Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT:t käytiin ilman mua (ja muita äitisvapaalla olevia), eikä luonnolisesti kutsuakaan saatu.

Vierailija
08.11.2016 |

Plus kaikki päätöksetkin ilman meitä. Menikö ihan laillisesti? Tuskimpa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sua ei yyteet koskeneet niin ei sulle mitään tiedoteta. Eikä tarttekaan

Ok. Mutta eipä mulle ole siitäkään kerrottu että oma työtehtäväni poistui kokonaan koska se kilpailutettiin ja hävisimme. "Joku homma" oli tarjolla kaikille, mutta mä en tosiaan tänä päivänäkään tiedä mikä se mun homma on. Tai tulee olemaan. Mielestäni todella surkeaa käytöstä esimieheltä, olen mä kuitenkin heidän työntekijä ihan siinä missä muutkin.

Kuulostaa hieman marttyyrimaiselta. Oletko tiedustellut esimieheltäsi tai luottamusmieheltä? Tietoa saat varmasti jos kysyt. Jotkut loukkaantuu, jos äitiysloman aikana otetaan yhteyttää työasioissa.

Vierailija
22/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö teidän luottamusmieheltä?

Kun ihminen on äitiyslomalla, työnantaja ei todellakaan rasita sitä firman asioilla eikä varsinkaan negatiivisilla.

En kysynyt. Kuulin vain että yt:ssä oli luottamusmies kysynyt esimieheltä että onhan meille äitiyslomalaisille infottu.

Niin se kai sitten on ettei vaan olla "haluttu vaivata". Mä vaan olen erimieltä ja nimenomaan haluaisin että mulle infottaisi jos ei mun edellistä työtä ole enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kuuluu kysyä luottikselta - miksi sekään ei sua infonnut

Vierailija
24/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin väärin. Kyllä äitiyslomalaisellekin pitäisi pystyä antaa potkut.

Vierailija
25/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta eipä mulle ole siitäkään kerrottu että oma työtehtäväni poistui kokonaan koska se kilpailutettiin ja hävisimme. "Joku homma" oli tarjolla kaikille, mutta mä en tosiaan tänä päivänäkään tiedä mikä se mun homma on. Tai tulee olemaan. Mielestäni todella surkeaa käytöstä esimieheltä, olen mä kuitenkin heidän työntekijä ihan siinä missä muutkin.

Miten voit olla "työntekijä siinä missä muut", kun et tee töitä? Ota hyvä ihminen puhelin käteen ja soita ja kysy! Ihme prinsessa, kun luulet että sulle pitäisi joku henkilökohtainen infotilaisuus järjestää. Ne muut on olleet töissä kuuntelemassa ja saamassa tietoa, sinä et ole ollut töissä joten on oma asiasi se info hankkia jos kiinnostaa.

Vierailija
26/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hieman marttyyrimaiselta. Oletko tiedustellut esimieheltäsi tai luottamusmieheltä? Tietoa saat varmasti jos kysyt. Jotkut loukkaantuu, jos äitiysloman aikana otetaan yhteyttää työasioissa.

Niin kai sitten.

Vierailija
27/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun homma katsotaan kun tulet takaisin tai sit on uudet yykkärit ja saat kenkää. Ennen duuniin paluuta sulla ei ole sitä hommaa

Vierailija
28/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta raskaana tai vanhempainlomalla olevia ei voi irtisanoa, joten yt ei oikeasti koske silloin heitä. Eikä työtehtäviä voi yksipuolisesti kovin paljon muuttaa. Joten tehän olette turvassa.

Mistä tämän keksit? Jos koko yksikkö lakkautetaan, ei siinä kysellä raskauksista tai perhevapaista. Irtisanominen on ihan laillista. Vain irtisanominen raskauden vuoksi ei käy.

Vierailija
29/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla "työntekijä siinä missä muut", kun et tee töitä? Ota hyvä ihminen puhelin käteen ja soita ja kysy! Ihme prinsessa, kun luulet että sulle pitäisi joku henkilökohtainen infotilaisuus järjestää. Ne muut on olleet töissä kuuntelemassa ja saamassa tietoa, sinä et ole ollut töissä joten on oma asiasi se info hankkia jos kiinnostaa.

Yksi sähköposti tai edes tekstari että hei, yt:t huomenna, hei, edellistä työtä ei enää ole, ihan joku yksi lause edes asiasta ei olisi ollut liikaa pyydetty. Jos ei se työtuttava olisi laittanut mulle viestiä luulisin nytkin että sama työ jatkuu syksyllä.

Vierailija
30/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että jos olet pitkään poissa (perhevapaat tai vuorotteluvapaa) niin ei niitä työpaikan asioita sulle erikseen tulla kertomaan jollei suurinpiirtein firma mene alta. Itse olin juuri jäänyt äitiyslomalle kun firmassa alkoi yt, kuulin niistä yhdeltä työkaverilta myöhemmin mutta en mitenkään loukkaantunut asiasta. En halunnutkaan tietää mitään mitä töissä tapahtui. Se, että sulle pitää olla samanarvoinen työ kun palaat takaisin, on se tärkein. Työn ei tarvitse olla siis täysin samaa mutta samanarvoista.

Vierailija
31/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katokun syksyyn on aikaa jahommat muuttuu moneen kertaan ennen kuin oot takaisin duunissa

Vierailija
32/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on äitiyslomalla, työnantaja ei todellakaan rasita sitä firman asioilla eikä varsinkaan negatiivisilla.

En kysynyt. Kuulin vain että yt:ssä oli luottamusmies kysynyt esimieheltä että onhan meille äitiyslomalaisille infottu.

Niin se kai sitten on ettei vaan olla "haluttu vaivata". Mä vaan olen erimieltä ja nimenomaan haluaisin että mulle infottaisi jos ei mun edellistä työtä ole enää.

Onneksi kyse ei ole siitä, mitä sinä haluat vaan siitä, mitä laki määrää. Riittää, että olet saanut sähköpostilla tai suullisesti tiedon YT:stä ja lisäksi yleisluontoiset tiedot etenemisestä. Siis saman, mitä tiedotustilaisuuksissa kerrotaan lukumääristä ja aikatauluista. Muuten ei tarvitse infota ketään, jota ei tässä vaiheessa irtisanota. Kun palaat töihin, ei siellä tarvitse olla entisiä töitäsi vaan ylipäätään töitä. Isossa yrityksessä ne  työt voivat olla toisessa kaupungissa.

Vierailija
33/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Varmaan olisi lisääntyjäprinsessalle järjestää vielä vauvavahtikin työnantajan piikkiin, että olisi päässyt päivystämään kun joku muu irtisanotaaan.

Vierailija
34/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kyse ei ole siitä, mitä sinä haluat vaan siitä, mitä laki määrää. Riittää, että olet saanut sähköpostilla tai suullisesti tiedon YT:stä ja lisäksi yleisluontoiset tiedot etenemisestä. Siis saman, mitä tiedotustilaisuuksissa kerrotaan lukumääristä ja aikatauluista. Muuten ei tarvitse infota ketään, jota ei tässä vaiheessa irtisanota. Kun palaat töihin, ei siellä tarvitse olla entisiä töitäsi vaan ylipäätään töitä. Isossa yrityksessä ne  työt voivat olla toisessa kaupungissa.

Kun en saanut sähköpostia tai suullista ilmoitusta että yt:t tulossa. Kuulin työkaverilta jälkeenpäin että oli yt:t.

Vierailija
35/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sähköposti tai edes tekstari että hei, yt:t huomenna, hei, edellistä työtä ei enää ole, ihan joku yksi lause edes asiasta ei olisi ollut liikaa pyydetty. Jos ei se työtuttava olisi laittanut mulle viestiä luulisin nytkin että sama työ jatkuu syksyllä.

Kyllä se kuule vaan on liikaa pyydetty, että sinut pitäisi huomioida yksilöllisesti koska olet itse valinnut olla töistä poissa. Ei muillekaan työntekijöille ole asiasta henkilökohtaisesti ilmoitettu. Aivan uskomatonta vaatia, että sellaiselle JOKA EI EDES OLE TÖISSÄ pitäisi asiasta ilmoittaa erikseen! Jos sinua kiinnostaa työasiat, sinä luet työsähköposteja - jos ei kiinnosta, älä odota että olet se uniikki pinkki lumihiutale, jolle lähetetään tähtipölyinen käsin kirjoitettu kirje pöllön nokassa.

Vierailija
36/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en saanut sähköpostia tai suullista ilmoitusta että yt:t tulossa. Kuulin työkaverilta jälkeenpäin että oli yt:t.

Eli sinun työsähköpostiisi ei ole tullut sitä samaa tietoa mitä muille?

Vierailija
37/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Varmaan olisi lisääntyjäprinsessalle järjestää vielä vauvavahtikin työnantajan piikkiin, että olisi päässyt päivystämään kun joku muu irtisanotaaan.

Voi luoja :D Anna olla jo. Eikö susta olisi kiva tietää että on tulossa yt:t? Olisiko tämä tilanne sun mielestä kiva? Tai hällä väliä? En usko.

Ei tämä mun maailmaani kaada, en ole varsinaisesti loukkaantunut, mutta hyvin ihmeissäni siitä miten homma hoidettiin ja todellakin edes ilmoitus että yt:t tulossa olisi ollut kiva ja luullakseni se kuuluisi myös ilmoittaa työntekijälle, siis myös sille helvetin lisääntyjäprinsessalle. Ja jos luottamusmieskin kysynyt yt:ssä että ONHAN meille kerrottu, kertoo jo siitä että olisi pitänyt.

Vierailija
38/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun työsähköpostiisi ei ole tullut sitä samaa tietoa mitä muille?

EI YHTÄÄN MITÄÄN!

Vierailija
39/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja :D Anna olla jo. Eikö susta olisi kiva tietää että on tulossa yt:t? Olisiko tämä tilanne sun mielestä kiva? Tai hällä väliä? En usko.

Ei tämä mun maailmaani kaada, en ole varsinaisesti loukkaantunut, mutta hyvin ihmeissäni siitä miten homma hoidettiin ja todellakin edes ilmoitus että yt:t tulossa olisi ollut kiva ja luullakseni se kuuluisi myös ilmoittaa työntekijälle, siis myös sille helvetin lisääntyjäprinsessalle. Ja jos luottamusmieskin kysynyt yt:ssä että ONHAN meille kerrottu, kertoo jo siitä että olisi pitänyt.

Tiedätkö edes, mikä se YT on? Siellä ei kysellä yksittäisten työntekijöiden mielipiteitä tai neuvotella työntekijöiden kanssa. Käytännössä luottamusmies kertoo mielipiteensä ja työnantaja päättää, mitä tekee. Siellä ei yksikään rivityöntekijä mene kertomaan ajatuksiaan tai osallistu irtisanomisten suunnitteluun.

Ei tarvitse ilmoittaa kenellekään, että YT:t on tulossa! Ilmoitus pitää antaa vasta sitten, kun ne alkavat ja riittää viesti työsähköpostiin tai jopa se, että laitetaan lappu ilmoitustaululle.

Luottamusmiehen kysymyksen voi tulkita myös niin, että hän on aidosti utelias asiasta eikä suikaan vaadi, että ilmoitus pitää tehdä tietyllä tavalla.

Vierailija
40/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on ollut esillä yrityksen intranetissa, niin se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän