Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut katkaisemaan välit narsistiseen ystävään?

Vierailija
11.11.2016 |

Miten selvisit? Yrittikö tuo ystävä sabotoida ihmissuhteitasi tai muita ystävyyssuhteitasi valehtelemalla sinusta asioita? Miten toimia tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä mustamaalauksesta selviää, mutta onhan se aika inhottavaa tiedostaa, että on monen sellaisen ihmisen vihan kohteena, joita ei edes tunne. Oishan se mielenkiintoista tietää mitä p***aa ihmisille minusta on puhuttu, mutta jätettäköön omaan arvoonsa.

Mun tapauksessa kävi niin, että "kaveri" puukotti selkään ja käänsi sukulaisensa ja ystävänsä mua vastaan. Jäi varmaan niille kertomatta se todellinen syy minkä takia MINÄ laitoin välit poikki eli selän takana naureskelu, kuinka mieheni käy vieraissa. Ei voinu päin naamaa tulla sanomaan, halveksuttava teko.

Vierailija
22/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että narsisteja on nykyään enemmän kuin on aiemmin arvioitu. Johtuu varmasti monista seikoista, kuten kodin lähtökohtien yhteiskunnallisista muutoksista ja narsistista käytöstä tukevasta kulttuurista (some, työelämä, ns.ystävyyssuhteet, harrastukset). Olen tavannut elämäni aikana kymmenkunta narsistia, osa pahempia kuin toiset. osa ollut sitä lapsuudesta lähtien, osa ehkä ruokkinut itsessään ko.piirrettä. Yllättävää kyllä, useimmat näistä ovat naisia, päinvastoin kuin väitetään. Olenkin miettinyt, että onko sittenkin niin, että naiset osaavat naamioida narsisminsa miehiä paremmin... Yksi narsisti oli lapsuudenystäväni. Hän oli todella manipuloiva, hyvästä mutta epävakaasta perheestä, joten luontaista valtaakin oli. Katkaisin välit häneen yläasteella, koska sotki mun elämää selän takana. Ymmärsin hänen narsisminsa, kun aikuisena vietimme pari kertaa aikaa yhdessä. Hänellä on silti laaja ystäväpiiri, jossa "saavat olla" kaikki jotka ovat hänelle mieluisia ja suotuisia.

Kaksi naispuolista narsistia, todella paatuneita tapauksia, on työpaikallani. Ala on sellainen, jossa he pääsevät loistamaan. Heidän myötään olen oppinut tunnistamaan aidon narsistin. Sanotaan, että iän myötä narsismi vähenee, mutta näillä 50-vuotiailla leideillä ei ole siitä vielä merkkejä. Jos haluatte esimerkkejä toiminnasta, niin lukekaa kuvauksia narsisteista. Joka ikinen kohta on tuttu. Nämä kaksi ovat vuoroin toistensa pahimpia vihollisia ja kilpailijoita, vuoroin liittolaisia - tilanteesta ja hyödystä riippuen. En ole yksin tätä diagnoosia tehnyt heistä, vaan useampi ihminen on todennut asian heidän kanssaan työskennellessään. Toinen näistä yritti erityisesti ystävystyä kanssani, mutta jutut kävi niin hulluiksi, että etäännytin hänet elämästäni. Hänen mielessään olin vain hänen jatkeensa ja minun olisi pitänyt järjestää perhe-elämäni siten, että olisin näitä hänen toiveitaan ja vaatimuksiaan toteuttanut ensisijaisesti. Mikä raivo ja kiukuttelu, kun kieltäydyin näin toimimasta... vihjaili mm. että ajaa rekan keulaan, kun olin raskaana ja olimme hänen autollaan työasioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä kannattaa harkita ketä narsistiksi haukkuu. Ihan oikeasti. Se on aika aggressiivista ja ala-arvoista kielenkäyttöä, aivan kuin muukin leimaaminen. Puhutaan vaikka itsekkäästä, inhottavasta tai muiden hyvyyttä hyödyntävästä toiminnasta. Se on paljon todettavampaa. Narsisti on persoonallisuushäiriöinen ihminen. Haukutteko muita ihmisiä myös sillä nimellä?

Meinaan näin, koska entinen ystävä suuttui minulle, haukkui narsistiksi ja hulluksi, ei halunnut selvittää asiaa vaan laittoi minusta solvaavia ja ei-totuudenmukaisia viestejä minulle, läheisilleni, yhteisille kavereille, facebookiin... luulen ettei hän edes tiedä mitä narsisti tarkoittaa. Jos tietäisi, voisi miettiä kumpaan suuntaan vastikkeeton apu ja palvelut menivät meidän ystävyydessä ja kenen ongelmat olivat aina isompia. Mulle tuli raja vastaan hänen minua ja minun elämääni sekä perheenjäseniä arvostelevassa ja vähättelevässä käytöksessään ja sitten tuli p sk aa niskaan sen kunniaksi etten enää halunnut sellaista. Ja hän on montaa muutakin aiemminkin narsistiksi haukkunut.

Omituisinta oli, että koin hirveää syyllisyyttä tästä, vaikka hän oli se joka menetteli todella yliampuvasti ja niin, että ainakaan ystävä ei sellaista tee. Nyt kun hänen halustaan en ole enää elämässään ollut, on tullut kutsuja ja kaveripyyntöjä. Aivan kuin tällaisen epävakaan ja solvaavan käyttäytymisen läheisyydessä haluaisi joku olla? Tekee vieläkin pahaa, että olen ollut niin hölmö ja uskonut uskomattomat tarinat. Hänen elämä on pelkkää draamaa, ja ihmiset auttaa kun hän uhriutuu. Toisena hetkenä kyyneleet kuivuvat heti kun saa haluamansa.

Mukava kuulla, että tässä avauksessa on joku muu päässyt yli niistä perättömistä juoruista.

Yhteiset ystävät ovat alkaneet pitää jo minuun yhteyttä, joten ehkä pikkuhiljaa täälläkin. En silti koe olevani se henkilö, jonka tehtävä on paljastaa tän ihmisen luonne.

Vierailija
24/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sanomattakin lienee selvää, että olen etäännyttämisen myötä narsistityökaverin vihalistalla ja kostoja satelee.

Vierailija
25/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin yhden kaverin kanssa parhaita ystäviä yläasteella ja vielä lukiossakin. Haimme tietenkin samaan opiskelupaikkaan, mutta onnekseni päädyimme eri kaupunkeihin opiskelemaan. Tutustuin opiskelukavereihin ja havahduin samalla tajuamaan, miten huonosti tuo "paras" kaveri oli minua kohdellut. Alkoi myös paljastua kaikenlaista, mitä hän oli puhunut selkäni takana. Lopetin yhteydenpidon eikä tuo kaverikaan ole kyllä perään kysellyt.

Vierailija
26/26 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kyllä. Hän yritti sabotoida sekä ihmisuhteeni että ystävyyssuhteeni. En silti tiedä onko narsisti, mutta muuten hyvin itsekäs ja muita ihmisiä kunnioittamaton luonne. Tai kunnioittaa siis sitä, josta hyötyy niin kauan kuin hyötyy. Pitää olla myös sellainen joka ei sano vastaan. Terveisiä #25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän