Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautisten väli enää 3 viikkoa

Vierailija
09.11.2016 |

Muita yli nelikymppisiä kohtalotovereita joilla kuukautiset tulevat taajaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kohti vaihdevuosia mennään. Oli pitkä jakso, kun menkat tuli 3 viikon välein, sitten taas oli jonkin aikaa ihan normi. Nyt taas 3 viikon välein. Toivon, että loppuisivat jo kokonaan, mutta siitä seuraa sitten ne omat ongelmansa..

Vierailija
2/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kohti vaihdevuosia mennään. Oli pitkä jakso, kun menkat tuli 3 viikon välein, sitten taas oli jonkin aikaa ihan normi. Nyt taas 3 viikon välein. Toivon, että loppuisivat jo kokonaan, mutta siitä seuraa sitten ne omat ongelmansa..

Minkä ikäinen olet? itse olen 43v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? itse olen 43v.

41

Vierailija
4/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta 39 :(

Taisi mennä iltatähden optio.

Vierailija
5/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä. Aiemmin oli viisi viikkoa kierto, nyt neljä. Eli vaihdevuodet ovella.

Vierailija
6/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja viimeisen vuoden ajan kierto ollut tuon 21 päivää, ja viikon kestää menkat. Ei naurata...

Vierailija
7/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ensin ne tiheentyy ja sitten harvenee. Mulla tulee kahden kuukauden välein. Sais kyllä loppua jo kokonaan.

Vierailija
8/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette pystyneet hyväksyä tämän? ei enää lapsia. Tuntuu niin vanhalta ja tarpeettomalta.

Vierailija
9/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette pystyneet hyväksyä tämän? ei enää lapsia. Tuntuu niin vanhalta ja tarpeettomalta.

Pakko se on hyväksyä. Ehkä asiaa helpottaa, kun olen jo mummu.

Vierailija
10/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä on tämä tiheä ajanjakso kestänyt? Ei kai vuosia sentään? Tuntuu jumankauta, että koko ajan on menkat

Vierailija
11/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi jaksanut vanheta kanssasi? minä en usko että minun mieheni jaksaa. Luulen että haluaa lisää lapsia jonkun muun kanssa.

Vierailija
12/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi heittää vuodot vähän yli nelikymppisenä. Ensin väli lyheni ja vuodoista tuli kauhean runsaat. Sain lapsenkin vielä ja tämän jälkeen vuodot on olleet useamman vuoden tosi niukkoja. Tänä vuonna ehkä neljät menkat ollut. Edelliset oli joskus syyskuussa, tosi niukkaa vuotoa kesti viikon. Sitä ennen olisko ollut alkukesästä. Nyt olen 46 v.

Vierailija
13/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nelikymppinen mutta jaksoin tuota rytmiä 13 vuotta. Tasan 3 viikkoa aina väli. Vuosi sitten aloin syödä pillereitä ja kyllä on ihanaa, kun kierto on nyt normaali ja menkatkin kestää vain 2-4 päivää. Ennen kesti 5-7 päivää eli käytännössä puolet kuukaudesta meni rätti housuissa olemiseen. Ihanaaaa.

Vierailija
14/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi jaksanut vanheta kanssasi? minä en usko että minun mieheni jaksaa. Luulen että haluaa lisää lapsia jonkun muun kanssa.

Jaksaa jaksaa. Mies on vähän nuorempi, eikä todellakaan halua enää lapsia. Lapsenlapset saa nyt kaiken meidän huomion.

Vierailija
15/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuopus vasta 3 v. Vaikea kokea itseään vanhaksi siis. Mutta on vähän mitvit-olo. Ihan oikeasti olin ajatellut, että tässä on vielä muutama vuosi aikaa kasvattaa lapsilukua. Joka paikassa puhutaan näistä, jotka nelikymppisinä vasta heräävät biologisen kellon tikitykseen. Fyysisesti olen hyvässä kunnossa, mutta nähtävästi munasarjat ovat mummon. T. 4.

Vierailija
16/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuopus vasta 3 v. Vaikea kokea itseään vanhaksi siis. Mutta on vähän mitvit-olo. Ihan oikeasti olin ajatellut, että tässä on vielä muutama vuosi aikaa kasvattaa lapsilukua. Joka paikassa puhutaan näistä, jotka nelikymppisinä vasta heräävät biologisen kellon tikitykseen. Fyysisesti olen hyvässä kunnossa, mutta nähtävästi munasarjat ovat mummon. T. 4.

Minulla on muutaman vuoden vanhempi lapsi kuin sinulla. Siksi jotenkin tämä tuntuu oudolta olla jo näin vanha. Ei siis vielä muutamaan vuosikymmeneen ole minusta mummoa tulossa ja aina minäkin ajattelin että kenties vielä yhden lapsen kerkiäisi tekemään. Vaan niin se ei sitten menekkään.

Vierailija
17/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyllähän tuosta kierron lyhenemisestä voi mennä kymmenenkin vuotta, ennenkuin menkat loppuu kokonaan. Itse en tosin lapsia enää haikaile. Mulla on myös vuoto menny hyvin hyvin niukaksi ja kestää vain 3 päivää. Tosin olen kuullut, että jossain vaiheessa voi taas vuotaa niin, että luulee vuotavansa kuiviin.

Vierailija
18/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoisin, että mullakin jo tapahtuisi jotain vaihdevuosiin viittaavaa, olisin niin valmis luopumaan menkoista, mitä niillä enää tekee, kun lapset on tehty ajat sitten. Täytän kohta 48 v ja ei mitään merkkejä vielä. Voikohan ne loppua ihan vaan yhtäkkiä, ilman että tulee mitään lyhenemisiä ja pitenemisiä. Pelkään, että olen kuin siskoni; kuukautiset loppuivat vasta 57-vuotiaana ja sitä ennen oli järkyttävän runsaita vuotoja ainakin vuoden ellei kaksi.

Vierailija
19/19 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutaman vuoden vanhempi lapsi kuin sinulla. Siksi jotenkin tämä tuntuu oudolta olla jo näin vanha. Ei siis vielä muutamaan vuosikymmeneen ole minusta mummoa tulossa ja aina minäkin ajattelin että kenties vielä yhden lapsen kerkiäisi tekemään. Vaan niin se ei sitten menekkään.

Lohdullista, että meitä on muitakin saman pienen surutyön parissa. Meillä sentään on lapsia ylipäätään. Varmasti myös moni, jolla on vielä ensimmäinenkin saamatta, kipuilee kierron lyhenemisen kanssa aiemmin kuin oli kuvitellutkaan. -4.