Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Lättäjalka-pohjalliset harkinnassa. Onko sellainen mahdollista että fysioterapeutti havaitsee jaloissa mahd. Vammat?
07.11.2016 |
Olen kaatunut erittäin pahasti ja minulla on todettu polven nivelkierukan repeäminen, polvea ei ole leikattu tai tähystetty. Onko sellainen mahdollista että lättäjalka pohjallisia en saa polvivamman takia?
Kommentit (2)
Ensinnäkin ne ei ole mitään "lättäjalka-pohjallisia" vaan tukipohjallisia tai jalkatukia.
Ja sitten tuossa yksi valopää taas selittää, että pitää vain kärsiä, eikä saisi käyttää apuvälinettä. Olen nelikymppinen (mies) ja armeija-ajasta lähtien olen joka ainut päivä käyttänyt tukipohjallisia juuri lättäjalkojen takia. Rakenteellista lättäjalkaa ei mikään jumppa paranna, mutta kunnolla oman jalan mitan mukaan tehdyt pohjalliset toimivat aivan helvetin hyvin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mä itse opiskelen fysioterapiaa enkä kyllä näkisi syytä, että miksi et saisi. Kuitenkin mä rohkaisin ennemmin vahvistamaan niitä jalkapohjanlihaksia kuin käyttämään jatkuvasti tukea. Jalan lihaksien ja sen tuoman tuen merkitys on kuitenkin niin laaja-alainen, että se tuki on loppujen lopuksi enemmän haittaksi kuin hyödyksi. Jalka ei pääse työskentelemään, jos se on liiaksi tuettu eli lihakset eivät ole enää vahvoina tukemassa sitä jalkaholvea.