Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka skitsoat toisten jouluviinistä, vastaa tähän

Vierailija
10.11.2016 |

Oletko alkkis tai kärsinyt siitä lapsena?

Miksi et ymmärrä, että ihmisiä on erilaisia? Kaikki eivät ole niin paskoja kuin sinä tai vanhempasi.

Koetko aidosti olevasi parempi ihminen kuin jouluviinin juova äiti/isä?

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uskovainen?

Vierailija
2/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitäpaitsi kirkossakin tarjoillaan viiniä Jeesuksen verenä. Ja 1600-luvulla kaikki oli tillintallin aamusta iltaan, koska olut oli ainoa mitä juoda saattoi ja sitä juotiin tynnyrikaupalla. Miten olemme selvinneet niiltä ajoilta 2000-luvulle? Kysympä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otettu lääke auttaa.

Koetko itse olevasi parempi, kun juot? Onko sulla jotain traumoja alkoholin suhteen, näyttää olevan aikamoinen pakkomielle sulle?

Vierailija
4/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa jättää silloin jouluna se viini pois.. Onnistuuko? Nautitko joulusta ilman alkoholia?

Vierailija
6/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ap jotenkin vajaa? Koetko olevasi parempi kuin se joka jättää viinin juomatta?  Miksi olet niin pakkomielteinen alkoholista?

Vierailija
7/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et aloittaja voi jo ymmärtää että ihmisiä on erilaisia. Anna jo olla ja lakkaa piinaamasta niitä jotka haluavat jouluaan viettää selvinpäin. Me kaikki tiedämme että harvalla se viini jää siihen yhteen lasiin, ja harva tunnustaa olevansa edes sen pullon jälkeen humalassa.

Vierailija
8/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraittiit vanhemmat tekevät lapsistaan alkoholisteja. Jos kotonaan ei näe tervettä mallia alkoholin käytölle, missä tämä tärkeä mallioppiminen tapahtuu? Puistoissa ja kallioilla jossa kaljoitellaan sitten humalahakuisesti.

Raivoraittiit vanhemmat, hävetkää! Ja herätkää opettamaan lapsillenne miten lasi viiniä aterian kanssa on iloinen asia - dokaaminen taas ei.

Vierailija
9/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Koitappa jättää silloin jouluna se viini pois.. Onnistuuko? Nautitko joulusta ilman alkoholia?

Miksi koittaisin? Siksikö, että sinä tai joku muu ahdistuja pyytää?

Jätätkö sinä kinkun pois kokeeksi jos sivullinen pyytää? Nähdään oletko tunteeton eläintä syövä paska, jos et kykene niin olet? Näinkö?

Vierailija
10/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkoholisti, absolutisti tai uskovainen. Myöskään mitään edellämainituista ei ole lähipiirissä.

Mielestäni nyt vain on olemassa bilejuhlia (uusivuosi, vappu, juhannuskin joissain porukoissa) ja perhejuhlia. Perhejuhlissa saan tyydytyksen seurasta, ruuasta yms. Bilejuhliin taas kuuluu alkoholi olennaisena osana.

En varsinaisesti paheksu muiden jouluviinejä, vaan ihmettelen. Ymmärrän että joku juo viiniä ruokajuomana, mutta en ymmärrä kenen mielestä punaviini sopii niin hyvin yhteen lanttulaatikon kanssa että ilman sitä ei joulusta tule mitään.

Ja jaottelu sanan "perhejuhla" alle ei kohdallani koske vain lapsiperheitä. Muutama vuosi sitten olimme sisarusteni kanssa juuri aikuistuneita mutta kaikki lapsettomia ja joulu oli siltikin perhejuhla enkä siltikään kaivannut mukaan alkoholia.

Vierailija
11/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et aloittaja voi jo ymmärtää että ihmisiä on erilaisia. Anna jo olla ja lakkaa piinaamasta niitä jotka haluavat jouluaan viettää selvinpäin. Me kaikki tiedämme että harvalla se viini jää siihen yhteen lasiin, ja harva tunnustaa olevansa edes sen pullon jälkeen humalassa.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt aloituksessa? Oletko juonut aivosi kun et osaa sisäistää tekstiä?

Vierailija
12/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä :D Miten on niin vaikea käsittää että joku juo lasin viiniä jouluna, ja joku muu ei juo yhtään viiniä jouluna. Kumpikaan näistä ei ole alkoholisti tai paska ihminen. Aivan varmasti voisi jättää sen VAARALLISEN yhden viinilasillisen juomatta, mutta miksi ihmeessä pitäisi, jos tuntuu että tekee mieli juoda lasillinen viiniä? En kertakaikkiaan ymmärrä teitä. Pitäisikö siis jättää myös joulutorttu syömättä, vaikka tekisi mieli? Miksi se viini on niin kamalan pelottava ja paha asia? Haha.

13/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Jätätkö sinä kinkun pois kokeeksi jos sivullinen pyytää? Nähdään oletko tunteeton eläintä syövä paska, jos et kykene niin olet? Näinkö?

Joo kyllä mä voin jättää kinkun pois koska en ole siitä riippuvainen.. Nauttisin joulusta ilmankin.

Tätä kannattaa kysyä itseltään, mikä on mulle se jota ilman en pysty olemaan. Sulle se on alkoholi ja se tekee susta alkoholistin tai ainakin sulla on hyvä alku.

Vierailija
14/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Joo kyllä mä voin jättää kinkun pois koska en ole siitä riippuvainen.. Nauttisin joulusta ilmankin.

Tätä kannattaa kysyä itseltään, mikä on mulle se jota ilman en pysty olemaan. Sulle se on alkoholi ja se tekee susta alkoholistin tai ainakin sulla on hyvä alku.

Hahahaha :D :D Oot ihan tosissas. En minäkään ole riippuvainen kinkusta, laatikoista, rosollista tai joulutortuista. Täytyy varmaan jättää ne pois joulusta koska minä pystyn, en ole riippuvainen. Viinistäkään en ole riippuvainen, minä pystyn jättämään sen pois joulupöydästä!!!!! JESS en olekaan alkoholisti, mä pystyn siihen!

Vierailija
15/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Miten niin pysty? Mistä tiedät olenko halunnut?

Oletko sinä läheisriippuvainen jos olet ollut ihmisten kanssa joulut? Olet sitä vaikka et ole edes YRITTÄNYT olla ilman ihmisiä?

Vierailija
16/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, mieheni ei. En näe mitään pahaa siinä, että nauttii ruuan kanssa lasin viiniä. Meillä vaan on tapana, että halukkaat saavat juhlan kunniaksi nauttia ruuan kanssa viiniä, tai olla nauttimatta. On sitten ihan eri asia, jos koko joulu tissutellaan, se antaa lapsillekin vääristyneen kuvan, mutta juokoon kukin ateriallaan mitä tahtoo. Mieheni muuten ottaa jouluna myös yömyssyn ennen nukkumaan menoa, hui!

17/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä nauttiiko joulupöydässä alkoholia vai ei? Kännien vetäminen ja ruuan kanssa viinin/oluen/snapsien juominen voivat hyvin olla eri asioita. Miksei saisi syyllistämättä nauttia alkoholijuomia 'eurooppalaisittain'? Siitä olen yhtä mieltä, ettei örvellyskänni ja lasten läsnäolo sovi samaan tilaisuuteen.

Tietysti ikävää, jos joku on kokenut alkoholistin lapsuuden, mutta ei kohtuullinen alkoholin käyttö pilaa kenenkään lapsuutta. Pientä rajaa.

18/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Hahahaha :D :D Oot ihan tosissas. En minäkään ole riippuvainen kinkusta, laatikoista, rosollista tai joulutortuista. Täytyy varmaan jättää ne pois joulusta koska minä pystyn, en ole riippuvainen. Viinistäkään en ole riippuvainen, minä pystyn jättämään sen pois joulupöydästä!!!!! JESS en olekaan alkoholisti, mä pystyn siihen!

No hyvä että pystyt. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava aine, toisin kuin moni muu. Joku tietysti saa sairauden itselleen aikaan vaikka rosollilla mutta se on sitten asia erikseen.

Kyse olikin siitä oletko riippuvainen alkoholista. Tosi hienoa ettet ole.

Vierailija
19/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu on niin täysin perhejuhla, etten ymmärrä alkoholinkäyttöä sen yhdeydessä. Ja kyllä, olen alkoholistin lapsi. Meidän perheessä jouluaatto oli ainut juhlapäivä, kun äiti oli selvinpäin (sekin me jossain kohtaa siltä vaadittiin). Heti joulupäivän aamuna se taas onnellisesti korkkasi kaljan.

Itse en tosin muutenkaan alkoholia juo, kuin joskus harvoin baari-iltoina, mjtta mues saattaa viikonloppuna juoda pari olutta, ei siis koskaan humalaan vaan maistelee erilaisia erikoisoluita. Joten lapsille alkoholi ei ole mikään mörkö.

Vierailija
20/224 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

No, mä en oikein pystyisi olemaan jouluna ilman jouluruokia, kinkku meillä olennaisena osana. Tai joulukaloja, laatikoita….Joulu ei tuntuisi joululta. Toki pystyisin olemaan, mutta miksi ihmeessä mun tarttis?

Olen myös viettänyt lukuisia jouluja ilman alkoholia, mm. viime joulun. Olin vähän kipeänä ja ei vaan maistunut. Harmittaa ettei myöskään vaivalla tehdyt jouluruoat maistuneet kuten tavallisesti. Olen myös ollut muita jouluja juomatta sitä viinilasillistakaan, kun ei vaan ole tehnyt mieli, vaikka tarjolla on ollut.

Tänä jouluna hyvin suurella todennäköisyydellä aion juoda ainakin kunnollista punaviiniglögiä ja ihan puolilta päivin. Kun asutaan taas Suomessa, tuota herkkua saa. En yleensä juo glögiä ollenkaan ennen aattoa, en alkoholillista enkä alkoholitonta, mutta joulurauhan aikaan meillä on täällä Suomessa ollut tapana jo ihan lapsuudenkodista juoda glögit - tarjolla sekä alkoholitonta että alkoholillista. Kalojen kanssa saatan juoda valkoviiniä, jopa santsilasillisen. Pääruoan kanssa juon yleensä vaan kivennäisvettä, kun se sopii parhaiten. Toki olut käy hyvin, mutta jotenkin raskaan laatikko- ja kinkkuruoan kanssa vesi tuntuu parhaalta.

Jos siltä tuntuu, saatetaan vielä juoda vähän punaviiniä juustojen kanssa. Tämäkin käytäntö on vaihdellut. Aika usein ei olla jaksettu niitä juustoja ja on sitten viinitkin jääneet nauttimatta.

Summa summarum: pystyn olemaan aivan hyvin ilman alkoholia ja ilman kinkkua, mutta en tajua miksi ihmeessä pitäisi? Joulu on yksi vuoden suurimmista herkuttelujuhlista. En myöskään ajattele, että väkisin kaikkien pitäisi juoda viiniä tai mitään muutakaan alkoholia. Asia on minusta täysin neutraali, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee - edellyttäen että homma on hallinnassa ja kaikki viihtyvät. Siskoni on absolutisti, mutta suorittaa joulua pinna kireällä jo pari kuukautta ennen aattoa  ja hermo palaa yleensä jo siinä vähän joulurauhan julistuksen jälkeen ja alkaa raivoamaan miehelleen jostain aivan idiootista syystä, kuten että joulupukki on vaikka tilattu väärään aikaan  ja lapset kuuntelee silmät pyöreinä. Lopetettiim tästä syystä sukujoulut jo vuosia sitten, koska sama kaava toistui. Että kyllä sen joulun saa pilattua ihan helposti ilman alkoholiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan