Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

35v ja rytmihäiriöitä päivittäin:(

Vierailija
07.11.2016 |

Miten tässä pitäisi toimia? Olen normaalipainoinen, en tupakoi ja liikunkin normaalisti. Kärsin rytmihäiriöistä koko ajan vain enemmän ja joskus niistä tulee ihan rintakipuakin. Olo on voimaton monesti sen pari päivää jos niitä tulee enemmän. Onko minulla siis pakko olla joku vika sydämessä vai voiko olla että ne vaivaa stressin tms vuoksi vain enemmän ja enemmän. Onko niistä varaa minulle jos niitä tulee paljonkin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pelkän stressin vuoksi, usein onkin.

Vierailija
2/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin kautta sydänfilmiin, turha sitä täältä on kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilpirauhaskokeet

Vierailija
4/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin! Tuo täytyy tutkia. Vika ei suinkaan aina ole sydämessä, myös esim. kilpirauhasen toimintahäiriöt ja magnesium/kaliumtasapainon häiriöt aiheuttavat rytmäreitä.

Vierailija
5/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-pillerit?

Vierailija
6/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko hometalossa?

Vierailija
7/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin siitä. Laittavat sulle Holter-seurannan (24 h ekg). Selviää, kuinka taajaan rytmihäiriöitä tulee ja mitä ovat laatuaan. Onko suvussasi sydänsairauksia? Joku lääkitys voi auttaa. Älä murehdi asiaa itseksesi.

Vierailija
8/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

e-pillerit?

En käytä pillereitä enkä asu hometalossa. AP

Vierailija
9/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin siitä. Laittavat sulle Holter-seurannan (24 h ekg). Selviää, kuinka taajaan rytmihäiriöitä tulee ja mitä ovat laatuaan. Onko suvussasi sydänsairauksia? Joku lääkitys voi auttaa. Älä murehdi asiaa itseksesi.

Suvussa on sydänsairauksia mutta vasta vanhemmalla iällä tulleita. Olen kuitenkin vielä suht nuori sydänpotilaaksi. Se tässä mietityttää ja ahdistaa samalla valtavasti jo. AP

Vierailija
10/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä vähän magnesiumia ja lopeta kahvinjuonti.

Vierailija
11/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös noin kerran päivässä rytmihäiriöitä ihan "normaalisti", joskus useamminkin. Näitä on ollut jo muutamia vuosia, olen nyt 21 vuotta. En ole puhunut lääkärille asiasta, en tiedä pitäisikö..

Vierailija
12/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesium syön päivittäin ja kahvia juon 1-2 kuppia päivässä. AP

Vierailija
13/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkituttaa tarkasti. Voi olla ihan vaarattomia. Mutta...

Mun läheisellä oli kanssa paljon rytmihäiriöitä johon sai lääkityksenkin ja kävi sydänfilmissä piti olla vaarattomia.

Sitten kerran kävikin niin, että sydän meni rasituksessa kammiovärinään. Onneksi apu oli lähellä, yksin olisi käynyt huonosti.

Sitten vasta alettiin tutkia tarkemmin ja sydämestä löytyikin vähän isompaa ongelmaa, joka onneksi hoituu lääkityksellä ja tahdistimella.

Vierailija
14/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kilpparilääkitys ja multitabs

Vierailija
15/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kaydä lääkärissä ja ottaa EKG ja Holter-mittaus. Jos olo muuten ok, eikä tajunnanhäiriiöitä, niin tuskin vaarallista. Varaa huomenna aika lääkäriin. 

Vierailija
16/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tod näk vielä premenopaussissa, mutta tiedoksi: vaihdevuosiin voi liittyä myös omituinen sydämen muljahtelu. Siltä tuntuu, kun lyönnit tulevat epätasaisesti. Tätä tapahtuu erityisesti illalla, kun olet rauhoittunut vuoteeseen nukkumista varten. Nuku siinä sitten, kun sydän hypähtelee miten sattuu.

Vierailija
17/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hemoglobiiniarvo? Anemiakin voi tehdä tuota.

Vierailija
18/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaat jostain etälamauttimen ja korjaat rytmihäiriön kertarykäisyllä.

Vierailija
19/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magnesium syön päivittäin ja kahvia juon 1-2 kuppia päivässä. AP

Minulle tuli rytmihairioita liiallisesta magnesiumin syomisesta (piti auttaa unettomuuteen). Lopeta se muutamaksi paivaksi ja katso loppuuko hairiot.

Vierailija
20/21 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli synnynnäinen " ylimääräinen" hermorata kammioiden välillä, joka aiheutti rytmihäiriöt. Alkoi kuitenkin vaivata vasta noin 40 v. Leikkaus oli oikeastaan helppo, jalanvaltinoista uitettiin anturat sydämeen ja tietokoneen avulla kirurgi poltti hermon pois. Seuraavana päivänä kaikki ok.