Voimat totaalisesti loppu teinin kanssa
16vee poika ja murkkuikä vaan pahenee. Jos puhuu niin suusta tulee vain painokelvotonta tekstiä. Yläasteella huolehti vielä koulusta (on lahjakas oppilas) Nyt ei tee enää läksyjä, myöhästelee koulusta, haistattaa paskat kaikelle. Aggressiivisuudessaan rikkoo omia ja toisten tavaroita. Aina pahalla tuulella ja niin ilkeä että olen useimmat illat itku kurkussa. Vihaa kuulemma minua, olen pilannut hänen elämänsä.
Isä asuu eri kaupungissa. Häntä arvostaa, hän on kuulemma ainoa fiksu meidän perheessä. No isä on kiltti, ei suutu koskaan, ei osaa asettaa rajoja. Poika ei myönnä juuri koskaan olevansa väärässä. Kaikki on aina minun vika. Jos minä olisin erilainen niin mitään ongelmia ei olisi. Olen ehdottanut että muuttaisi isän luo kun siellä kaikki on hyvin mutta ei halua sinnekään.
Ei uskoisi miten suloinen lapsi hän oli joskus. Nyt tuntuu että meillä asuu täysi hirviö.
Valvon öitä kun olen niin uupunut, epätoivoinen, surullinen. Tuntuu että sydän pakahtuu. Sain onneksi ajan ammattiauttajalle mutta onko siitä mitään hyötyä..
Ja minä kun luulin että se on vaikeaa aikaa kun lapset on pieniä ja pyörivät koko ajan helmoissa...
Kommentit (43)
Ihana ketju;( meillä teinin angsti alkoi 13 vuotiaana ja jatkui koko yläasteen. Itkin iltaisin itseni uneen. Sain ammattiauttajalta onneksi voimaa selvitä. Nyt poika rauhoittunut ja mitä ihanin. Raivarit olivat yläasteella kauheita. Huutamista ja vaatimista, tavaroiden heittelyä. Nyt osaa pyytää anteeksi jos puhuu rumasti ja tuntuu että kaikki oli pahaa unta. Lapsilla on temperamentti eroja.
Meilläkin on tosi vaikea 16 vuotias. Viime vuosi varsinkin oli aivan järkyttävää. Hän ei myöskään kestä ollenkaan keskustelua, varsinkaan käytökseensä ja ongelmiinsa liittyen.
Meillä saadaan asioita välillä eteenpäin sillä, että kommunikoimme viestein. Toki niihinkin rumaa kieltä mahtuu, mutta hän ei samalla tavalla hermostu kun sanon asian viestillä ja silloin myös "kuulee" mitä sanon.
Tsemppiä teille!!!