Muita, joiden tekisi koko ajan mieli ottaa lopputili?
Viimeiset 2kk asia on pyörinyt päässä lähes päivittäin. Aamulla ei tekisi mieli nousta sängystä ja töissä leikittelen ajatuksella että heitän hanskat tiskiin ja sanon hyvästit kesken päivän... Taloudellisesti on PAKKO jaksaa, samoin se on luultavasti ura- tai koko työelämäitsari jos nyt lähden tuolta, mutta kun ei yhtään huvittais!!!! Tällä hetkellä olen hirveän ruinaamisen jälkeen parin päivän palkattomalla, ja koko ajan ahdistaa lähestyvä paluu takaisin. Mitä tässä vielä tekisi? Kohtalotovereita?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin tästä paikasta, mutten voi kun on määräaikainen soppari. Oli virhe tulla tähän työhön. Perehdytystä ei ollut. Kukaan ei viitsinyt selvittää mitään työpaikan käytäntöjä, mutta siitä kyllä sitten haukuttiin kun olin raportoinut työtunnit väärin. Kaikki informaatio pitää kaivaa tuppisuisilta työkavereilta.
Pomosta ei ikinä tiedä mitä se keksii minäkin päivänä, joten ikinä ei tiedä mitä töissä pitäisi tehdä. Tämän takia asioita tehdään turhaan, virheellisesti, jää tekemättä.... Työnkuvaa ei ole pyynnöistäni huolimatta selkeytetty. Pomo ei osaa johtaa ollenkaan eikä hänelle saa sanoa jos jossain on epäkohta.
Työyhteisöön kuuluu myös pari työpaikkakiusaajaa ja pari pomon suojattia, jotka lähinnä viettävät aikaa työpaikalla ja nostavat palkkaa.
Viime kuun palkka tuli viikon myöhässä.
Lista jatkuisi vielä vaikka kuinka paljon. Aika usein tulee mieleen, että miksi ihmeessä minä, koulutettu ja fiksu ihminen, olen tässä paikassa töissä. On pakko olla jossain olemassa parempikin työpaikka minulle. Ottaisin vaikka huonommalla palkallakin, vaikkei nykyinenkään palkka hyvä ole.
Kuinka pitkä määräaikaisuus sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vei vuosia nousta asemaani, ei sinne takaisin jaksa enää kavuta. Itse en lähtisi, enkä lähde vaikka ei kiinnostaisikaan. Palkkakin on tuplat aikaisemmasta, tästä jäisin ainoastaan pitkäaikaistyöttömäksi.
t. pomo
Kiva että sulla on noin. Itse en edes tavoittele esimiestehtäviä vaan muulla tavalla mielekkäitä tehtäviä työyhteisössä jossa voidaan hyvin.
Huonopalkka = vapaa ajalla 16 tuntia päivässä ei mielekästä. Mielummin kärsin 8 tuntia päivässä, kuin 16 tuntia. Enkä mä nyt väittänyt, että se on epämielekästä. Vituttaa vain herätä joka aamu aikaisin 04-05.
Töiden mielekkyys on lisäksi mulle yhdentekevää, koska työn tarkoitus on saada jotain aikaa. Vapaa-ajalla sitten tehdään kaikkea mielekästä.
t. pomo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin tästä paikasta, mutten voi kun on määräaikainen soppari. Oli virhe tulla tähän työhön. Perehdytystä ei ollut. Kukaan ei viitsinyt selvittää mitään työpaikan käytäntöjä, mutta siitä kyllä sitten haukuttiin kun olin raportoinut työtunnit väärin. Kaikki informaatio pitää kaivaa tuppisuisilta työkavereilta.
Pomosta ei ikinä tiedä mitä se keksii minäkin päivänä, joten ikinä ei tiedä mitä töissä pitäisi tehdä. Tämän takia asioita tehdään turhaan, virheellisesti, jää tekemättä.... Työnkuvaa ei ole pyynnöistäni huolimatta selkeytetty. Pomo ei osaa johtaa ollenkaan eikä hänelle saa sanoa jos jossain on epäkohta.
Työyhteisöön kuuluu myös pari työpaikkakiusaajaa ja pari pomon suojattia, jotka lähinnä viettävät aikaa työpaikalla ja nostavat palkkaa.
Lista jatkuisi vielä vaikka kuinka paljon. Aika usein tulee mieleen, että miksi ihmeessä minä, koulutettu ja fiksu ihminen, olen tässä paikassa töissä. On pakko olla jossain olemassa parempikin työpaikka minulle. Ottaisin vaikka huonommalla palkallakin, vaikkei nykyinenkään palkka hyvä ole.
Tammikuun loppuun onneksi enää. Ei tosin ole uutta työtäkään löytynyt vielä, mutta on tässä vielä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuun loppuun onneksi enää. Ei tosin ole uutta työtäkään löytynyt vielä, mutta on tässä vielä aikaa.
Toivottavasti löytyy kivempi, uusi paikka pian =)
Nyt onkin jo hyvä aika ruveta lähettelemään hakemuksia siis. Itse olin samassa tilanteessa (tosin vakituisessa duunissa mutta vihasin työtäni) ja pahimpana ahdistusaikana päätin, että lähetän yhden hakemuksen päivässä, niin onpahan ainakin yritystä. Lopulta se onneksi kantoi hedelmää. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vei vuosia nousta asemaani, ei sinne takaisin jaksa enää kavuta. Itse en lähtisi, enkä lähde vaikka ei kiinnostaisikaan. Palkkakin on tuplat aikaisemmasta, tästä jäisin ainoastaan pitkäaikaistyöttömäksi.
t. pomo
Kiva että sulla on noin. Itse en edes tavoittele esimiestehtäviä vaan muulla tavalla mielekkäitä tehtäviä työyhteisössä jossa voidaan hyvin.
Huonopalkka = vapaa ajalla 16 tuntia päivässä ei mielekästä. Mielummin kärsin 8 tuntia päivässä, kuin 16 tuntia. Enkä mä nyt väittänyt, että se on epämielekästä. Vituttaa vain herätä joka aamu aikaisin 04-05.
Töiden mielekkyys on lisäksi mulle yhdentekevää, koska työn tarkoitus on saada jotain aikaa. Vapaa-ajalla sitten tehdään kaikkea mielekästä.
t. pomo
Eikai siinä ole ongelmaa jos työ muuten tuntuu kohtalaisen hyvältä. Itse olen viihtynyt kaikissa (nopeasti laskettuna viidessä) edeltävässä työsuhteessani vähintäänkin kohtalaisesti, paitsi tässä viimeisessä, joka on ollut pelkkää tervanjuontia. Siksi lähdenkin, koska tiedän että parempaakin on tarjolla samalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla pyöri lopputili mielessä joka päivä n. vuoden. Nyt olen irtisanoutunut ja kohta loppuu työt! Yksinelävä pärjää säästöillä karenssin yli ja kyllä sitä aina jotain löytyy uutta sitten. T. Kohta vapaa
Jos noin helposti löytyy uutta työtä sinulle, niin mikset hommannut sellaista jo ennen irtisanoutumista?
Minä tunnen ihmisiä (itseni mukaan lukien) jotka ovat hakeneet uutta vuosikausia. Ei vaan tunnu todennäköiseltä, että joku ottaisi töihin heti irtisanoutumisen jälkeen, kun ei ota työssäkäyvänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kuitenkin myös, että reippaille ihmisille löytyy töitä kun vaan jaksaa hakea ja on aktiivinen.
Ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kuitenkin myös, että reippaille ihmisille löytyy töitä kun vaan jaksaa hakea ja on aktiivinen.
Ääliö!
Kuinkaniin?
Kyllä. Lähden heti kun saan uuden paikan. Se vaan on helpommin sanottu kuin tehty. Vihaan työtäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lähden heti kun saan uuden paikan. Se vaan on helpommin sanottu kuin tehty. Vihaan työtäni.
Onko CV:si ja hakemuskirjeesi kunnossa? Netistä löytyy hyviä CV-malleja ja vinkkejä mm. ulkoasusta, fonttien käytöstä jne, jotta kaikki oleennainen tulee lukijalle selväksi nopealla vilkaisulla. Rekryihmisethän eivät montaa sekuntia käytä yhden CV:n katsomiseen, joten siisti, selkeä ulkoasu ja oleennaisen tiedon kiteyttäminen on avainasemassa jatkoon pääsyn kannalta.
Rekrytointiprosessit on monesti sattuman kauppaa. Välillä paikkaan on jo selkeästi päätetty henkilö etukäteen ja työpaikkailmoitus on vain muodon vuoksi kaikkien haettavissa. Itse pääsen arviolta 5-10% jatkoon (haastatteluun) paikoista joihon olen hakenut, vaikka hakisin koulutustani ja kokemustani vastaavaa työtä. (ja CV:ni on kunnossa, olen sen ammattilaisella luetuttanut).
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Olisin itsekin voinut kirjoittaa omasta työpaikasta aivan samoin. Mutta mun tarvitsee kestää tätä paikka enää 16 työpäivää, sitten voin unohtaa tän paikan. Jatkosta minulla ei tosin ole mitään tietoa, että liiton rahoilla mennään joulukuusta alkaen. Mutta uskon pärjääväni niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pomo
t. pomo
Olet ilmeisesti esimies asemassa, mutta onneksi kohdalleni ei ole sattunut sinun kaltaisia ihmisiä, kuulostat melko rasittavalta tapaukselta.
Varmaan riippuu alasta, mutta minä olen tyytyväinen vakityöstäni kolme vuotta sitten irtisanoutunut, kun tiesin, että töitä niitä taasen halutessani kyllä riittää. Viimeiset työssäolokuukaudet säästin ja leikkasin kulut minimiin. Puolisen vuotta sitten elelinkin säästöillä. Nyt olen palannut entiseen työhöni (ja jopa entiselle työnantajalle) ja teen eri mittaisia sijaisuuksia. Olen oikein tyytyväinen nykyiseen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi odotat, että joku muu tarjoaa sulle työpaikan? Miksi et työllistä itse itseäsi yrittäjänä?
Jaa että ihan 2kk on pyörinyt päässä? Itselläni ovet minnekkään muualle sulkeutuivat jo vuosia sitten. Paska alan työllisyystilanne ei auta yhtään. Ja olen vielä aivan paska alallani. Ei oo kivaa.
Itsellä se toimistoon marssiminen oli pakko lopulta toteuttaa kun alkoi ahdistamaan se töissäolo liikaa eikä siihen mikään saikuttelu olisi auttanut, kun töissä ei ne korpeamista aiheuttavat ikuisuusongelmat kuitenkaan muutu. Olin siinä mielessä hyvässä tilanteessa ettei ollut velkoja tai perhettä ja kivasti säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että ihan 2kk on pyörinyt päässä? Itselläni ovet minnekkään muualle sulkeutuivat jo vuosia sitten. Paska alan työllisyystilanne ei auta yhtään. Ja olen vielä aivan paska alallani. Ei oo kivaa.
Ei sekään nyt kauhean hehkeää että töitä riittäisi sillä vihaamallaan alalla josta haluaa eroon. Mutkun ei tiedä mihin muuallekaan tähtäisi.
Siinä vaiheessa kun ap noita miettii, on tie ollut jo hetken pystyssä. Homma voisi helpottaa jo huomenna, mutta riittääköä rohkeus? Ylivoimainen enemmistö ihmisistä on narisijoita, jotka puhuvat tulevista "peliliikkeistään". Pelilliikkeitä joita ei näy. Nämä ovat myös pahimpia selkään puukottajia, eli peliliikkeen tekijän syytä varautua luusereiden kostoon.
Joskus tekee ja toisinaan sitten taas ei.
Mahtavaa, tsemppiä teille!
Koen itse, että työpaikkalla jonne ahdistaa mennä, on iso vaikutus ihmisen onnellisuuteen ja elämisen laatuun yleisesti. Itse en ainakaan kituuttaisi huonossa työpaikassa mieli maassa loputtomiin. Uskon kuitenkin myös, että reippaille ihmisille löytyy töitä kun vaan jaksaa hakea ja on aktiivinen.