Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka skitsoat toisten jouluviinistä, vastaa tähän

Vierailija
10.11.2016 |

Oletko alkkis tai kärsinyt siitä lapsena?

Miksi et ymmärrä, että ihmisiä on erilaisia? Kaikki eivät ole niin paskoja kuin sinä tai vanhempasi.

Koetko aidosti olevasi parempi ihminen kuin jouluviinin juova äiti/isä?

Kommentit (224)

Vierailija
101/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden perheessä viini on kuulunut parempaan syömiseen. Joskus vielä konjakki päälle. Näin nykyään kun suku kokoontuu, ja varmasti sama jouluna. Tuon on vaan semmonen normi ettei sitä sen enempää mietitä eikä isoksi jutuksi nosteta, äiti tuskin käyttää päiviä pohtien mikä viini nyt sopisi... Tyyliin kuuluu myös ettei kukaan juo kahta lasia enempää, känniin ei tule yksikään, ne vävyt joille enemmän maistuisi ovat tuohon jo tottuneet ja noudattavat talon tapaa. Jos ja kun se näin menee ei varmaan kenelläkään ole tuon kanssa ongelmaa, lapsenlapset eivät ole kärsineet. Miksi niin monet katsovat karsaasti näitä Hyasintteja on tekopyhyys, kun se aika monessa perheessä ei mene näin vaikka halutaankin niin väittää, äiti tai isi väsähtää kesken illan, nousuhumalassa kehitetään riita, tissuttelu jää päälle ja joululoman jälkeen pitää hakea saikkua. Jos perheessä osataan käyttää alkoholia maltillisesti se yksi-kaksi lasia iltaan niin hyvä, en minä ainakaan koe mitään syytä etsiä tuolle meidän tavalle oikeutusta palstalta alkoholivalistusta paheksuen, työn puolesta nään turhan paljon niitä perheitä, kaikista sosiaaliluokista viinillä tai viinalla kuorrutettuina, joille joulujuomat aiheuttavat paljon pahaa.

Vierailija
102/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän pari viiniä ja yrjöön kuusenjalkaan.... Mitä te raivoraittiit skitsootte? Lapsista se on kiva leikki kun ne arvaa että kihin mutsi laattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Kyllä mä vedän tupakkaa lasten aikana, nimenomaan jouluna, en muuten. Täytää näyttää niille et vedän sitä ihan maun takia. Saavat sitten vanhempana koittaa tupakkaa kans kotona, oikein luvan kanssa, ettei tarvi kylillä mitään smarttia vetää. Kyllä meillä 15- vee saa jo vähän maistaa tupakkaa ruoan päälle. Kuuluuhan se meillä ruokapöytään.

Viiniä ei kylläkään juoda.

Sama meillä. Koko porukka polttaa jouluna paksut sikarit juhlaruoan päälle. Hieman se meinaa yskittää, kun ei tällainen kotirouva polta kuin kerran vuoteen - jouluna. Henkeen asti silti vedän ja sinnillä loppuun asti. Olen sitten hetken sekaisin kuin seinäkello ja savua on niin, että silmiä kirvelee ja joulukuusikin katoaa savuverhon taakse. Perinteitä pitää silti olla ja vaalia. 

Vierailija
104/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti miten voi olla niin vaikea ymmärtää että on meitä ihan terveitäkin ihmisiä jotka eivät ole alkoholisteja tai omista minkäänlaista alkoholiongelmaa :D Täällä jengillä tuntuu olevan sellainen käsitys että jos ruuan kanssa nauttii sen lasillisen tai kaksi lasillista viiniä, niin on ongelma. Tai jos joskus ihan muuten vaan juo sitä viiniä tai jonkun drinksun. Eli esimerkiksi minä joka en juo alkoholia joka kuukausi, en edes joka toinen, ja silloin kun suuhuni jotain alkoholia laitan, juon sitä kohtuudella. Lasillisen tai kaksi. En pidä humalasta, se on epämiellyttävä olotila, enkä todellakaan juo mitä tahansa, koska kaikki ei maistu mielestäni hyvältä. Nautin jouluna viiniä ruuan kanssa, niin minulla on ongelma, eikö niin? En tiedä ovatko nämä ihmiset tosissaan.

jos sun joulu ei oo joulu ilman että vedät kännit lasten edessä niin on sulla ongelma. Sitähän tässä keskustelussa on haettu takaa, ja koska otat siihen kantaa niin oletan että nuo "pari lasia" ei jää pariin lasiin, vaan että vedät kunnolla loppuun saakka. Muutenhan et viitsisi sanoa tähän mitään sillä kaikki meistä varmasti ymmärtää että sillä oikeasti yhdellä lasilla ei ole väliä.

No juuri tällaista ajattelutapaa tarkoitin tekstissäni. Mut mä luovutan, ei teille käy mitkään perustelut :) Tai sitten vaan huvin vuoksi tykkäätte provosoida ja väittää tuollaista että jengi hermostuis, sehän on ihan "normaalia" nettikäyttäytymistä vissiin nykyään.

105/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä! Kyllä tupakka ja sikarit kuuluu jouluun. Ja pikkusen kun kääräsee kukkaa sätkään niin on jo paljon kivempaa! Mut tää on meidän perinne ja kyllä mulla on oikeus nauttia joulusta kans. Odotan oikein että pääsen opettamaan lapsillekin kuinka oikein tupakka vetästään ja sätkä käärästään. Kyllä ne tossa hyvin oppiikin kun katselevat vierestä meidän kohtuu käyttöä.

Vierailija
106/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5 vuotta ensi-ja turvakodilla töissä ja kieltämättä joulun työvuoroissa ahdisti ihmisten viinilasilliset. Oli surkeaa katsoa lapsia siellä, kun oli jouduttu lähtemään, kun isi otti vähän liikaa sitä ilojuomaa. Joskus oli kumpikin vanhemmista niin päissään, että lapset haettiin poliisien ja lastensuojelun kanssa pois.

Ja yleensä kyse oli vielä ns. hyvistä perheistä, joissa ei ns. ryypätä. Mutta joulupaineet purkautui ja viiniä otettiin hiukan liikaa ja siinä alettiin muistelemaan, mitä silloinkin teit väärin ja kun jäi tuokin asia sanomatta. Lopulta naapurit soittavat poliisit paikalle.

Tämäpä. Aika monet Hyasintti Ämpärit täällä nyt hieman kaunistelevat totuutta jonka näkee esim. kulutuspiikistä Alkoissa. Jos sinä juot yhden lasin jouluillallisella kuka juo ne viisi litraa? Taksikuski joskus ennen joulua huokaili aattokeikkaa, edellisenä vuonna surullisin oli ollut perhe, jossa lapset vaisuina pakkautuivat autoon takapenkille mutta sitä minkkiturkkista äitiä oli pitänyt kannatella. Ilman muuta saa juoda sen viinilasin ja toisenkin mutta miksi pitkien juhlapyhien vuoksi poliisit, sairaalat ja turvakodit ovat täystyöllistettyjä?

Joulun lasiset lahjat puhumattakaan firmojen "joulumuistamisista" ovat vissiin tuntematon käsite?

Omassa pienessäkin firmassa ostetaan yksi auton peräkontillinen viinejä yms. ja viedään asiakkaille.

107/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti miten voi olla niin vaikea ymmärtää että on meitä ihan terveitäkin ihmisiä jotka eivät ole alkoholisteja tai omista minkäänlaista alkoholiongelmaa :D Täällä jengillä tuntuu olevan sellainen käsitys että jos ruuan kanssa nauttii sen lasillisen tai kaksi lasillista viiniä, niin on ongelma. Tai jos joskus ihan muuten vaan juo sitä viiniä tai jonkun drinksun. Eli esimerkiksi minä joka en juo alkoholia joka kuukausi, en edes joka toinen, ja silloin kun suuhuni jotain alkoholia laitan, juon sitä kohtuudella. Lasillisen tai kaksi. En pidä humalasta, se on epämiellyttävä olotila, enkä todellakaan juo mitä tahansa, koska kaikki ei maistu mielestäni hyvältä. Nautin jouluna viiniä ruuan kanssa, niin minulla on ongelma, eikö niin? En tiedä ovatko nämä ihmiset tosissaan.

jos sun joulu ei oo joulu ilman että vedät kännit lasten edessä niin on sulla ongelma. Sitähän tässä keskustelussa on haettu takaa, ja koska otat siihen kantaa niin oletan että nuo "pari lasia" ei jää pariin lasiin, vaan että vedät kunnolla loppuun saakka. Muutenhan et viitsisi sanoa tähän mitään sillä kaikki meistä varmasti ymmärtää että sillä oikeasti yhdellä lasilla ei ole väliä.

No juuri tällaista ajattelutapaa tarkoitin tekstissäni. Mut mä luovutan, ei teille käy mitkään perustelut :) Tai sitten vaan huvin vuoksi tykkäätte provosoida ja väittää tuollaista että jengi hermostuis, sehän on ihan "normaalia" nettikäyttäytymistä vissiin nykyään.

Auts! :)

Vierailija
108/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuuden perheessä viini on kuulunut parempaan syömiseen. Joskus vielä konjakki päälle. Näin nykyään kun suku kokoontuu, ja varmasti sama jouluna. Tuon on vaan semmonen normi ettei sitä sen enempää mietitä eikä isoksi jutuksi nosteta, äiti tuskin käyttää päiviä pohtien mikä viini nyt sopisi... Tyyliin kuuluu myös ettei kukaan juo kahta lasia enempää, känniin ei tule yksikään, ne vävyt joille enemmän maistuisi ovat tuohon jo tottuneet ja noudattavat talon tapaa. Jos ja kun se näin menee ei varmaan kenelläkään ole tuon kanssa ongelmaa, lapsenlapset eivät ole kärsineet. Miksi niin monet katsovat karsaasti näitä Hyasintteja on tekopyhyys, kun se aika monessa perheessä ei mene näin vaikka halutaankin niin väittää, äiti tai isi väsähtää kesken illan, nousuhumalassa kehitetään riita, tissuttelu jää päälle ja joululoman jälkeen pitää hakea saikkua. Jos perheessä osataan käyttää alkoholia maltillisesti se yksi-kaksi lasia iltaan niin hyvä, en minä ainakaan koe mitään syytä etsiä tuolle meidän tavalle oikeutusta palstalta alkoholivalistusta paheksuen, työn puolesta nään turhan paljon niitä perheitä, kaikista sosiaaliluokista viinillä tai viinalla kuorrutettuina, joille joulujuomat aiheuttavat paljon pahaa.

En ole itsekään täällä hakemassa mitään oikeutusta tavoilleni, vaan keskustelemassa. Uskomatonta rummutusta tuollainen että "isossa osassa perheitä ei jää vain yhteen lasilliseen vaan kännäämiseksi menee". Onko näiden väitteiden tueksi jotain dataa, muutakin kuin av-mamma perskutina? Väittäisin, että jos tuo ongelma tosiaan olisi isossa osassa perheitä, niin siihen ei kyllä mitkään turvakodit ja poliisit riittäisi. Turvakodeissa jouluaan viettää tilastojen mukaan noin sata lasta. Lapsia Suomessa on miljoona.

Vierailija
109/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ihan aidosti ihmettelen että jos alkoholi ei ole ongelma, niin miksi tuoda itsensä esiin ketjussa jossa toiset puhuvwt alkoholismista? Koetko itsesi jotenkin vertaiseksi? Vai koetko että alkoholiongelmaa ei Suomessa ole, koska itse juot sen pari lasia viiniä? Miksi ylipäänsä koet että sun tarvii puolustella juomistas?

Vierailija
110/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että jouluna juopottelijat ovat alempaa luokkaa. Hienot ihmiset viettävät raittiin joulun. Minusta nimittäin kaikkein typerintä on juoda jouluna. Se ei vaan sovi mun mielestä yhtään. Jouluna kuuluu olla raitis ja viettää lasten kanssa (jos niitä on) iloinen yhteinen juhla. Mä olen tässä nyt niin tiukkis, että en hyäksy alkoholia jouluna ollenkaan. Uutena vuotena voi sitten juoda yhden lasillisen uuden vuoden kunniaksi.

Vierailija
111/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itsekään täällä hakemassa mitään oikeutusta tavoilleni, vaan keskustelemassa. Uskomatonta rummutusta tuollainen että "isossa osassa perheitä ei jää vain yhteen lasilliseen vaan kännäämiseksi menee". Onko näiden väitteiden tueksi jotain dataa, muutakin kuin av-mamma perskutina? Väittäisin, että jos tuo ongelma tosiaan olisi isossa osassa perheitä, niin siihen ei kyllä mitkään turvakodit ja poliisit riittäisi. Turvakodeissa jouluaan viettää tilastojen mukaan noin sata lasta. Lapsia Suomessa on miljoona.

voi sua ääliöö! Turvakodeissa asutaan yleensä muun kuin alkoholinkäytön takia. Yleensä äärimmäisen väkivaltaisen vanhemman vuoksi, jolta lasta on kunnolla suojeltava. Moni alkkis hoitaa kyllä lapsensa, vaikka lapsen kokemusmaailmasta ei olisikaan ymmärrystä. En voi käsittää miten joku elää noin syvällä omassa pikku kuplassaan että ei voi ymmärtää mitä ympärillä tapahtuu. Mutta kyllä, tänäkin vuonna osa lapsista saa huolehtia vanhemmistaan kun nämä sammuu, osa lapsista jää jouluna ilman ruokaa ja lahjoja, osa lapsista viettää joulun yksin kotona kun vanhemmat ovat baarissa tai muualla juomassa. Nyt oikeesti silmät auki niin näätte mitä tässäkin maassa tapahtuu!

112/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne alkoholista kärsivät ole missään turvakodeissa vaan siellä kotonaan. Miksi pitäisi ottaa yhtään ja miksi lapsien pitää " oppia ottamaan" viinaa? Eikö vaan voi jättää ottamatta?

Vierailija
113/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ihan aidosti ihmettelen että jos alkoholi ei ole ongelma, niin miksi tuoda itsensä esiin ketjussa jossa toiset puhuvwt alkoholismista? Koetko itsesi jotenkin vertaiseksi? Vai koetko että alkoholiongelmaa ei Suomessa ole, koska itse juot sen pari lasia viiniä? Miksi ylipäänsä koet että sun tarvii puolustella juomistas?

En ole ylempi, mutta jaan hänen ajatuksensa. Minun nähdäkseni alkoholismista täällä ei ole puhuneet kuin ketjun trollit (väiti ja muut nimettömät). Ketjun varsinaisena aiheena oli se, että miksi viinin juomisesta tehdään ongelma. Esim. yksi ihminen vaatii alkoholittomuutta kaikilta sukujouluun osallistuvilta.

Vierailija
114/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no haloo haloo.. onkko viini vienyt jo kuulonkin!!

No eipä ihme jos demonisoitte viiniä kerran tietämys on tätä.Totta kai lapsille kannattaa tehdä selväksi,että viiniä ei sovi juoda ruokajuomana,siitä kun menee sekaisin!Ei kannata tehdä siitä tavallista juttua,vaan eräänlainen mystinen,kielletty graalin malja.Sitten ei pääse menemään överiksi!

T.Se hei haloo....

Vierailija
115/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hauska ketju. Siis siinä mielessä että itse en juo ollenkaan ja joka helvetin kerta saan selitellä sitä että miksen juo ja enksmänytvoisottaa kun muutkin ottaa ja et sä yhdestä lasillisesta kuole etc. koska ilmeisesti juomattomuus ei vaan ole sosiaalisesti hyväksyttävä valinta.

Kun tilanne käännetään toisinpäin ja koitetaan näiltä jouluviinittäjiltä kysyä että eikö sen viinin voisi jättää edes jouluna pois niin nämähän tulee silmille että heillä on oikeus vetää vaikka kännit joulupöydässä.

Vierailija
116/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, että jouluna juopottelijat ovat alempaa luokkaa. Hienot ihmiset viettävät raittiin joulun. Minusta nimittäin kaikkein typerintä on juoda jouluna. Se ei vaan sovi mun mielestä yhtään. Jouluna kuuluu olla raitis ja viettää lasten kanssa (jos niitä on) iloinen yhteinen juhla. Mä olen tässä nyt niin tiukkis, että en hyäksy alkoholia jouluna ollenkaan. Uutena vuotena voi sitten juoda yhden lasillisen uuden vuoden kunniaksi.

Taidat olla yksi ensimmäisistä ihmisistä, joka vastaa asiallisesti ketjun aiheeseen. Osaatko sanoa, mistä tuo tiukka linjasi kumpuaa? Onko itselläsi tai lähipiirissäsi kokemuksia alkoholin ongelmakäytöstä?

Vierailija
117/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ihan hauska ketju. Siis siinä mielessä että itse en juo ollenkaan ja joka helvetin kerta saan selitellä sitä että miksen juo ja enksmänytvoisottaa kun muutkin ottaa ja et sä yhdestä lasillisesta kuole etc. koska ilmeisesti juomattomuus ei vaan ole sosiaalisesti hyväksyttävä valinta.

Kun tilanne käännetään toisinpäin ja koitetaan näiltä jouluviinittäjiltä kysyä että eikö sen viinin voisi jättää edes jouluna pois niin nämähän tulee silmille että heillä on oikeus vetää vaikka kännit joulupöydässä.

Missökähän täällä on yksikään näistä asiallisista kommentoijista (trolleja ei nyt lasketa) sanonut että olisi ok vetää kännit? Monet ovat vastauksissaan korostaneet tuota, että humala, känni tai hallitsemattomuus ei ole ok, mutta kohtuullisessa juomisessa ei ole mitään pahaa. Enkä muuten jaa kokemustasi juomattomuuden tuomitsemisesta lainkaan. (Missähän piireissä mahdat oikein liikkua...?) Kieltytymiseen riittä "ei kiitos" ja yleensä tarjolle on varattu hyvä valikoima alkoholittomiakin juomia.

118/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylempi, mutta jaan hänen ajatuksensa. Minun nähdäkseni alkoholismista täällä ei ole puhuneet kuin ketjun trollit (väiti ja muut nimettömät). Ketjun varsinaisena aiheena oli se, että miksi viinin juomisesta tehdään ongelma. Esim. yksi ihminen vaatii alkoholittomuutta kaikilta sukujouluun osallistuvilta.

Eli olet menossa johonkin kylään missä et saakaan ottaa viiniä ja siksi sulla on kauhee ongelma asian kanssa..

Onko niillä ongelma jotka ei halua ottaa päihdyttäviä aineita vai niillä jotka ei pysty olemaan joulua ilman?

Mieti nyt itse.

Oikeasti, jos sanoisin että en lähde anoppilaan kun en saa ruokapöydässä vetää sätkää tai vetää nokkaan niin pitäisit mua aivan narkkina.. Mut se et ei voi lähtee viettään joulua johonkin missä ei voi pämpätä niin se onkin ihan ok..

Vierailija
119/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet menossa johonkin kylään missä et saakaan ottaa viiniä ja siksi sulla on kauhee ongelma asian kanssa..

Onko niillä ongelma jotka ei halua ottaa päihdyttäviä aineita vai niillä jotka ei pysty olemaan joulua ilman?

Mieti nyt itse.

Oikeasti, jos sanoisin että en lähde anoppilaan kun en saa ruokapöydässä vetää sätkää tai vetää nokkaan niin pitäisit mua aivan narkkina.. Mut se et ei voi lähtee viettään joulua johonkin missä ei voi pämpätä niin se onkin ihan ok..

Itse en juo ollenkaan alkoholia, mutta tuntuisi todella hullunkuriselta mennä viettämään joulua vanhemmilleni ja kieltää 93-vuotiasta mummiani juomasta viiniä ruoan kanssa tai konjakkilasillista kahvin kanssa. Tai illan isäntiä, eli vanhempiani. Lapsemme tai veljeni lapset eivät taatusti ole ikinä kärsineet siitä, että aikuiset ovat juoneet pari-kolme annosta alkoholia aattona. Ovat nyt teinejä jo, ainakaan tietääkseni 16-vuotiaat kaksosemme eivät ole juoneet alkoholia, nuoremmista voin pistää melkein pääni pantiksi.

Mummin olen tuntenut 44 vuotta, ikinä en ole nähnyt häntä humalassa. Hänen ysikymppisillään juotiin samppanjaa. Mutta alkoholiinhan tuo raukkaparka ilman muuta kuolee täysin ennen aikojaa.

Anoppi ja appi eivät myöskään juurikaan juo, mutta jos siellä vietetään joulua, kyllä mieheni ottaa saunakaljan ja toisen vielä ruoan kanssa, ei sitä kukaan millään lailla paheksu. Myös appiukko juo oluen tai on juomatta. Tarjolla siellä aina on.

Onko sulla Väiti ollut todella alkoholisoituneet vanhemmat vai mistä sulla kiikastaa?

Vierailija
120/224 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Koitappa jättää silloin jouluna se viini pois.. Onnistuuko? Nautitko joulusta ilman alkoholia?

Miksi koittaisin? Siksikö, että sinä tai joku muu ahdistuja pyytää?

Jätätkö sinä kinkun pois kokeeksi jos sivullinen pyytää? Nähdään oletko tunteeton eläintä syövä paska, jos et kykene niin olet? Näinkö?

Joo kyllä mä voin jättää kinkun pois koska en ole siitä riippuvainen.. Nauttisin joulusta ilmankin.

Tätä kannattaa kysyä itseltään, mikä on mulle se jota ilman en pysty olemaan. Sulle se on alkoholi ja se tekee susta alkoholistin tai ainakin sulla on hyvä alku.

Hahahaha :D :D Oot ihan tosissas. En minäkään ole riippuvainen kinkusta, laatikoista, rosollista tai joulutortuista. Täytyy varmaan jättää ne pois joulusta koska minä pystyn, en ole riippuvainen. Viinistäkään en ole riippuvainen, minä pystyn jättämään sen pois joulupöydästä!!!!! JESS en olekaan alkoholisti, mä pystyn siihen!

Paitsi ettet pysty koska saat helvetillisen hepulin jos joku koittaa edes ehdottaa että jätä viini pois. Lupaat itsellesi että jätät sen pois ja vakuuttelet että pystyt siihen koska sinullahan ei ole mitään ongelmaa. Joulun lähestyessä kuitenkin keksit enemmän ja enemmän tekosyitä miksi "joudut" ostamaan kaikista lupauksista ja vakuutteluista huolimatta lastin viiniä ja viinaa joulunvieton vauhdittamiseksi. Lopulta just ennen joulua käyt alkossa.

Olet siis alkoholiongelmainen. Ja ei, ei se minua häiritse olet mitä tahansa. Se on täysin sinun ongelmasi.

Ei luoja sentään. Saan hepulin varmasti jos joku suu vaahdossa tulee mulle huutamaan että "et sitten jumalauta ota sitä viiniä!!! Olet alkoholiongelmainen!". Saan hepulin myös siitä jos joku suu vaahdossa tulee mulle huutamaan että "et sitten jumalauta ota niitä joulutorttuja tai kinkkua!!!". Mä juon muutenkin niin vähän mitään alkoholia, ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta juoda alkoholia. Jos musta tuntuu jouluna että hei, voisinkin juoda nyt tän ruuan kanssa lasillisen, niin mulla ei ole mitään ongelmaa. Jos olisi sellainen tilanne joka vaatisi juomattomuutta, olisin juomatta sen lasillisen. Esimerkiksi kun käyn sukulaisilla tai ystävillä joskus viikonloppuisin syömässä ja he tarjoavat viiniä, jätän juomatta koska olen autolla. Hyvin yksinkertaista.

Tyypillistä alkoholistivalehtelua ja vähättelyä, joku väliin jätetty viinilasi muka todistaa ettei ole ongelmaa vaikka muuten kaikki vapaa-aika menee lasi tai pullo tai tölkki kourassa.

Se, että raivoat anonyymeille jollain keskustelupalstalla juomatapojesi kritisoinnista on aika hyvä merkki siitä että on joku ongelma ja jossain sisimmässäsi tiedät sen itsekin.

Kaikki vapaa-aika menee pullo kourassa :D Parempi tosiaan ehkä jättää tää keskustelu tähän. 

Vähän niinku mammoilla salilla. Aina vesipullo kourassa vaikka ei ole todistettu, että pidentääkö vesipullon ulkoilutus salilla ikää! Onko salimamma siis vesiriippuvainen kun ei jätä pulloaan kotiin?

Veden tai salin takia ei kukaan menetä työpaikkaansa, tiputa tai pahoinpitele lastaan tai juota vauvalleen myrkyllistä maitoa jouluna, eikä ole lapsien mielestä pirun pelottava.

Ei ole yhdenkään lapsen joulu pilalla koska äiti juo vettä. Ja ihminen kuolee siihen, jos ei juo vettä, mutta kuolee siihen jos juo alkoholia.

Jos tarvii jouluna ryypätä, on alkoholisti.

Jos juo vähän, että olisi iloisempi, on jo itsetarkkailun paikka.

Kyllä voi kuolla : https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys

Tämä keskustelu on kyllä naurattanut jo monta kertaa. Onko jotkut ihmiset todellakin noin ahdasmielisiä ?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi