuihin tukiin. Toimeentulotukeen olisi vaikuttanut, mutta eihän hän sitä muutenkaan saanut.
Jälkiviisaus on aina helppoa. Totuus kuitenkin on se, että harva työttömäksi joutuva tietää mitään tukiviidakoiden kiemuroista.
Jos hyvin käy, saa potkujen yhteydessä jonkun te-toimiston sivuilta printatun yhteystietolistan.
Tarvittaisiinkin te-toimistolta tai muulta taholta kurssi, jolla kerrotaan kaikki tuet, niiden hakeminen ja nykyisen tilanteen vaikutus nijjin. Vasta sitten ilmoittaudutaan työttömäksi. Näin ei tulisi turhia karenssi- tai muita rangaistuksia.
Tai mentäisiin vaan siuhen kansalaispalkkaan.
Eihän vielä huonosti mene,kun varaa ajella,tilillä säästöjä,hampaat hoidettu.omistas mökin ja saa rahaakin vanhemmiltaan...huh huh