Miksi ekan tamponin täytyy olla mini?
Olen siis aina käyttänyt siteitä, sen 6 vuotta kun minulla menkat on ollut. Nyt alkaisin käyttämään tamponeita. Menkat ovat omasta mielestäni runsaudeltaan normaalit ekoina päivinä. Miksi siis ekaksi tamponiksi suositellaan miniä? Mitä haittaa on jos vahingossa valitsee liian imukykyisen?
Kommentit (5)
Mini on yhtä imukykyinen kuin regular. Se on vain helpompi laittaa sisälle, jos oma anatomia ei ole tuttu.
Niin, ja liian imukykyinen tamponi voi jäädä kuivaksi vaihtokertojen välissä, jolloin se on epämiellyttävä poistaa. Kannattaa tutustua pakkauksen teksteihin ennen tamponin käyttöä, ihan oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Mini on yhtä imukykyinen kuin regular. Se on vain helpompi laittaa sisälle, jos oma anatomia ei ole tuttu.
OB:n tamponeissa ei ainakaan ole. Mini imee 6-9g, normal 9-12g, supler ja super plus vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OB:n tamponeissa ei ainakaan ole. Mini imee 6-9g, normal 9-12g, supler ja super plus vielä enemmän.
No joo, ajattelin vain Tampaxeja. Ja voi tietenkin olla, että mulla on vanhaa tietoa. Ennen mini ja regular imivät saman verran.
Olet ymmrtänyt väärin. Mini siksi, että se aiheuttaa vähemmän kipua, jos et ole ollut miehen kanssa sillai. Neitsytkin voi käyttää isoa tamponia, jos HK:n sininen-temppu on tehty.