Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT:t käytiin ilman mua (ja muita äitisvapaalla olevia), eikä luonnolisesti kutsuakaan saatu.

Vierailija
08.11.2016 |

Plus kaikki päätöksetkin ilman meitä. Menikö ihan laillisesti? Tuskimpa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko joku teistä potkut?

Vierailija
2/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neuvotteluihin osallistuu luottamusmiehet, ja he edustavat työntekijöitä. Kukaan tavallinen työntekijä ei ole millään tavalla osallistunut neuvotteluihin mun työpaikoilla. Luottamusmiehen, HR:n ja oman organisaation kautta on vaan pidetty ajan tasalla miten neuvottelut yleisesti etenee, ja näiden saaminen edellyttää että on mahis käyttää työsähköpostia. Lopuksi sitten on kuullut omalta esimieheltä tuleeko potkut vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko joku teistä potkut?

Ei tietääkseni. Mä ainakin olin raskaanakin niin "tiesin" olevani turvassa. Siksi lainausmerkit, että tolla meiningillä ei oikein tiennyt mitä odottaa.

Vierailija
4/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yt-neuvotteluissa ole työntekijöistä yleensä mukana muut kuin luottamushenkilöt. Muulle henkilökunnalle pidetään vain tiedotustilaisuus.

Vierailija
5/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä neuvotteluihin osallistuu luottamusmiehet, ja he edustavat työntekijöitä. Kukaan tavallinen työntekijä ei ole millään tavalla osallistunut neuvotteluihin mun työpaikoilla. Luottamusmiehen, HR:n ja oman organisaation kautta on vaan pidetty ajan tasalla miten neuvottelut yleisesti etenee, ja näiden saaminen edellyttää että on mahis käyttää työsähköpostia. Lopuksi sitten on kuullut omalta esimieheltä tuleeko potkut vai ei.

Hmm. No mä en ole tähän päivään mennessä kuullut miten yt:t eteni/päättyi esimieheltä tai luottamusmieheltä. Työkaverilta kuulin. Yt:stä reilu vuosi aikaa.

Vierailija
6/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai YT-bileistä? No ens kerralla kutsutaan.

Vierailija
7/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yt-neuvotteluissa ole työntekijöistä yleensä mukana muut kuin luottamushenkilöt. Muulle henkilökunnalle pidetään vain tiedotustilaisuus.

Ok. No näissä oli muut työntekijät mukana, eikä mua kutsuttu edes mihkään tiedotustilaisuuteen.

Vierailija
8/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT:t voi koskea koko henkilöstöä - mutta se ei tarkoita, että koko henkilöstö neuvottelee vaan henkilöstön edustajat käyvät neuvottelut.

Raskaana olevilla ja vanhempainvapailla olevilla on erityinen irtisanomissuoja (samoin kuin luottamusmiehillä, jotka osallistuvat neuvotteluihin), mutta jos äitiyslomalla olevan tehtävä kokonaan lakkaa - esim jos firma menee konkurssiin äippäloman aikana - niin kyllä sekin sitten irtisanotaan.

Mikä sua jäi sitten vaivaamaan?

Vierailija
9/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. No mä en ole tähän päivään mennessä kuullut miten yt:t eteni/päättyi esimieheltä tai luottamusmieheltä. Työkaverilta kuulin. Yt:stä reilu vuosi aikaa.

No ei mennyt sitten ihan sääntökirjan mukaan :D

Vierailija
10/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YT:t voi koskea koko henkilöstöä - mutta se ei tarkoita, että koko henkilöstö neuvottelee vaan henkilöstön edustajat käyvät neuvottelut.

Raskaana olevilla ja vanhempainvapailla olevilla on erityinen irtisanomissuoja (samoin kuin luottamusmiehillä, jotka osallistuvat neuvotteluihin), mutta jos äitiyslomalla olevan tehtävä kokonaan lakkaa - esim jos firma menee konkurssiin äippäloman aikana - niin kyllä sekin sitten irtisanotaan.

Mikä sua jäi sitten vaivaamaan?

Se että mulle ei ole esimies kertonut yhtäänmitään. Esimieskin on siis vaihtunut enkä tiedä yhtään mitään mistään, vain sen mitä työkaveri (lähinnä tuttava) suppeasti kertoi. Ihan kun mua ei olisi edes olemassa. "Ei niille äippälomalaisille tarvi mitään kertoa kun siihen on pitkä aika että palaavat töihin". Tiedän vain että olen edelleen samassa firmassa, mistään muusta en tiedäkään.

Vierailija
11/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olishan se kiva varmasti ollu "turvassa" katsella ku toiset hädissään työpaikoistaan...

Vierailija
12/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta raskaana tai vanhempainlomalla olevia ei voi irtisanoa, joten yt ei oikeasti koske silloin heitä. Eikä työtehtäviä voi yksipuolisesti kovin paljon muuttaa. Joten tehän olette turvassa.

Vierailija
13/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei yyteet koskeneet niin ei sulle mitään tiedoteta. Eikä tarttekaan

Vierailija
14/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olishan se kiva varmasti ollu "turvassa" katsella ku toiset hädissään työpaikoistaan...

No hohhoijaa.

Vierailija
15/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut yyteen piirissä joten ei sulle kerrota muiden asioita ja sun duuni on jäljellä odottamassa

Vierailija
16/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt-neuvotteluiden aikana ei kutsua palaveriin = ei potkuja tulossa.

Näkisin tuon vaan hyvänä asiana.

Vierailija
17/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse halunnut jäädä äitiyslomalle ja pois töistä,  niin ole nyt sitten pois töistä. Tyypillinen mamma, joka haluaisi sekä syödä että säästää kakun. Kun olet pois töistä, olet POIS TÖISTÄ! Työasiat eivät kuulu sinulle pätkän vertaa.

Vierailija
18/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sua ei yyteet koskeneet niin ei sulle mitään tiedoteta. Eikä tarttekaan

Ok. Mutta eipä mulle ole siitäkään kerrottu että oma työtehtäväni poistui kokonaan koska se kilpailutettiin ja hävisimme. "Joku homma" oli tarjolla kaikille, mutta mä en tosiaan tänä päivänäkään tiedä mikä se mun homma on. Tai tulee olemaan. Mielestäni todella surkeaa käytöstä esimieheltä, olen mä kuitenkin heidän työntekijä ihan siinä missä muutkin.

Vierailija
19/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö teidän luottamusmieheltä?

Kun ihminen on äitiyslomalla, työnantaja ei todellakaan rasita sitä firman asioilla eikä varsinkaan negatiivisilla.

Vierailija
20/55 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse halunnut jäädä äitiyslomalle ja pois töistä,  niin ole nyt sitten pois töistä. Tyypillinen mamma, joka haluaisi sekä syödä että säästää kakun. Kun olet pois töistä, olet POIS TÖISTÄ! Työasiat eivät kuulu sinulle pätkän vertaa.

Mikäs sinua hiertää?

Kuvittelin että automaattisesti kaikille työntekijöille (joka olen, olen vain lomalla), infottaisi. Siksipä siitä täällä höpisen ja hyviä vastauksia sain jotka selvensi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan