Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuuko kaikkien muiden vauvat tuntikausia niiden sängyissä? Mies alkoi ärsyttämään mua

Vierailija
06.11.2016 |

Olin puuhastellut koko aamupäivän, siivonnut, silittänyt, leiponut, tehnyt ruokaa vauva 2 kk seuranani, sitterissä, sylissä, viltillä vieressä jne.
Sitten vauvalta meni hermot ja sitä väsytti. Kävin sohvalle makaamaan ja vauva päälleni ja hän nukahti heti. Sain levätä itsekin vähän ja surffailin kännykällä aaveellä.
Mies tuli kotiin (oli ollut katsomassa peliä) ja alkoi vihaisen näköisenä valittamaan että "Kaikkien muiden vauvat nukkuu niiden omissa sängyissä tuntikaupalla eikä tolleen äidin päällä! Kaikkien muiden vauvat nukkuu melussa ja missä vaan minne ne laskee. Sä et vaan osaa. Et osaa totuttaa sitä sänkyyn! Se itkee vähän ja tottuu sitten nukkumaan omassa sängyssä ja voit tehdä jotain kun se nukkuu ne pari tuntia. Muiden vauvat nukkuu öisinkin omissa sängyissä mutta sun ei tietenkään. ..sä otat sen viereen sänkyyn että voit vaan heittää sille tissin eikä tarvi nousta!"
Selitin että vauva herää heti jos lasken sen sänkyyn, olen kokeillut monta kertaa. Päivin ja öin. Minulle on helpompaa antaa vauvan nukkua päälläni (jos minulla on aikaa) tai kantoliinassa. Näin vauva nukkuu 2-4 tuntia. Sängyssä 0-15 min.
Mies mäkätti että mitä nukkumista se kantoliinassa on kun et voi edes kyykkiä!
Siis että toi osaa ärsyttää. Meillä on siistiä. Teen ruokaa. Pesen ja silitän pyykit. Huolehdin hyvin lapsistamme. Mies vain mäkätti kuinka toisten vauvat osaa nukkua sängyssä.
Kyllä meidänkin isompana, ihan varmasti.
Kun sanon että miksi valitat ja olet niin negatiivinen, kaikkihan on hyvin. Niin tämä sanoo että ei ole negatiivinen ja että minun kanssa ei voi jutella.
Ärsyttävä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakateus.

Vierailija
2/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä ja koittaa itse saada vauvan viihtymään sängyssä.

En ymmärrä että mitä mies valittaa kun asia ei koske häntä. Jos sinä haluat kantaa liinassa samalla kun teet kotiaskareita niin siinähän kannat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole nukkuneet ennen yösyönnin loppua eli 8kk+. Siihen asti roikuttu öidissä ja tissillä.

Vierailija
4/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti töissä ja sinä kotona. Jätä ukkosi (jos mahdollista) vaikka päiväksi vauvan kanssa toteamaan, miten se homma oikeesti sujuu. Veikkaanpa, ettei häneltä suju kovin hyvin.

Mies on valitettavan usein lapsi, joka tarvitsee kovasti huomiota, eikä tajua, ettei sitä hänelle juuri nyt perkele heru, koska hänen siittämänsä lapsi tarvitsee hoivaa 24/7. Kyllä miehesi siitä vanhenee ja kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
5/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkui aina omassa sängyssä. Rinnalle nostin viereen yöllä, sen jälkeen takaisin omaan sänkyyn. Rinnalla käymisenkin lopetti 2 kk iässä.

Vierailija
6/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mustasukkainen kun vauva saa olla niin paljon sun iholla. Kokee että vauva on tiellä sinun ja miehen fyysiselle läheisyydelle. Ja ehkä hän on myös vähän kateellinen, kun vain sinä saat vauvan nukkumaan sylissäsi.

Miehet on tollasia.

Vierailija
7/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva miesvihasatu.

Vierailija
8/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa ei vaan tajuu

Vierailija
9/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että tykkäät maata tuolla tavoin lepäillen yhdessä vauvan kanssa. Se on teidän molempien lepohetki eikä kuulu kenellekään muulle. Olet löytänyt oman tapasi toteuttaa asioita, se on sinun tyylisi ja sillä siisti. Koti ja lapset tulee ilmeisestikin hoidettua, mikä siinä on se ongelma?

Vierailija
10/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mies on mustasukkainen vauvalle!

Vierailija
11/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei nuku omassa sängyssä. Kaksi vanhempaa kyllä nukkui, mutta tämä kolmas ei.

Vierailija
12/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vauva sulla. Ja nyt siis tarkoitan sitä tyyppiä, jota kutsut mieheksi. Hankkisi elämän ja kasvaisi aikuiseksi.

Vierailija
13/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin puuhastellut koko aamupäivän, siivonnut, silittänyt, leiponut, tehnyt ruokaa vauva 2 kk seuranani, sitterissä, sylissä, viltillä vieressä jne.

Sitten vauvalta meni hermot ja sitä väsytti. Kävin sohvalle makaamaan ja vauva päälleni ja hän nukahti heti. Sain levätä itsekin vähän ja surffailin kännykällä aaveellä.

Mies tuli kotiin (oli ollut katsomassa peliä) ja alkoi vihaisen näköisenä valittamaan että "Kaikkien muiden vauvat nukkuu niiden omissa sängyissä tuntikaupalla eikä tolleen äidin päällä! Kaikkien muiden vauvat nukkuu melussa ja missä vaan minne ne laskee. Sä et vaan osaa. Et osaa totuttaa sitä sänkyyn! Se itkee vähän ja tottuu sitten nukkumaan omassa sängyssä ja voit tehdä jotain kun se nukkuu ne pari tuntia. Muiden vauvat nukkuu öisinkin omissa sängyissä mutta sun ei tietenkään. ..sä otat sen viereen sänkyyn että voit vaan heittää sille tissin eikä tarvi nousta!"

Selitin että vauva herää heti jos lasken sen sänkyyn, olen kokeillut monta kertaa. Päivin ja öin. Minulle on helpompaa antaa vauvan nukkua päälläni (jos minulla on aikaa) tai kantoliinassa. Näin vauva nukkuu 2-4 tuntia. Sängyssä 0-15 min.

Mies mäkätti että mitä nukkumista se kantoliinassa on kun et voi edes kyykkiä!

Siis että toi osaa ärsyttää. Meillä on siistiä. Teen ruokaa. Pesen ja silitän pyykit. Huolehdin hyvin lapsistamme. Mies vain mäkätti kuinka toisten vauvat osaa nukkua sängyssä.

Kyllä meidänkin isompana, ihan varmasti.

Kun sanon että miksi valitat ja olet niin negatiivinen, kaikkihan on hyvin. Niin tämä sanoo että ei ole negatiivinen ja että minun kanssa ei voi jutella.

Ärsyttävä.

Vähän sorahti silmään tuo "sun vauvasi". Jos mies sanoi tosiaan noin, niin ei sitten vissiin ole vauvan isä. Silloin tietysti ihan ymmärrettävää että on mustis vauvalle. Ei hyväksyttävää, mutta ymmärrettävää. Jos taas on vauvan isä, niin silloin en tajua sitten millään. Vois sanoa miehelle että kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
14/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tyhmiä. Haluaisi rinnoistasi tilkan kahvimaitoa muttei kehtaa sanoa.

Vierailija
15/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva omaan sänkyyn ettei siltä lähde henki,ei olisi ensimmäinen kerta kun nukkuva aikuinen tukehduttaa tai litistää lapsen.

16/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala mikä ukko! Sä teet just niinkuin parhaaksi näet! Miten ihmeessä se kehtaa tulla noin arvostelemaan.. Minulta olisi saanut jo korvilleen. Onpa pöljä äijä.. Meillä mies nukuttaa vauvan rintansa päälle, et kannattaa kehottaa sitä miestäkin koittamaan.

Vierailija
17/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tai siis voihan jonkun vauva ehkä nukkuakin. Mulla on neljä lasta joista yksi halusi selkeästi nukkua omassa rauhassaan, söi yöllä kellontarkasti klo 24 ja sitten aamulla klo 5 ja sillä välillä ihan yksi lysti vaikka olisi laittanut vaatekomeroon... Päiväunet nukkui vaunuissa ulkona. Kunhan ei ottanut sänkyyn viereen- siinä ei nukkunut. Mutta kolme muuta on viettänyt elämänsä ensimmäiset kuukaudet liinassa ja kaiket yöt tissillä noin yksivuotiaaksi. Nuorimmainen (nyt 7v) nukkuisi varmaan vieläkin vieressä jos mitenkään kohtuullisesti mahtuisi meidän sänkyyn.

Totesin miehelle että tässä on ihan tarpeeksi tekemistä ja säätöä muutenkin joten en rupea kiusaamaan itseäni enkä lasta kun kerran näin pääsee helpommalla. Että jos ei herralle sovi niin herra on hyvä ja hoitaa itse. On mies toki hoitanutkin, ei sillä. Ja todennut siis itsekin että kantaminen ja vieressä nukuttaminen ovat toimineet ylivoimaisesti parhaiten.

Vierailija
18/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot sille miehelle vaan lempeällä äänellä, että kultarakas oot ihan oikeassa. Kaikkien, siis ihan kaikkien muiden vauvat nukkuu omissa sängyissään, mutta vain isiensä nukuttamina.

Vierailija
19/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jonkun muun miehen kuin vauvan isän kanssa yhdessä? Ei kai se vauvan opettaminen sänkyynsä muuten pelkästään sinun hommasi ole.

Meillä nimenomaan mies on opettanut lapset omaan sänkyyn, koska hän ei haise maidolta, eikä lapsi protestoi sänkyyn laittoa yhtä paljon.

Vierailija
20/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista! Minulle ei tullut mieleenkään, että se voisi olla mustasukkainen! Hyvä että kirjoitin tänne.

Se tiuskii mulle pikku asioista, kiukuttelee, loukkaa ja ärsyttää. Se ei halua mitään fyysistä kontaktia, se on ihan ok, se oli synnytyksessä mukana, ehkä järkyttyi, en tiedä. Mies muutti jo raskausaikana vierashuoneeseen nukkumaan. Kuulemma kuorsailin kun olin raskaana.

Mies on 100 % vauvan isä, tietää sen eikä epäilekään.

Vauvanhoito, lastenhoito ja kodinhoito ovat tällä hetkellä minun vastuullani, mies käy töissä.

Ai että mustis... Mitä mun kannattaisi tehdä? Ei oikein tee mieli leperrelläkään sille kun se tiuskii.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan