Voiko erosta selvitä hengissä?
Nyt ei ainakaan tunnu että voisi. Itsesyytöksiä ja ajatuksia kuinka mies tulee löytämään uuden naisen. Miulta vietiin kaikki hetkessä.
Kommentit (10)
No voi voi. Ihmisiä eroaa joka päivä, ja jopa pahempaakin tapahtuu ihmisille ilman että ne siihen kuolee. Järki käteen nyt ja lopeta ruikuttaminen.
Aika harva siihen eroon on kuollut
En ole jättäjä vaan jätetty.
Miksi osa kommenteista on niin tylyjä? Jos sen on niin moni muukin kokenut ja siitä selvinnyt, niin voi kai myös samaistua tähän todella epätoivoiseen olotilaan?
Tällä hetkellä tuntuu, että olen pelkkä ihmisraunio, enkä näe entisessä suhteessa mitään vikaa ja mietin päässäni kuinka mies löytää pian uuden narrattavan. Vie kotiinsa, jossa minä jo ehdin kotia leikkiä.
Ap
Ihmettelin samaa miksi kommentit ovat tylyjä, lyödään lyötyä vaan.
Ap tsemppiä, sinulla on varmasti raskasta. Onko joku kenen kanssa puhua? Tapaa ystäviä ja tee asioita, jotka on jäänyt tekemättä.
Ei sinun nyt auta kuin surra se suru pois ja eheytyä. Anna itsellesi lupa surra ja työstä eroa. Muista, että jokainen tuskallinen päivä on lähempänä sitä päivää kun ero ei enää tunnu niin pahalta.
Pakko kai tuohon on uskoa, että "aika parantaa haavat". Hetkessä koko elämä meni uusiksi niin monelta osalta. Menetin miehen mukana niin paljon muutakin.
Ap
Toivottavasti, kauheampia asioita on tulossa 100% varmuudella.
Missäpäin ? Minä voisin lohdutella ja pitää kainalossa. Itsellä kaskin eroa jo takana, niin ymmärrystä ehkä riittäisi.
Se on monesti paha paikka, kun parisuhteen lisäksi menee usein myös ystävät.
Tiedän järjellä, että elämässä on varmaankin kamalampiakin asioita olemassa. Mutta ei se silti tarkoita, ettenkö saisi olla hajalla tilanteesta ja surra. Hetkittäin osaan pohtia myös suhteemme huonoja puolia ja löydän itsestäni itsevarmuutta. Sitten taas hajoan. Ihan kuin olisi hukkumaisillaan ja taistelisi hengestään.
Ystäviä tässä tosiaan menetti, kaveriporukoita, mitkä koostui pitkälti muista pariskunnista. Yhteiset illanvietot ja tapahtumiin osallistumiset, reissut, kesämökki jne.
Tuo onkin sellainen pumppu, kun muuttaa sinkusta parisuhteeseen, niin sinkkukaverit katoaa ja toisinpäin pariskunnat katoaa.
Eikä sellaisesta kuuntelijasta paljon hyötyä, joka ei ole samaa kokenut.
Sinäkö olet jättäjä?
Voi selvitä. Eihän kukaan nyt sentään oikeasti kuollut ole. Jätettynä tuntuu varmaan paskalta, tai kun tajuaa tulleensa petetyksi, mutta itse eroon en tiedä vielä kenenkään kuolleen, jos päänuppi vaan muuten terve on. Olen itse ollut kylläkin joka kerralla jättäjä eri syistä, mutta viimeisimmällä kerralla jätin, koska mies oli tapauskoton.
Joskus on ajateltava niin, että elämäähän tässä vain eletään, ja paskaa tulee niskaan, mutta mikä ei tapa, se kasvattaa. Kenenkään kynnysmatto ei ole pakko olla nykymaailmassa tai elää suhteessa, jossa voi huonosti. Elämän päiviä ei tule meille tilaamalla lisää, joten ne pitää käyttää niin, että voi hyvin. Mummoni yksi viisaus oli, että "miehiä sun elämässäsi tulee ja menee, mutta lastesi rakkaus ja lapset- niiden takia tässä maailmassa jaksaa yrittää, ja ne sulla on, jos vaan olet hommasi hyvin hoitanut". (Mummu jäi 33-vuotiaana kuuden lapsen kanssa leskeksi ja ehti monenlaisia miehiä näkemään...Kuoli 94 vuotiaana.)