Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yskänhelpotusvinkkejä?? alan olla tod epätoivoinen ja olen kuin zombie, en jaksa enää :´(

Vierailija
10.11.2016 |

Lyhyesti sanottuna olen ollut edellisen kerran terveenä joskus lokakuun alussa ja nyt alkaa olla sellainen olo, että en usko enää mihinkään paranemiseen tai että pysyisin terveenä jos olo helpottaakin=mm silmätulehduslääkekuuri nro3 menossa putkeen.
Eli olen tällä vkolla yskinyt yöt ja päivisinkin niin että keuhkot on jo kipeänä, ja kurkku vaikka se on ollut muutenkin äärettömän kipeä jopa 10vrk putkeen. Mutta tällä viikolla yöni menneet niin että nukahdan ja herään n.3h kuluttua yskimiseen jonka vuoksi sitten valvonkin 2-3h putkeen, keskellä pimeintä yötä, viimeyönä klo03-05 paukutin. Seisoin jopa terassilla pakkasessa mutta ei se paljoa auttanut. Yritin tuossa nukkua 1,5h ajan mutta eipä onnistunut sekään kuin n.10min ajaksi kun yskin ja paukutin koko ajan.
Codesan-pohjaista yskänlääkettä olisi mutta en voi sitä edes yötä vasten pahemmin ottaa, koska ummettaa heti ja käsikauppalitkuthan ei auta mitään. Tyynyjä on selän alla useampia ja Ventoline-evohaleria aloitin tänäaamuna kun lääkekaapista löytyi alkuvuodesta saamani satsi sitä keuhkoputkien avaamiseen.
Ja toinen silmä on punaisempi kuin toinen joka aamu vaikka lääkekuuri siihenkin, kolmas, alkoi taas maanantaina.
Olen ihan loppu, laahustan vaan täällä kotona silmät ristissä ja itken välillä, eilen kaaduin rähmälleni ilm väsymyksen vuoksi, olen tosi kömpelo mm käsistäni kun menee tarpeeksi väsyneeksi touhu. Ma oksensin n.20x muutaman (4) tunnin aikana ja meni 2vrk että sain mitään alas ja sen jälkeenkin vain maustamatonta gefilusjogurttia ja mehukeittoa pikkuannoksina.

MITÄ voin tehdä??? niin ja crp oli norm alle 5 pari päivää sitten, nielunvilj (toinen kerta 3vkon sisään) oli negatiivinen, korvat siistit, keuhkoäänet ok jne. Niitä Adeno-verikoketuloksia odottelen mutta menee ensiviikkoon, tosin se on virus joten en siitäkään muuta kostuisi kuin saisi tietää syyn näille viikokausia jatkuneille oireille jotka estävät mm työnteon aika tehokkaasti vaikka pari ed viikkoa olinkin töissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmolis Yrttipastillien imeskeliminen hillitsee yskää. Kuumaa mehua, hunajaa, jne.

Käy hakemassa toinen yskän lääke apteekista tai lääkärin kautta.

Vierailija
2/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma? Sitä on todella paljon ollut tänä syksynä liikkeellä, sanoi lääkäri, kun meidän lapsella se todettiin tällä viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut mykoplasman aiheuttama yskänkierre muutama vuosi sitten, se todettiin silloin n.9v kuopuksella. Nyt minä olen ainoa, Luojan kiitos, joka yskii. Ja tuolloin jouduin muuten ottamaan ihan alueemme terv.keskuksen ylilääkäriin yhteyttä kun kukaan lääkäri eli hänen alaisensa, ei ottanut kuuleviin korviinsa kun sitä epäilin siellä lääkärikäynneillä. Hän sitten otti meidät vastaan ja laittoi lähetteen kys testiin ja a´vot mykoplasma löytyi ja alaiset saivat noottia. Sanoi että se on ns perhetauti eli jos yhdellä on niin on kyllä sitten lopulta kaikilla.

ap

Vierailija
4/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carmolis Yrttipastillien imeskeliminen hillitsee yskää. Kuumaa mehua, hunajaa, jne.

Saako noita apteekista vai marketista? harmi etten tänään niitä saa, en tod jaksa lähteä itse liikenteeseen ja mies on yöhön asti työjutuissa. Hunajakin on loppu:(

ap

Vierailija
5/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas panacod

Vierailija
6/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea apu yskään: Ota lusikkaan reilusti hunajaa ja pistä suuhusi. Anna liueta hitaasti. Lievittää myös alas mennessään kipeää kurkkua.

Vierailija
7/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa, höyryhengitystä, Panacod (reseptilääke)... Toivottavasti olo helpottaa pian!

Vierailija
8/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkua puuduttavat kurkkutabletit Bafusin ovat yskässä siitä hyviä että kurkkua ei kutita ja niitä voi syödä joka tunti.  Muitakin on mutta minusta nämä ovat parhaita, kuten farmaseuttikin sanoi että nämä puuduttavat parhaiten.  Itse käytän näitä myös  n. 1/2 tuntia ennen hammaslääkäriä niin siellä kun joutuu nielemään hoidon aikana ei tunne ole niin paha kun kurkussa ei tunnu.  On hyvä konsti ollut.

Sinulla on Ventolinea se on hyvä.  Menisit ihan yksityislääkärille.  Kenllä olet käynyt tk:ssa vai työterveyslääkärillä.  Heissäkin on tosi hyiä lääkäreitä.  Mutta jos ei apua ole tullut niin mene  korva kurkku yms -lääkärille niin ehkä apua tulee paremmin.  Johan sinä olet mennyt huonoon kuntoon.  <onko sinulla vitamiineja.  C ja B -vitamiinit ja D -vitamiineista  on todettu että on erittäin tärkeää että saa tarpeeksi.  D on todettu erittäin tärkeäksi ja jotkut lääkäritkin  ovat ilmoittaneet syövänsä sitä lähes 100 mg päivässä.  C ja B -vitamiinithan ovat tunnetusti antioksidantteina tärkeitä flunssassa ja sen estossa.   Berocca aamuisin antaa potkua päivään.   Koeta jaksaa ja pikaista paranemista.  Vaikka ei olisikaan kurkussa pöpöä voi poskionteloissa olla tulehdus tai keuhkoputkissa ja tarvitset kuitenkin antibiooottikuurin.

Vierailija
9/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmolis-tippoja löytyi mutta ne maistuu aivan hirveälle, en saa niitä mitenkään alas, en edes sokeripalaan imeytettynä. Täytynee laittaa lapsi lähikauppa-asioille kunhan koulusta tulee niin saisi edes sitä hunajaa..en jaksa edes ajatella ensiyötä.

ap

Vierailija
10/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskissa oli jonkinlaista turvotusta mutta ei siinä määrin että olisi ab-kuuria määrännyt vaan pitäisi mennä poskiröntgeniin. Mutta se meno tyssäsi kun alkoi se oksentelu ja sen jälk eli ti eteenpäin ollut aivan raato. D-vit tulee nautittua 50mikrog/pvässä, se on ollut tapana ns aina. Niin ja kiitos teille kaikille jo kommentoineille, olo on tosiaan ihan raato eikä valoa näy.

ap

Vierailija
11/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako noita apteekista vai marketista? harmi etten tänään niitä saa, en tod jaksa lähteä itse liikenteeseen ja mies on yöhön asti työjutuissa. Hunajakin on loppu:(

ap

Apteekista, Sokoksen Emotioneista, luontaistuotekaupoista ja joskus voi löytyä marketeista.

Vierailija
12/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilar, vaimentaa taatusti sen yskimisen mutta varovasti sen kanssa... saattaa käydä hassusti:D. (Plus on helvetin pahaa)

Vierailija
13/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa hunaja-sitruunavettä.

(Resilaria en uskalla käyttää, koska minulle tuli siitä normaaliannoksesta sydämentykytystä ja kiire vessaan.)

Vierailija
14/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni kertoi, että apteekista ostettavat Mucomyst-poretabletit olivat auttaneet sitkeän liman aiheuttamaan yskään. En ole kokeillut, vielä, mutta kyllä se flunssa ja yskä varmasti tulee tänäkin talvena ja tulee tuokin keino kokeiltua.

Kodeiinia sisältävät lääkkeet tehoavat, mutta jos ei sovi vatsalle, se ongelma on hoidettavissa sitten toisilla lääkkeillä.

Vierailija
15/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee juoma tuoreesta inkivääristä ja sitruunasta (viipaloi inkivääri, purista sitruunasta mehu), lisää vettä n. litra, keitä vartti. Lisää hunajaa ja juo.

Vierailija
16/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocillana-nimistä yskänlääkettä. Vaikuttava aine etyylimorfiini. 1,25 mg/ml vaikuttavaa ainetta. Reseptilääke. Pyydä 500 ml pulloon resepti, niin ei heti lopu. Helpottaa oloa todella hyvin.

Vierailija
17/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yskinyt yli 6(-8) viikkoa, yskän syy on aiheellista selvittää. Itse ottaisin susta keuhkokuvan, erit. jos tupakoit, harkinnanvaraisesti poskiontelortg:n ja aloittaisin astmaselvittelyt (=ainakin PEF-seuranta, jatkoon mahd. Spirometria). Yskänlääke on oirelääke, ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Näyttö niiden tehosta on muutenkin varsin ohut.

Ts. varaa aika lääkäriin (ajanvarausvo:lle, ei päivystykseen).

Vierailija
18/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocillanaa reseptillä.

Vierailija
19/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuhunajaa hitaasti kurkusta alas. Paras ja tehokkain lääke yskään ehdottomasti!

Vierailija
20/22 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oirettako nyt koitat hoitaa? Otatko selvää mistä noinkin pitkään jatkunut yskä johtuu? Sulla on kohta sydänlihastulehdus jos et vaadi tutkimuksia.