Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI koiran kanssa lenkillä

Vierailija
06.11.2016 |

Jotkut toiset koiranulkoiluttajat jäävät koiriensa kanssa suorastaan ODOTTAMAAN, että olen koirani kanssa kohdalla? Välillä pysähdyn muutamien metrien päähän odottamaan, että josko jatkaisi matkaa. Usein olen monta minuuttia odottanut paikoillani seisten, mutta silti nämä ihmiset eivät ymmärrä! Joskus yritän mahdollisimman kaukaa kiertää, kerran alkoi joku mies huutelemaan, että muttakun hänen koiransa haluaisi kovasti tulla haistelemaan.

Tänään viimeksi kun olin kääntymässä kerrostalomme pihalle, nainen jäi koiransa kanssa siihen odottamaan tukkien väylän rapulle. No, jäin taas odottamaan kauemmas, mutta sinnikkäästi hän odotti oikeasti monta minuuttia. Lopulta päätin luovuttaa ja jatkaa lenkkiäni ja silloin hän vasta jatkoi matkaansa :D

Samat ihmiset yleensä päästävät äkisti ja kysymättä koiransa koirani luokse haistelemaan. Sitten kun kyselen, että onko uros vai narttu, vastaus on jotain "joo tää on uros mutta tää on ihan sairaan kiltti!!!!" Okei, mutta tuliko mieleen, että minun leikkaamaton urokseni ei välttämättä tule toimeen yhtä hyvin muiden urosten kanssa? Hihnoissa tutustuminen ei ole koirille muutenkaan välttämättä se paras mahdollinen vaihtoehto.

Sinä, joka teet tällaista, kysyn vain että miksi? Miten et huomaa, että yritän väistää, kiertää tai jopa jään odottelemaan, että voit mennä ensin? Oletteko muut huomanneet tällaista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aidsin tuosta sepustuksesta.

Vierailija
2/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaunis nainen ja odottelijat miehiä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut ja jos haluan sanoa jollekin jotain, niin sanon, enkä ihmettele tänne.

Vierailija
4/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävelen vaan ohi. joskus huomannu et niillä jotka pysähtyy paikoilleen saattaa olla ongelmia pitää koiraansa kurissa eli siis heille helpompi olla paikoillaan ohittaessa kun nätti ohitus ei remmirähjältänsä onnistu, jäävät siis vaan venaamaan sitä että mennään ohi.

5/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, kasvattakaa ne koiranne niin, ettei tule tuollaisia tilanteita. Hirvee stressi jonkun rakin takia. Eli sekin on ihan ok, että sun koira saattaa hyökätä toisen kimppuun.. Tai lapsen.. Tai muun eläimen.. Ja kaikkien täytyy vaan ymmärtää pelätä..

Vierailija
6/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla saa seistä koiran kanssa ihan niin kauan kuin lystää.

Vierailija
7/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta äkkiä koiranulkoilutusrutiinejasi! Liikkeelle tästä lähtien mieluiten vain aamuyöllä ja pusikoiden suojissa. Kattila päässä ja itsekseen huudahtelu antaa muille vinkin pysyä sinusta ja koirastasi kaukana. :)

Vierailija
8/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Voi helvetti, kasvattakaa ne koiranne niin, ettei tule tuollaisia tilanteita. Hirvee stressi jonkun rakin takia. Eli sekin on ihan ok, että sun koira saattaa hyökätä toisen kimppuun.. Tai lapsen.. Tai muun eläimen.. Ja kaikkien täytyy vaan ymmärtää pelätä..

Mun saksanpaimen koira on koulutettu tarkoituksella aggressiiviseksi, on valioyksilö. Hänen isänsä oli kuulemma taistelukoira. On opetettu haukkumaan ja murisemaan ma muja ja nigoja kohtaan hahhahaaah.

Vierailija
9/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä kävelen vaan ohi. joskus huomannu et niillä jotka pysähtyy paikoilleen saattaa olla ongelmia pitää koiraansa kurissa eli siis heille helpompi olla paikoillaan ohittaessa kun nätti ohitus ei remmirähjältänsä onnistu, jäävät siis vaan venaamaan sitä että mennään ohi.

Ja tämä tilannehan on koiralle vielä pahempi, kun se ei tiedä haluaako omistaja hyökätä vastaantulevien kimppuun vai mikä on meininki.

Vierailija
10/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota minulla olisi myös kysymys. Miksi naisilla on aina näitä isoja uros koiria, 80% tapauksista?

Minkälainen suhde teillä on koiraanne, onko täysin platoninen?

Minulla on isohko uroskoira koska narttupentuja ei ollut vapaana, ja kyseessä on sekarotuinen josta ei tiennyt minkä kokoinen tulee. Arvio oli n. 45cm säkä mutta kasvoikin parikymmentä senttiä isommaksi.

On 100% platoninen suhde.

Vierailija
11/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin, että tässä on ongelma muiden koiranulkoiluttajien käytös, mutta tekstin luettuani ymmärsin, ettei vika ollutkaan muissa vaan siinä, ettei ap pysty hallitsemaan omaa koiraansa.

Vierailija
12/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

No ei ole ok koiran hyökätä kimppuun mutta ei ole myöskään ok päästää omaa koiraansa tai lastansa noin vaan kysymättä toisen koiran luokse tai mennä itse lääppimään ilman lupaa. Eläiin on eläin ja vaikka se olisi täydellisesti kasvatettu se saattaa esim. säikähtää kun joku lapsi tulee takaapäin hiplaamaan sitä ja näykkäistä.

Vierailija
13/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä tapauksissa koira on semmoinen pikku puudeli tai joku vastaava herkkä perheenjäsen, jonka tahtoa on kunnioitettava. Toisin sanoen tuo kielii minusta vähän kieroutuneesta suhteesta koiran ja omistajan välillä. "no kun se meidän sesseli haluaa tulla nuuhkimaan teidän koiraa". No kun. No kun he eivät ole ymmärtäneet, että toiset eivät lenkkeile koiran kanssa ajatuksena "mennään minne mustin kuono näyttää ja tehdään mitä se haluaa täällä ulkona tehdä. Ahaa, tänään se haluaa mennä leikkipuistoon!".

Sinällään vähän liikuttavaakin jopa, mutta ärsyttävää. Ja erityisen ärsyttävää se on silloin, kun itsellä on koira, joka hermostuu moisesta odottajasta. 

Vierailija
14/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, minun koirani on kylläkin pieni pomeranian. Mutta jos se alkaa rähjäämään isommalle koiralle, on hyvin mahdollista, että tämä isompi koira provosoituu ja minun koirani on melko nopeasti alakynnessä :)

Kyllä, kadulla saa seistä, jos haluaa. Puhuinkin tässä nyt yksinomaan selkeästi sellaisista tilanteista, joissa väkisin halutaan tulla tutustumaan koiran kanssa, vaikka on täysin selvää, että *toinen osapuoli ei sitä halua*. Itse ainakin kunnioitan täysin muita, enkä väkisin usuta koiraani muiden lähelle, kysyäkin voi.

Tottakai olen myös sanonut ääneen kohteliaasti, että jatkaisin mieluummin matkaa. Päätin tulla kuitenkin kirjoittamaan tänne, koska näitä tapauksia on niin paljon, että halusin kuulla toisten ihmisten näkökulmia asiaan. :) en ymmärrä, miten tästä aloituksesta voi loukkaantua.

- ap

Vierailija
15/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näissä tapauksissa koira on semmoinen pikku puudeli tai joku vastaava herkkä perheenjäsen, jonka tahtoa on kunnioitettava. Toisin sanoen tuo kielii minusta vähän kieroutuneesta suhteesta koiran ja omistajan välillä. "no kun se meidän sesseli haluaa tulla nuuhkimaan teidän koiraa". No kun. No kun he eivät ole ymmärtäneet, että toiset eivät lenkkeile koiran kanssa ajatuksena "mennään minne mustin kuono näyttää ja tehdään mitä se haluaa täällä ulkona tehdä. Ahaa, tänään se haluaa mennä leikkipuistoon!".

Sinällään vähän liikuttavaakin jopa, mutta ärsyttävää. Ja erityisen ärsyttävää se on silloin, kun itsellä on koira, joka hermostuu moisesta odottajasta. 

Mitä jos annettaisiin jokaisen lenkkeillä sillä omalla tyylillään.

Vierailija
16/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin, että tässä on ongelma muiden koiranulkoiluttajien käytös, mutta tekstin luettuani ymmärsin, ettei vika ollutkaan muissa vaan siinä, ettei ap pysty hallitsemaan omaa koiraansa.

Veikkaan, että jos itse kuulut "odottajiin" ongelma on sinulla, ja juuri se ongelma, että teillä määrää koira eikä ihminen.

Minulla on hyväkäytöksinen koira, mutta silti nämä odottajat ärsyttävät. Jos tiedät yhtään koirien elekielestä, tiedät myös sen, että odottelija omistajineen antaa vastaantulevalle koiralle uhkaavia signaaleja ja jokaisen koiranomistajan pitäisi ymmärtää välttää sellaista. Ellei halua koiratappelua.

Vierailija
17/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

No ei ole ok koiran hyökätä kimppuun mutta ei ole myöskään ok päästää omaa koiraansa tai lastansa noin vaan kysymättä toisen koiran luokse tai mennä itse lääppimään ilman lupaa. Eläiin on eläin ja vaikka se olisi täydellisesti kasvatettu se saattaa esim. säikähtää kun joku lapsi tulee takaapäin hiplaamaan sitä ja näykkäistä.

no eihän se nyt ihan puskista tuu jos se omistaja odottelee paikoillaan koiransa kanssa että tuutte moikkaamaan. sillonhan voi jo parin metrin päästä kysellä että miten se sen rakki suhtautuu toisiin koiriin yms. tai pyytää niitä liikkumaan kun mustilla on vähän huono päivä eikä oikein välitä jäädä haistelee. ne on sit asia erikseen ne omistajat jotka antaa koiriensa viilettää vapaana toisia moikkaamaan

Vierailija
18/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAnnetaanko mielellään myös muiden hyökkäillä toisia kohti ja muuta kivaa oman tyylin mukaan? 

Vierailija
19/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja lisään vielä, että useimmiten ongelmia ei ole, koirani käyttäytyyh hyvin. En kuitenkaan halua riskejä ottaa mm. koirani pienen koon vuoksi, etenkin jos vastassa on toinen uroskoira. Joten ei, koirani ei ole huonosti koulutettu.

Te loukkaantujat taidatte sitten olla näitä väkisin lähelle tuppautujia? :D

- ap

Vierailija
20/21 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAnnetaanko mielellään myös muiden hyökkäillä toisia kohti ja muuta kivaa oman tyylin mukaan? 

Taidat olla vähän aggressiivinen yksilö kun otat tommoset pultit siitä, että joku ei etene sitä vauhtia kun sen sun mielestä kuuluisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme