Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asumistuesta kysymys

Vierailija
08.11.2016 |

Jos olen oikeutettu saamaan asumistukea vuokranmaksuun, niin onko sillä merkitystä jos valitsenkin asuinalueekseni vähän paremman alueen jossa vähän korkeampi vuokra?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asua vaikka missä tahansa palatsissa mutta asumistukea saat vain sen verran mihin olet oikeutettu. Kannattaa miettiä siis onko varaa.

Vierailija
2/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa on maksimimäärät, monelleko neliölle ja montako euroa per neliö tukea saa. Jos haluat asua isommassa tai kalliimmassa, maksat yli menevän osan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa on maksimimäärät, monelleko neliölle ja montako euroa per neliö tukea saa. Jos haluat asua isommassa tai kalliimmassa, maksat yli menevän osan itse.

Sijainti on se pointti. Lähellä työpaikkaani on kalliimmat vuokrat, mutta voisin luopua autosta.

Vierailija
4/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä asua vaikka kuinka kalliissa luksus asunnossa, mutta asumistuessa sekä toimeentulotuessa otetaan vain normien mukaiset vuokrat huomioon ja loput maksat itse ruokarahoistasi.

Vierailija
5/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti on se pointti. Lähellä työpaikkaani on kalliimmat vuokrat, mutta voisin luopua autosta.

Tietenkin voit, ja fiksumpaahan se onkin asua työpaikan lähellä ja luopua autosta!

Vierailija
6/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa on määritelty asumismenojen ylärajat , jotka voidaan enintään hyväksyä asumismenoiksi asumistukea laskettaessa. 

Vierailija
8/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, laske itse, kannattaako. Kelan sivulla on laskuri. Sinä siis käyt palkkatyössä ja saat asumistukea? Me mieheni kanssa saamme aika vähän, vaikka olemme molemmat työmarkkinatuella...

Vierailija
9/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvä ei voi paljoa tuen varaan laskea. Ei tarvitse olla kummoinenkaan palkka ja tukea ei enää saa.

Vierailija
10/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon koko ja hinta ei vaikuta asumistukeen enää nykyään. Palkkatulot vaikuttavat paljon. Laskureilla asia selviää. Yksiasuvalla asumistuki loppuu noin 1600 euron kuukausituloilla (suunnilleen). Toimeentulotuessa on kuntakohtaiset maksimiasumismenot.

Vierailija
11/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla kun laskuriin tuuppasin luvut, niin saisin himpun alle 300€ tukea?

Asuin kunta Helsinki, 1 aikuinen, 2 lasta, palkkatulot 2850.

Tuntuu suurelta tuo tuki, voiko olla?

Vierailija
12/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme