Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opettaja käskeä minut hakemaan lapsen koulusta kesken päivän?

Vierailija
11.11.2016 |

Tuli soitto, että viidesluokkalainen lähtee nyt kotiin rauhoittumaan, haluatko hakea vai pannaanko kävelemään.

Miesrehtori, puhui hyvin virallisella äänellä ja sanoi, että "tämä ei ole neuvottelutilanne".

Neljä kilsaa kotiin, ei kai voi lähettää lasta kävelemään? Ja pakottaa minua hakemaan, sehän olisi heitteillejättö?

Pitääkö mun nyt mennä sinne koululle poliisien kanssa tätä selvittämään?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mitä lapsesi on tehnyt? Jotain aika pahaa varmaankin, eikai lasta muuten lähetetä kesken päivän kotiin...

Vierailija
22/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippulaiva=loppupäivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia järjestyikin ihan itsestään, kun mun äiti menee hakemaan :)

Ap

Vierailija
24/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis oliko tuo HAKU sun ongelma? Ei yhtään kiinnosta, miksi lapsi lähetettiin kotiin??

Vierailija
25/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi laittaa ongelma sen aiheuttajan luokse. Ja kyllä voi.

Vierailija
26/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis oliko tuo HAKU sun ongelma? Ei yhtään kiinnosta, miksi lapsi lähetettiin kotiin??

No tietysti, aika kiire työpäivä. Nyt tosin lounaalla. Ja koululle matkaa yli 20 km. Ap

Vierailija
27/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tietysti, aika kiire työpäivä. Nyt tosin lounaalla. Ja koululle matkaa yli 20 km. Ap

Miksei lapsi kävele?

Vierailija
28/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän on pakko olla provo.

Vierailija
29/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 4km kävely voi olla ongelma? Eihän se edes ole pitkä matka. Mekin lapsena käveltiin päivässä helposti 10-15km kun käveltiin kouluun, koulusta kaverille, kaverin kanssa vaikka urheilukentälle tai luistelemaan, takaisin ja kotiin. Tämä myös 20 asteen pakkasessa eikä kenenkään mielestä ollut ongelma.

Vierailija
30/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mun 5. luokkalainen tekisi noin, menisin heti koululle selvittämään asiaa. Eihän tuo ole missään nimessä normaalia. Olet vastuussa lapsesi hyvinvoinnista ja nyt on jotain todella pielessä. Älä vähättele asiaa vaan toimi.

Vierailija
31/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei lapsi kävele?

No ne vissiin halusivat että joku aikuinen hakee. Ap

Vierailija
32/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lasta voi poistaa koulusta ellei häntä ole virallisesti määräajaksi erotettu? En ole koskaan kuullut, että noin olisi toimittu, koulu kuitenkin on vastuussa lapsesta koulupäivän ajan. Varsinkin, jos lapsen käytös on levotonta, ei häntä saisi missään tapauksessa jättää yksin, vaan esim. terveydenhoitajalle, kansliaan tms. odottamaan että vanhemmat noutaa pois.

Mutta kyllä rehtori siis voi käskeä vanhemman koululle kesken työpäivän, jos on joku kriisitilanne päällä.

Lain mukaan rehtori voi evätä opetuksen loppupäiväksi. Se, ettet ole moisesta kuullut, johtuu siitä, että erittäin harvoin pitää tällaiseen mennä. Opetuksen evääminen on niitä vihonviimeisiä toimia. Koulussa on varmasti yritetty monenlaista jo ennen tätä.

Vierailija
33/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä tämmönen, mulla mennyt nyt pari tuntia tämän asian järjestämisessä. Laitan kyl vielä jotain noottia sinne koululle että ei näin. Ap

Vierailija
34/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölmöä tämmönen, mulla mennyt nyt pari tuntia tämän asian järjestämisessä. Laitan kyl vielä jotain noottia sinne koululle että ei näin. Ap

Muista nyt sitten käydä automaatin kautta hakemassa kullannupulle vähän seteleitä. Kaupasta jotain herkkuja ja paljon. Vielä hamppariateria palkinnoksi.

Vierailija
35/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippulaiva=loppupäivä

Entä tehtaan laastari?

Vierailija
36/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, että tämä on Provo, mutta mistä ajatteli niin kuin valittaa? Siitä, että sun kasvattamasi lapsi ei osaa olla? Vai siitä, että rehtori toimii kuten laki määrää?

Vierailija
37/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippulaiva=loppupäivä

Entä tehtaan laastari?

Luulisin sen tarkoittavan "tehdään lasu" En tosin ole se joka tuon on kirjoittanut, joten voin olla väärässäkin. Onneksi omasta puhelimesta sai pois päältä tuon automaattisen tekstin korjauksen, joka muuttaa sanoja miten tahtoo :D

Vierailija
38/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tohon poliiseja oo tarvittu tai sit on tosiaan aika erikoinen tilanne ollu menossa...

Vierailija
39/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siel oo poliiseja kuitenkaan paikalla tai sit et kertonu ihan kaikkea...

Vierailija
40/51 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti soittaa myös lastensuojelun hakemaan jos ei vanhempi ehdi. Itselleni on opettajana ollessa tapahtunut tällainenkin tapaus, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme