Isänpäivä & uusi suhde
Toivon että saan asiallisia vastauksia, kiitos.
Mä seurustelen erään miehen kanssa ja hänellä on edellisestä suhteesta 3 lasta josta 2 vielä murrosiässä. Perhe on hänelle erittäin tärkeä. Lapset ovat hänen luona vaan osa-aikaisesti.
Minulla on myös edellisestä avioliitosta 2 ala-ikäistä lasta ja he asuvat minun luona.
Hänen lapset viettävät isänpäivää äidin uuden perheen kanssa tänä vuonna ja minun lapset ovat isällään. Lähdemme kahdestaan mökille viettämään viikonloppua.
Meidän suhde on vielä suhteellisen tuore (noin 6,5 kuukautta), niin mietin että onko se sopivaa vielä tässä vaiheessa muistaa häntä isänpäivänä? tiedän että hän suree ettei voi viettää päivää lasten kanssa. Onko se kohteliasta jos mä hänelle jotain pientä antaisin?
Tämä on uusi tilanne ja olevan aivan hukassa.
Mietin miten hän suhtautuu siihen tärkeään päivään jos uusi naisystävä häntä yllättäin muistaa isänpäivänä vaikkei meillä ole yhteisiä lapsia eikä me asuta yhdessä?
Ja jos antaisin jotain pientä, niin mikä olisi hyvä?
Kiitos kaikille.
Kommentit (34)
RakastunutN83 kirjoitti:
Mä olin ajatellut asiaa näin että onnittelen häntä isänpäivän jollain tavalla, sillä onhan hän isä kolmelle lapselle kenen kanssa hän ei tänä vuonna pysty viettää yhteistä aikaa ollenkaan. Tiedän että hän suree sitä vaikka meillä olisi kuinka kiva viikonloppu.
Sääliltä tuo kuulostaa. Älä ala miehelle äidiksi. Aikuinen miea, pitäisi pärjätä ilman lapsia. Tuskin ero on kevyin syin tehty? Alkaa kuulostamaan läheisriippuvaiselta teidä meno. Mitkäs ne syyt siellä erojenne takana oikeasti ovat?
Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että me jatketaan yhdessä ja yhdistetään meidän perheet / lapset.
Erojen syyt eivät ole tärkeä asia tässä viestiketjussa.
Ihmiset kasvavat ja tilanteet muuttuvat.
Nyt on kyse uuden miesystävän muistamisesta isänpäivänä, ei menneiden kaivamisesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on isänpäivä aiheena esillä, vaikka lapset olisivat tuona päivänä muualla. Minäkin toivotan miehelleni hyvää isänpäivää. Jutellaan myös isyydestä, mieheni muistelee lastensa syntymiä ja omaa isäksi tuloaan, millainen isä hän kokee olleensa ja millainen haluaisi olla. Jutellaan molemmat myös omista isistämme.
On se isyys niin tärkeä juttu, että voi sen aiheen äärelle kerran vuodessa pysähtyä oikein ajatuksella.
Kyse on ilmeisesti yhteisistä lapsistanne, mikä on ihan eri asia.
No ei kyllä ole. Minulla on kaksi aikuista lasta ja miehellä myös kaksi aikuista lasta.
Miten niin se tuntuu sinusta vaikealta, että pariskunta, jolla ei ole yhteisiä lapsia voisi puhua keskenään isyydestä?
Kyllä minä olen onnitellut miestäni isänpäivänä ja askarellut poikani kanssa lahjan ja kortin, vaikka meillä ei ole yhteisiä lapsia. Ihan vain siksi, koska arvostan häntä isänä niin paljon. Hän myös muistaa minua äitienpäivänä. :)
Mä en ymmärrä tätä isän- ja äitienpäivän (miksi muuten toinen on monikossa ja toinen on yksikössä?) paikkeilla alkavaa keskustelua siitä, kuka voi muistaa ketäkin isän/äitienpäivänä. Aina tuo sama "ei ole sun isä/äiti"-perustelu. Eikö sitä voi ajatella muistavansa ihmistä sen takia, että hän on isä/äiti? Onko jossain määrätty, että vain omaa isää tai isoisää saa muistaa isänpäivänä (ja vastaavasti omaa äitiä ja mummoa äitienpäivänä)?
Itsekin olen aina saanut isältäni äitienpäiväonnittelut. Samoin kuin mieheni kummitädiltä.
Lahja tuntuu tarpeettomalta, mutta varmaan tykkäisi jos vaikka leivot jotain hyvää ja vietätte mukavan päivän.
Vaikutat huomioivalta seurustelukumppanilta 😊
Ei mitään lahjoja tms, onnitella toki voit, sekin voi miehestä tuntua ehkä oudolta? Mutta riippuu toki miten sen osaa sanoa.
Miten tämän asian kanssa nyt edetään, lahja vai ei? Tässähän alkaa tulla jo AP:lle kiire, jos meinaa kunnon lahjan hankkia, pullat leipoa ja sheivata kaikki paikat jne.
Mä en vielä oikein tiedä mitä asian kanssa teen :( Suunnitelmat pitää olla ennen lähtöä.
Tosi vaikea tilanne
Miten 83-vuotiaalla voi olla murrosikäisiä lapsia?? :O
Kyllä mulle miehenä ja isänä kelpaa lahja isänpäivänä. Niin kuin joku sanoi niin isänpäivänä juhlitaan kaikkia isiä eikä pelkästään jotain tiettyä (omaa) isää. Ihmettelen suunnattomasti näitä tunnekylmiä naisia, jotka höpisevät ettei se mies minun isäni ole. Ei kuitenkaan kannata ladata liikaa odotuksia miehen reaktioon vaan annat lahjan ohimennen sujuvasti ja sitten teette jotain kivaa yhdessä. :)
Kyse on ilmeisesti yhteisistä lapsistanne, mikä on ihan eri asia.