Naurattaa somessa nämä "oon aina tienny et jenkit on tyhmiä"-kommentit
Esim. Facebookissa. Varmaan 10 tuollaista päivitystä. Mistä olet sen tiennyt? Oletko käynyt Jenkeissä tai vaikkapa asunut siellä?
Niin. Suurin osa näistä ihmisistä ei ole käynyt. "Mut ku oon lukenu netistä" tyyliin :D
Itse asuin siellä 8 kuukautta. Kerkesin käymään useassa paikassa ja voin kertoa, että ihmiset ovat ihania ja fiksujakin. Tyhmempää porukkaa tapaa varmasti ihan täällä Suomessa :)
Kommentit (27)
Amerikkalaisten älykkyysosamäärä on keskimääräisesti korkeampi kuin suomalaisten :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Minä asuin siellä 14 kuukautta, ja kyllä, ne on tyhmiä. Totta kai joka maassa on idiootteja mutta länsimaiden suurin sivistymätön massa on ehdottomasti jenkeissä.
Mina olen asunut taalla jo yli 40 vuotta ja mielestani Suomesta loytyy yhta paljon tyhmyytta. Suomalaiselle koko kansa on tyhmaa jos vesi tulee kahdesta hanasta niinkuin UK:ssa. Suomalaisesta koko kansa on tyhmaa jos ei tieda missa Suomi on mutta suomalaiset evat ole tyhmia vaikka suurin osa ei tieda missa Guam tai Brunei on.
USAn ja UKn vanhat, maailman parhaat yliopistot unohdetaan samoinkuin kaikki edistys ja keksinnot mita naista maista on tullut. Kummasti myos amerikkalainen kulttuuri kelpaa suomalaisille jopa Halloweenin viettoa myoten. :D
En ole koskaan kuullut kenenkaan amerikkalaisen kutsuvan vaikka intialaisia tyhmiksi, kai taalla on itsetunto senverran hyva ettei tarvitse muita vahatella ja nimitella.
Olen tehnyt saman havainnon. Kai se johtuu jostain alemmuuskompleksista, kun oma maa on niin mitätön.
Miettikää kuinka huonosti asiat on Venäjällä
Jännä, että tämä tietty porukka kokee oikeudekseen haukkua jenkkejä tyhmiksi ja ties miksi, mutta vastaavan tasoista argumentaatiota ei saakaan käyttää muista. Tai tietysti saa, mutta silloin alkaa tällä samalla porukalla huuto rasismista ja vihapuheesta ja pahimmillaan napsahtaa syyte kiihotuksesta kansanryhmää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt vöhän aikaa koulua jenkeissä ja he kyselivät multa tosissaan, että onko Suomessa hissejä.
Ja kyllä pidän tyhmänä ihmistä, joka äänestää itseään vastaan. Trump voitti köyhien työläisten äänillä ja hänen puolueensa laittaa köyhät kyykkyyn ja on 'luvannut' mm. poistaa senkin vähän Obamacare- terveydenhoidon mikä osalla ihmisiä on.
Clinton olisi parantanut heidän perusturvaansa, republikaanit leikkaavat sitä. Kaikenlisäksi he äänestivät Clintonia vastaan muka elitistisenä, kun Trump on paljon elitistisempi, tosi tv:ssä 'pätevöitynyt' milhardööri joka on perinyt, ei itse luonut, koko omaisuutensa ja elänyt ökystellen kullatuissa huoneissa ja leikkinyt playboyta ja tuhlannut isänsä luomia rahoja.
Että pidän osaa jenkeistä vähän tyhminä todellakin.
Clintonitko eivät muka olisi rikkaita? Hohhoijaa...
Kai ymmärrät, että eivät he paini edes samassa mittaluokassa? Trump on miljardööri ja perinyt rahansa.
Hohhoijaa...
Mitä sitten? Sinä voisit haukottelun sijaan perehtyä siihen mistä Clinton sai vaalirahoitusta ja miettiä kuinka "hyvää" se raha on.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että tämä tietty porukka kokee oikeudekseen haukkua jenkkejä tyhmiksi ja ties miksi, mutta vastaavan tasoista argumentaatiota ei saakaan käyttää muista. Tai tietysti saa, mutta silloin alkaa tällä samalla porukalla huuto rasismista ja vihapuheesta ja pahimmillaan napsahtaa syyte kiihotuksesta kansanryhmää kohtaan.
Samaa ihmetellyt.Siinä huomaa kuka se tyhmä lopulta on.
Ne vaihtoehdot oli heillä ihan omasta ansiostaan joten kyllä on sos.media oikeassa: maalaisjärjelläkin näkee että tässä korjataan satoa vuosikymmenten vaivasta tehdä varallisuudesta kaikki millä on väliä, se joka maksaa se päättää ja sitä kummarretaan tai muuten itket ojassa. Kun enemmistö ihmisistä raataa selkä ruvella murusten eteen ilman oikeutta edes kunnon äitiyslomiin tarvittaessa, puhumattakaan valmistumisesta valmiiksi valtavien velkataakkojen alla mikäli on niin onnekas että valmistuu mistään, on turha puhua toimivasta demokratiasta.
Amerikkaa hallitsee raha ja kunnioituksen puute tavallisia ihmisiä ja heidän kokemiaan vaikeuksia kohtaan ("just try harder" asenne) josta huonot ehdokkaat ovat vain oire. Ihmisille on opetettu että vaikeudet johtuvat siitä että itse ei yritä tarpeeksi kovaa, ja ajatus että ansaitsee parempaa on ahneutta ja halua riistää toisilta. Lisäksi heille on opetettu että rikkaus on aina ansaittua mikä ostaa Trumpille kunnioitusta joissakin piireissä.
Nekin jotka eivät usko asian olevan näin ovat koko elämänsä joutuneet ottamaan jokaisen ympärillään olevan henkilön tulotason huomioon ennenkuin esimerkiksi väittävät hänelle vastaan - suomalaisella on varaa vaikka saada potkut ilman että hänen perheeltään lähtee terveydenhuolto ja katto pään päältä, amerikkalaisella taas ei ole varaa edes puhua jos ei pidä tarkkaan huolta kenen kuullen ja mitä. Ja tietenkin jos et pomolle halua valehdella, kannattaa pyrkiä olemaan samaa mieltä hänen kanssaan avainasioista koska sillä voi olla ennenpitkää vaikutusta tulotasoosi mikä amerikassa on sama kuin sinun ja perheesi mahdollisuudet elää ihmisarvoista elämää. Demokratia toimii vain jos joukolla erilaisia ihmisiä erilaisista taustoista on aikaa ja mahdollisuus osallistua politiikkaan, amerikkalaisessa ajatusmallissa heillä ei ole oikeuttakaan.