Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen euro on sama kuin miehen. Ei 80 senttiä.

Vierailija
08.11.2016 |

Tämä sitkeästi jankutettu mantra sai alkunsa tilastojen tarkastelusta. Se johtuu vain siitä että naiset tekevät keskimäärin eri töitä kuin miehet. Myös miehet voivat mennä näille aloille ja saavat silloin ihan samaa palkkaa kuin naiset. Naiset voivat myös mennä teknisille aloille jolloin palkka on korkeampi.

Kuka tämän valheen keksi ja miksi sitä pidetään yllä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paperimiehet saavat korkea palkkaa? Niiden duunin hoitaisi apinakin. Syy taitaa olla siinä että johtajat ovat yleensä miehiä.

Vierailija
22/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkaeroja on niin miksei syy vaan voi olla, että miehet on parempia. Onko se syynä liian poliittisesti epäkorrekti? Naisilla on huomattavasti enemmän esim. poissaoloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurolla on kyllä sinänsä ihan sama vaihtoarvo ja ostovoima ihan riippumatta siitä tuleeko se taskusta veli  Matin lompakosta tai sisar Maijan käsilaukusta kukkarosta.

Ihan yhtä paljon( tai yhtä vähän) niillä saa .

Sama palkka samasta työstä taas on jo  kirjattu lakiinkin  (...ajat sitten) ja lain voimalla sen noudattamista viranomaisten toimesta myös tarkkaan  valvotaan.

Erittäin pienipalkkaisia miehiä on paljon ja itsekin olen sellainen.

Minulla on vain osa-aikatyö+työmarkkinatuki ja tuloni näistä yhteensä ovat n. hiukan yli 700/kk.

Ottaa pattiin tuollainen naukuminen jostain "naisen eurosta".

Vaikka se olisi vain 80 senttiä ,niin on niitä naisia,jotka hankkivat monikymmenkertaisesti  niitä 80-senttisiä minun tuloihini verrattuna.

Eihän tuossa ole yksinkertaisesti mitään järkeä  että henkilö A:n kädessä  saman kolikon ostoarvo olisi eri,kuin henkilö B-n käsissä,vai onko tuo jotain ihmeellistä 'naisen logiikkaa' (ei vaan  aukene minulle)....

Vierailija
24/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paperimiehet saavat korkea palkkaa? Niiden duunin hoitaisi apinakin. Syy taitaa olla siinä että johtajat ovat yleensä miehiä.

Paperimiehiä Suomessa on enää kourallinen.

Paperimieheksi päästäkseen ei tarvitse kantaa penistä haarovälissään. Sinne vain nostamaan korkeaa palkkaa pillulisetkin.

Paperimiehen palkat maksaa vapaat markkinat, ei yhteiskunta.

Kerro sinä puolestasi, miksi erittäin suuri palkansaajaryhmä, hoitajat, saavat enemmän lähtö- ja keskipalkkaa kuin palomiehet ja poliisit? Ja silti vinkuvat lisää palkkaa?

Vierailija
25/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktuaari kirjoitti:

Samaisen tilastonikkarin mukaan jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumiskuolemia.

Jos joku, niin feministit syyllistyvät tuohon "jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumiskuolemia"-tyyppiseen tilastoanalyysiin. Heidän mukaansa palkkaeroja ei pidä katsoa ammattikohtaisesti, vaan kokonaisuutena.

Vierailija
26/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa av-mamman miehen euro on maksimissaan 10-senttiä koska av-mamma vie siitä ne 90 ellei jopa koko euron!

Vierailija
27/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun itseasiassa ei. Näin meillä lassukat väittää, ja kun niille kertoo, että itse asiassa naisille maksetaan keskimäärin miehiä pienempiä palkkoja myös miesvaltaisilla aloilla, ne menevät hetkeksi hiljaisksi. Sitten ne alkavat vääntää että  naiset tekevät keskimäärin vähemmän (laskutettavia ylityö)tunteja ja siksi heille maksetaan vähemmän. No se taas on totta, jos tosiaan katsotaan vain työpaikalla vietettyä aikaa. Kannattaa kuitenkin kysyä, miksi naiset tekevät vähemmän tunteja työpaikalla - no siksi, että he päätyvät tekemään palkatonta työtä perheen eteen paljon enemmän kuin miehet.

Toisin sanoen, naisten palkaton työ kotona mahdollistaa ne miesten ylityötunnit. Siksi naiset tekevät käytännössä enemmän töitä kuin miehet, mutta heille maksetaan silti vähemmän.

Naisen palkaton työ kotona ei ole tasa-arvo-ongelma siinä mielessä, että kyse olisi yhteiskunnan rakenteellisesta ongelmasta. Kyse on perheen tai parisuhteen ongelmasta, jos mies ja nainen eivät keskenään pääse molempia tyydyttävään kompromissiin kotitöiden ja lastenhoidon osalta. Nainen saa itse valita kenen kanssa lisääntyy, ei ole pakko lisääntyä jonkun sovinistirotan kanssa ja sitten huutaa yhteiskuntaa antamaan itselle tasoitusta. Minun mieheni on ollut lasten kanssa kotona tismalleen saman ajan kuin minäkin, ja hän tekee myös puolet kotitöistä.

Olen kyllä voimakkaasti samaa mieltä, että ero kokonaisansioissa johtuu nimenomaan siitä, että naiset tekevät vähemmän töitä kotiasioiden vuoksi. Tuntipalkkahan on sama, ja itse asiassa nuorilla alle 25-vuotiailla naisilla (jotka vielä pääosin perheettömiä) myös kokonaisansiot ovat suuremmat kuin nuorilla miehillä.

Ja koulutusta naisilla on vähintään riittävästi. Kumma vaan kun ei saa sitä muutettua euroiksi.

Johtuisko siitä, että koulunkäynti ei todellisuudessa lisää älykkyyttä. Se antaa ehkä hyvän tittelin, mutta siinäkin näyttää olevan inflaatio toiminnassa.

Vierailija
28/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro tai 80c, ei sillä loppujen lopuksi ole väliä koska yhdessä ne ovat perheen 1,80€.

Vierailija
29/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se av mammoja paljo liikauta, kaikki kotiin.

Vierailija
30/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat voi vaatia niin paljon kuin haluaa koska tienaan enemmän. Sitä mukaa sanon työnantajalle että maksaa enemmän tai olen kanssa "kotona sairaan lapsen kanssa".

Ihan ajatuksena. Kannattaisiko mammat ensin yrittää tehdä paljon töitä ja hyvin, sitten vasta vaatia. Se reiän voimalla vinkuminen kun ei aina vaan tuota tulosta.

Vierailija
31/31 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin naiset tutkitusti kuluttavat suurimman osan kaikkien tienaamista rahoista niin saisivat tuhnutussut pitää vähän pienempää ääntä.

Tienatkaa enemmän ja tuhlatkaa vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi