Jos vauvan pulssi 148-156, ja sf 31 cm viikolla 31, mikä vauvan sukupuoli todennäköisimmin?
Kommentit (11)
jos on kerrankin käynyt sikiön sydänkäyrässä (siis kun synnytys ei oo käynnissä) ja huomannut minkälaista vaihteluväliä syke poukkoilee ihan normaalitilanteessa, niin on vaikea varmaan enää uskoa mitään syke-sukupuoli-ennusteita...
En oikein edes ymmärrä mitä sillä neuvolan sykkeiden mittauksella on oikein merkitystä, kun otetaan niin hirveän lyhyt pätkä ja sitten sanotaan että tasainen hyvä syke. Vai kuuluuko dopplerilla sitten sivuäänet tms.? Koska sairaalan käyrien perusteella normaalit sykkeet just kulkee vuoristorataa sen mukaan miten pikkuinen liikkuu jne.
Jymy rv 33+0
Olen kuullut jopa kätilöidenkin ennustavan sukupuolta sykkeen perusteella. Tietenkään ei virallisesti, mutta epävirallisesti kuulemma kuätilötkin tähän uskovat. Näin kertoi tuttavani, joka on kätilö.
Tytöillä on nopeampi syke, kun poijlla. Mutta ei se 100% varma ole. Silloin kun UH-ta ei ollut, ennustivat kätilöt/lääkärit sukupuolta syken perusteella, mutta sitä sukupuolta silloin ei tiedenkään kenellekään 100% luvattu. Suositelen UH tutkimusta kuitenkin...
Ikinä ei voi olla täysin varma, mutta jostain olen lukenut, et tyttösykkeet on nopeammat. Ja ainakin mun kohdalla pitää paikkaansa. Esikoisella (poika) oli aina jotain 130 luokkaa ja nyt pitäisi olla tyttö tulossa ja sykkeet ollu 150 ja enemmänkin, että..siitä voi jotain päätellä! Onnellista odotusta! :)
viikkoja syke kohdunpohjankorkeus
30+5 150 27cm
32+5 143 31cm
34+5 140 30cm
35+6 145 31cm
36+6 148 32cm
37+5 163 31cm
38+5 135 32cm
39+4 130 32.5cm
...ja tyttö syntyi 39+6
Yleinen käsityshän on, että tytöllä on nopeampi syke kuin pojalla.
Tämä on pitänyt ainakin itselläni paikkansa: pojalla syke oli koko raskauden ajan 120-140 välillä, kun taas tytöillä se on ollut aina 140-160.
Eli minä en sykkeiden perusteella sanois kyllä yhtään mitään. Noiden uskomusten perusteella meillä pitäisi olla kaksi neitiä täällä, mutta ei vaan ole... :D
aivan erilaiset sykkeet..toisella hitaat ja toisella nopeammat. Joten ei niistä sykkeistä voi mitään päätellä!!
noi pulssi/mitta jutut mahan asento mukaan lukien on ihan huuhaata,ei tollasista voi sanoo varmaksi mitään..:) ei auta kun odottaa:)
Taitaapa olla yhtä todennäköisesti kumpi tahansa! Eipä noista mitoista ja pulsseista vieläkään mitään luotettavaa päätelmää ole pystytty sukupuolesta tekemään... Jännittävää loppuodotusta :)
-Aranja, rv 37+2-