Exän kosto: tunki viinapulloja muuttokuormaan
Olen alkoholisti ja ollut raittiina taas hyvän pätkän, huolimatta vaikeasta erosta. Olen melko nuori ja tukiverkosto täällä missä asun aika pieni, joten mummini tuli muutamaksi päiväksi auttamaan muutossa. Lähinnä nyt järjestellyt tavaroita uudessa asunnossa. Äitini on sanonut, että suunnilleen tappaa itsensä mikäli juon vielä. Mummi viikkasi laatikoista sitten eilen tavaraa kaappiin ja siellä oli puolijuotuja pulloja, jopa tyhjiä tölkkejä ja muuta ällöttävää. Entinen mies oli pakannut ne sinne sekaan. Ei auttanut selittely, että minä en ole niitä sinne tunkenut enkä ole humalassa ollut vaan narsistinen, uhkaileva, täysin sekaisin mennyt mies tunkenut kaiken roskan kasseihin ja laatikoihin, mitä nyt vaan on ikinä löytänyt. En jaksanut edes välittää kamoja exältä hakiessa kun sanoi, että täällä on sitten kivoja ylläreitä sulle tai jotain. Nyt äiti laittanut viha- ja pettymysviestejä minulle ja sanonut katkaisevansa välit kun mummi eli hänen äitinsä oli käyntinsä jälkeen kertonut, että taas se täällä piilottelee juomisiaan. Perkele! Hirveintä kusipäistä väkivaltaa ja tilanteiden tekemistä vaikeaks mulle just nyt kun en meinaa jaksaa mitään, siis mieheltä... Eivät äiti ja nämä usko jos tätä koitan selittää, vaikka tietävät, että mies on sekaisin. Uhkailee ja vaikka mitä. Alkoholismini menee kaiken yli eikä minulla ole jotenkin mahdollisuutta puolustautua mitenkään. Onko tässä mitään tehtävissä vai pitääkö vaan toivoa, että joskus tajuavat totuuden? En jaksa selittää mitään, koska se tuntuu siltä entiseltä selittelevältä alkoholistiminältä, olen muutenkin ihan poikki...
Kommentit (13)
Itse alkoholistin läheisenä ymmärrän läheisiäsi, mikseivät usko selityksiäsi. Mutta kun aikaa kuluu ja pysyt raittiina, niin eivätköhän usko.
Voimia nyt.
Kannattaa etsiä lähin AA, käy siellä hakemassa tukea itsellesi. Rankassa elämäntilanteessa tarvit tukea ja lähipiirisi ei pysty nyt antamaan sitä.
Av-Käyttis kirjoitti:
Itse alkoholistin läheisenä ymmärrän läheisiäsi, mikseivät usko selityksiäsi. Mutta kun aikaa kuluu ja pysyt raittiina, niin eivätköhän usko.
Voimia nyt.
Jotenkin epäilen jopa sitä, että tämä ketju on osa tuota juomisen peittelyä.
En uskoisi että kukaan mies olisi muuta kuin hyvillään, että pääsi juoposta naisesta eroon.
Mies juopotkin ovat hyviä salailemaan juomistaan, mutta naiset ovat todellisia mestareita.
Luin juuri eläkeelle päässeestä kirurgista, joka oli erikoistunut maksansiirtoihin. Hänen oma vaimo menehtyi hiljan, kun maksa hajosi lopullisesti viinan takia.
Mies syytti itseään, että yhtenä Suomen parhaista asiantuntijoista edes hän ei huomannut mitään ennen kuin oli jo liian myöhäistä.
Ai että pisti sun vanhat jemmapullos sun muuttokuormaas. Mitä sen olis pitänyt tehdä, juoda ne pois vai?
Jos et olisi ollut itsekäs ja jättänyt miestäsi, niin näin ei olisi käynyt. Joten oma syysi.
Vierailija kirjoitti:
Av-Käyttis kirjoitti:
Voimia nyt.
En uskoisi että kukaan mies olisi muuta kuin hyvillään, että pääsi juoposta naisesta eroon.
Mies juopotkin ovat hyviä salailemaan juomistaan, mutta naiset ovat todellisia mestareita.
Luin juuri eläkeelle päässeestä kirurgista, joka oli erikoistunut maksansiirtoihin. Hänen oma vaimo menehtyi hiljan, kun maksa hajosi lopullisesti viinan takia.
Mies syytti itseään, että yhtenä Suomen parhaista asiantuntijoista edes hän ei huomannut mitään ennen kuin oli jo liian myöhäistä.
Aika erikoinen päätelmä. Vähän sama asia kuin autonkorjaajan pitäisi olla spesialisti tunnistamaan huonosti autoja käyttävät ihmiset. Ei se kenestäkään alkoholismin asiantuntijaa tee, että osaa korjailla sen seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-Käyttis kirjoitti:
Voimia nyt.
Mies syytti itseään, että yhtenä Suomen parhaista asiantuntijoista edes hän ei huomannut mitään ennen kuin oli jo liian myöhäistä.Aika erikoinen päätelmä. Vähän sama asia kuin autonkorjaajan pitäisi olla spesialisti tunnistamaan huonosti autoja käyttävät ihmiset. Ei se kenestäkään alkoholismin asiantuntijaa tee, että osaa korjailla sen seurauksia.
Itsekin luin saman jutun. Ei minusta ollut mitenkään erikoista tuossa johtopäätöksessä. Erikoista olisi myös jos Suomen johtava kytkin spesialisti jäisi tien päälle, kun oman auton kytkin leviää kesken matkan.
Tämä mies ei esiintynyt alkoholismin asiantuntijana, vaan oireiden korjaajana, mutta ei tunnistanut oireita vaimossaan. Nyt käy haudalla joka viikko.
Ei ole eka kerta kun alkoholistin katkera eksä laittaa "pulloansoja" Se suhde kun kuivuu yleensä just siihen että toinen pyrkii eroon alkosta eikä ole enää narusta vedettävissä. Alkoholistin kanssa usein seukkaa "hyötyjä" joka mielellään pitää alkoholistin alkoissa. Hyötyjä antaa alkoholistin ajoittaiset pahoinpitelyt anteeksi myös koska hyötyy suhteesta niin kauan kuin juoja juo. On esimerkiksi näitä jotka bunkkaa ilmaiseksi ja vie alkoholistilta tavaraa toisen ollessa putkessa, kysyttäessä sanovat että alkoholisti viinapäissään on itse kadottanut. Näitä juttuja on vaikea todistaa ja selvitellä koska alkoholisti katsotaan yleensä kaiken pahan aluksi ja lopuksi. Että seuraavan kerran kun mietitte miksi pahoinpidelty puoliso ei halua nostaa syytteitä eikä lähteä että siinä takana on muutakin kuin rakkautta:/
Voin kuvitella itteni tohon tilanteeseen. Meidän perhe ja sukulaiset on myös lähes jokaisessa vastaavassa tilanteessa jo valmiiks päättäneet että minä olen syyllinen ja siinä ei sitten enää selittelyt auta. Kun pidän pääni ja kerron miten asiat on niin syyttävät valehtelusta, mutta mitään en ala myötäilemään sellaista mitä en ole tehnyt.
Suosittelen vastaamaan vaikka asiallisesti viestillä ja kertomaan rauhallisesti miten asiat on ja toteamaan perään että et voi pakottaa heitä uskomaan mutta et voi sanoa muuta kuin totuuden ja se on heistä kiinni jos eivät usko ja kerro myös olevasi pettynyt heidän käytökseensä ja että koet loukkaavana nuo syytökset.
Jaksamista.
Hankit alkometrin ja puhallat siihen aina kun meet kylään
Vierailija kirjoitti:
Ai että pisti sun vanhat jemmapullos sun muuttokuormaas. Mitä sen olis pitänyt tehdä, juoda ne pois vai?
Ne jemmapullot ym kyllä hävitetään siinä vaiheessa viimeistään kun alkoholistilla on halu päästä kuiville. Ei niitä ole enää silloin edesauttamassa ratkeamista jossain jemmassa. Eli nuo pullot ovat ihan exän omia. Mistäs sität ietää vaikka olisi vedellä/mehulla/millä vaan täytettyjä pulloja siellä? Eivät välttämättä edes sisällä sitä, mitä pitäisi.
Miten tässä kävi? Saiko ap todistettua syyttömyytensä?.
Anna itsellesi toipumiseen aikaa ja muuton jälkeen keskity itseesi älä turhaa stressaa. Kerro äidillesi ja mummillesi se oli väärinkäsitys jos ne haluavat luottaa näytä aidosti että pystyt olemaan ilman ja sitä ne hyvällä tavalla tahtovat tukea vaa sinua