Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hygieniapassi - suorittaneet?

Vierailija
11.11.2016 |

Mitä oppimateriaalia kannattaisi lukea kokeeseen? En ole menossa kurssille, vaan opiskelen itse ja käyn kokeessa. Onko joku oppikirja tai nettimatskuu mitä olette käyttäneet (ja päässeet läpi)?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin juuri ja juuri läpi. Kokeessa kysyttiin kauheasti erilaisista mikrobeista ja bakteereista ja missä lämpötilassa mikäkin "latinan kielinen nimi-mikrobi tai -bakteeri" lisääntyy/kuolee. Tosi vähän oli noita maalaisjärjellä pääteltävissä olevia kysymyksiä.

On ihan tuurista kiinni, mitkä kysymykset kokeeseen sattuu. Kannattaa siis jollain tasoa ainakin valmistautua testiin treenaamalla noita harjpitustestejä ja tutustumalla muutenkin hygieniatestimateriaaliin.

Ihan tavallisessa perus-hyg.testissä kävin ja siltikin kysymykset olivat suurelta osin mielestäni haastavia, poislukien ne muutamat oikeasti pääteltävissä olevat maalaisjärkikysymykset.

Päättelemällä ja rauhallisuudella ja maalaisjärjellä pärjää. Kyllähän jokainen ruoanlaittaja sen verran ottaa asioista selvää ilman testejäkin! Kuuluu normaaliin arkisivistykseen ja yleistietoon.

-3-

Oikeastiko pystyt päättelemällä sanomaan, mikä on hiivan kasvulle suotuisin ph tai missä lämpötilassa homesolut viihtyvät ja missä tuhoutuvat? Tai miten tarttuvat Giardia duodenalis, Toxoplasma gondii ja Cryptosporidium parvum?

Joillekin kun oikeasti käy se huonompi flaksi ja saa noita haastavampia kysymyssarjoja testiin. ...tai eihän noi sulle ole tietenkään haastavia vaan pelkästään tällaiselle sivistymättömälle.

Muuten kiva, mutta kaikissa kysymyksissä on monivalinta, joista voi päätellä. Yksi vaihtoehto on aina selkeästi väärä ja kaksi muuta voivat olla oikeita, mutta ovat usein vastakohtia. Ei siis ole vaikeaa päätellä, että hiivalle suotuisa pH on emäs vaihtoehto, home kuolee vaihtoehdoista kuumimmista (paitsi ''musta home'') ja lisääntyy parhaiten huoneen lämpöä lämpösemmässä, mutta alle 50°c. Toxoplasma on puolestaan vaarallista raskaana oleville ja tarttuu erityisesti kissoista ja giardia tulee vedestä. Nämä olen oppinut ihan koulua käymällä. Tuo viimeinen mainitsemistasi on ainoa minulle tuntematon.

Kyllä mun kokeessa oli väittämiä, ei monivalintakysymyksiä.

Ai pitikö sinun joka kysymykseen kirjoittaa itse sanoin oikea vaihtoehto? Minulla oli ainakin vain rastitettavia kohtia.

Ei, vaan rastitin oikean vastauksen väittämään. Vastausvaihtoehtoja oli kaksi.

Sehän tekee testistä entistä helpomman! Joko siis oikein tai väärin. Siinä tapauksessa sivistyksessäsi on siis oikeasti puutteita.

Pahoittelen kun en muistanut, että se oli niinkin helppo kun tekemisestä on niin paljon aikaa...

Niinhän sitä voisi luulla. Kysymykset olivat paljon kinkkisempiä kuin nykyisin. Tein juuri netin harjoitustestejä ketjun innoittamana ja kaikki kysymykset on nykyisin tehty niin, että vajaaälyinenkin ne osaa.

Vierailija
22/24 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittanut testin 2 x. Ehdottomasti en olisi päässyt läpi, jos en olisi lukenut materiaalia läpi. Luin ja kaikki oikein kummallakin kerralla.

Treenaamiseen ei liikaa aikaa mennyt.

Suoritin 2 eri kurssia ja kummassakin piti suorittaa hygieniapassi. Olisi vaatinut paperityötä jotta olisin saanut hyväksynnän, sanoin opettajalle päästään kummatkin helpommalla kun teen kokeen uudestaan. Opettaja kiitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain täydet pisteet mutta vaati lukua kyllä just noiden bakteerien kuolemislämpötilojen, oikeiden säilytyslämpötilojen jne osalta. Luin ne netissä olevat ohjeet hygieniapassisivustolta. Maksoi kummiskin n.40e niin en viitsinyt tuurilla edes yrittää läpi. Halusin olla varma läpipääsystä. Tosin koska o/v vastauksia ja väärästä ei sakoteta niin tuurillakin selviää

Vierailija
24/24 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oppimateriaalia kannattaisi lukea kokeeseen? En ole menossa kurssille, vaan opiskelen itse ja käyn kokeessa. Onko joku oppikirja tai nettimatskuu mitä olette käyttäneet (ja päässeet läpi)?

Olen kaksi kertaa suorittanut sen,ei ole vaikea.Viisi vuotta kai voimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi