Voiko flashbackeistä päästä eroon?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Käsittelemällä asian joka vaivaa.
fläsäreitä tullut 13 vuotta. pystyn puhumaan ko. ihmisen teosta mutten juuri ko. fläsäristä ääneen
Kävin hypnoositerapiassa muutaman kerran, koska en päässyt eroon lapsuuden traumaflasbackeistä. Auttoi hyvin mun kohdalla monta vuotta, kunnes uusi kriisi toi ne taas pintaan joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin hypnoositerapiassa muutaman kerran, koska en päässyt eroon lapsuuden traumaflasbackeistä. Auttoi hyvin mun kohdalla monta vuotta, kunnes uusi kriisi toi ne taas pintaan joksikin aikaa.
Joksikin aikaa? lähtikö ne kuitenkin? oliko terapia kallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joksikin aikaa? lähtikö ne kuitenkin? oliko terapia kallista?
N vuoden pyörivät mielessä aika häiritsevästi, mutta sitten ei enää. Terapia oli aika kallista, 90€/kerta, koska en saanut kelan korvausta. Mun rahat riitti kolmeen kertaan, kaksi ekaa kertaa vain juteltiin, koska terapeutti halusi tietää tilanteestani ja viimeisellä terapeutti hypnotisoi mut. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten hyvin se toimi mulle. Mut ihmiset on erilaisia, kaikilla se ei toimi yhtä hyvin.
Ettei sulla vaan olis epilepsia? Deja vu kuuluu siihen vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Myös pakko-oireisella saattaa pyöriä pakonomaisesti tietyt ajatukset mielessä. ADDn oireita on myös keskittymiskyvyn herpaantuminen ja "haaveilu" vaikkei se positiivisista asioista olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
De ja vu ja flashback ovat kaksi eri asiaa. Flashbackit kuuluvat vahvasti oireistona PTSDiin. Terapiaa pyrkisin hakemaan, jos flashbackit vaivaavat pitkään. On normaalia kokea niitä jonkin aikaa trauman jälkeen (esim. autokolari), mutta jos ne häiritsevät elämää ja ovat pitkäkestoisia, voi terapiasta saada isonkin avun.
Käsittelemällä asian joka vaivaa.