Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuuko kaikkien muiden vauvat tuntikausia niiden sängyissä? Mies alkoi ärsyttämään mua

Vierailija
06.11.2016 |

Olin puuhastellut koko aamupäivän, siivonnut, silittänyt, leiponut, tehnyt ruokaa vauva 2 kk seuranani, sitterissä, sylissä, viltillä vieressä jne.
Sitten vauvalta meni hermot ja sitä väsytti. Kävin sohvalle makaamaan ja vauva päälleni ja hän nukahti heti. Sain levätä itsekin vähän ja surffailin kännykällä aaveellä.
Mies tuli kotiin (oli ollut katsomassa peliä) ja alkoi vihaisen näköisenä valittamaan että "Kaikkien muiden vauvat nukkuu niiden omissa sängyissä tuntikaupalla eikä tolleen äidin päällä! Kaikkien muiden vauvat nukkuu melussa ja missä vaan minne ne laskee. Sä et vaan osaa. Et osaa totuttaa sitä sänkyyn! Se itkee vähän ja tottuu sitten nukkumaan omassa sängyssä ja voit tehdä jotain kun se nukkuu ne pari tuntia. Muiden vauvat nukkuu öisinkin omissa sängyissä mutta sun ei tietenkään. ..sä otat sen viereen sänkyyn että voit vaan heittää sille tissin eikä tarvi nousta!"
Selitin että vauva herää heti jos lasken sen sänkyyn, olen kokeillut monta kertaa. Päivin ja öin. Minulle on helpompaa antaa vauvan nukkua päälläni (jos minulla on aikaa) tai kantoliinassa. Näin vauva nukkuu 2-4 tuntia. Sängyssä 0-15 min.
Mies mäkätti että mitä nukkumista se kantoliinassa on kun et voi edes kyykkiä!
Siis että toi osaa ärsyttää. Meillä on siistiä. Teen ruokaa. Pesen ja silitän pyykit. Huolehdin hyvin lapsistamme. Mies vain mäkätti kuinka toisten vauvat osaa nukkua sängyssä.
Kyllä meidänkin isompana, ihan varmasti.
Kun sanon että miksi valitat ja olet niin negatiivinen, kaikkihan on hyvin. Niin tämä sanoo että ei ole negatiivinen ja että minun kanssa ei voi jutella.
Ärsyttävä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on narsistinen, henkistä väkivaltaa harjoittaava mies, ei mikään normaali mies niinkuin kirjoittaja 6 väittää. Kutosen kaltaisten "miehet nyt vaan on tollasia" -lausetta hokevien naisten takia monet suostuu alistumaan väkivallalle. 

Vierailija
22/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei ole nukkunut muistaakseni yhtään yötä sängyssään, päiväunia jokuset. Useammin meidän vanhempien sängyssä ja ekat kuukaudet oikeastaan aina sylissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmaan hyvin pitkälle oikeassa.

Vierailija
24/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei toi kyllä mustasukkaselta kuulosta vaan täysin keskenkasvuiselta sopeutumiskyvyttömältä kusipäältä.

Vierailija
25/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut että mies voi ihan vapaasti mennä katsomaan miten niiden muiden vauvat oikeasti nukkuu, oven löydät varmasti ihan omatoimisestikin vaikka sitä ei erikseen osoittaisi.

Vierailija
26/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi reagoi lapseen heti syntymän jälkeen? Tuollainen käytös ei tosiaan ole normaalia niinkuin annetaan ymmärtää. Normaali vanhempi haluaa vauvansa lähelleen. 

Vierailija
27/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä isäksi tulo voi laukaista alitajuista reaktioita omasta lapsuudesta. Esim jos on kokenut tulleensa hylätyksi sisaruksen syntyessä. Koska ne reaktiot tulevat alitajunnasta, niihin on vaikea edes tarttua jos ei tiedosta mistä on kyse. Toinen ongelma voi olla synnytyksen jälkeinen masennus- miehellä.

Tähän ehkä kaikkein parhaiten tepsii se että miehelle annetaan laajasti vastuuta ja osallisuutta vauvan hoidossa, pohditaan yhdessä vauvanhoitojuttuja, kasvatusasioita ym. Niin että mies on tasavertainen aikuinen, jolla on se oma lapsi ja vastuu siitä lapsesta. Ja tilaa tehdä lapsen kanssa ihan omia juttujaan ilman että äiti tulee neuvomaan mitä tehdään.

Se vetää takaisin sieltä kiukuttelevan ja mustasukkaisen taaperon tasolta takaisin aikuisten maailmaan.

Vierailija
28/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva nukkui n. 2-6kk kaikkialla muualla paitsi omassa sängyssään: sylissä, vaunuissa, meidän sängyssä... Mutta heti kun yritti siirtää omaan sänkyyn alkoi huuto. Lopulta ei edes yritetty omaan sänkyyn, sisäpäikkäritkin nukkui vaunuissa, koska sinne oli helpoin nukuttaa. 6 kk iässä aloitettiin unikoulu, jonka ensimmäinen kohta oli totuttaa lapsi omassa sängyssään nukkumiseen. Tottui siihenkin. Ja on isän velvollisuus/oikeus yhtä lailla kasvattaa lastaan ja tämän unitottumuksia. Aluksi tosiaan helpompaakin, kun isä ei tuoksu maidolta, että isä hoitaa.

Vierailija
29/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,miksi te kaikki haukutte miestä vaikka nainen tässä selvästi on se jolta pallo on hukassa.

Vierailija
30/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk vauva on vielä niin pieni, että nauti nyt ihmeessä hänen kanssaan läheisyydestä. Sitä vauva tarvitsee ja sinä myös kiintymyssuhteen ylläpidossa. Ja meillä lapsen isä piti paljon rinnan päällä vauvaa etenkin niillä aamuyön tunneilla, kun vauva itki mahakipujaan. Mä sain nukkua silloin. Muuten onkin ollut hyvä uninen lapsi, mutta nukkuu edelleen 2-vuotiaana meidän sängyn vieressä omassa lastensängyssä. Sieltä saa kömpiä viereen milloin tahansa. Yleensä nukkuu illasta aamuun. Nukutaan kaikki hyvin näin.

Vierailija
31/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh,miksi te kaikki haukutte miestä vaikka nainen tässä selvästi on se jolta pallo on hukassa.

Kyllä pallo on hukassa sillä joka ei keskustele mahdollisesta ongelmasta vaan tiuskii ja äyskii.

Vierailija
32/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies kokee, että vauva on tullut sinun ja miehen väliin. Vauva tarvitsee nyt paljon äidin hoivaa ja yleensä molempien vanhemman rakkautta, välittämistä, lämpöä...

Pyri huomioimaan ja tukemaan miestä. Kokeeko hän nyt olevansa kotonaan ulkopuolinen kaikesta. Osallistuuko mies kodin ja perheen yhteisiin juttuihin.

Onnistuuko teillä keskustelu.

Tsemppiä kovasti :)

Vierailija
33/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mustis... Mitä mun kannattaisi tehdä? Ei oikein tee mieli leperrelläkään sille kun se tiuskii.

Ap

Imet sen munaa vähintään joka toinen päivä. Se on miehelle paras huomio. Ei tarvi ees puhua mitään. Vaikka väsyttää ja vituttaa ni pääset kaikista helpoimmalla. Riidellä ei kannata yhtään, saat viestin lopulta perille tuolla tavalla.

Vierailija
34/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pallo on hukassa sillä joka ei keskustele mahdollisesta ongelmasta vaan tiuskii ja äyskii.

Kukaan ei pysty todistamaan yhtään mitään mitä oikeasti on sanottu ja kuinka paljon tarinaa on väritetty ja kenenkä hyväksi.

Vierailija
35/35 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon kommenteista! Minulle ei tullut mieleenkään, että se voisi olla mustasukkainen! Hyvä että kirjoitin tänne.

Se tiuskii mulle pikku asioista, kiukuttelee, loukkaa ja ärsyttää. Se ei halua mitään fyysistä kontaktia, se on ihan ok, se oli synnytyksessä mukana, ehkä järkyttyi, en tiedä. Mies muutti jo raskausaikana vierashuoneeseen nukkumaan. Kuulemma kuorsailin kun olin raskaana.

Mies on 100 % vauvan isä, tietää sen eikä epäilekään.

Vauvanhoito, lastenhoito ja kodinhoito ovat tällä hetkellä minun vastuullani, mies käy töissä.

Ai että mustis... Mitä mun kannattaisi tehdä? Ei oikein tee mieli leperrelläkään sille kun se tiuskii.

Ap

No jos kerta on isä, niin miksi kutsu vauvaa "sun vauvaksi"? Kyseessä lienee keskenkasvuinen poikalapsi, jonka ei ehkä pitäisi olla isä ollenkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä