Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin 12-vuotiaat pääsevät kesätöihin?

Vierailija
06.11.2016 |

Kun tuossa yhdessä ketjussa "kaikki" 12-vuotiaat käyvät jo kesätöissä ja seurustelevat?

Saako enää edes mansikkapellolta tuonikäinen hommia? Itse ole jon 44v, ja silti muistan, että vaikka olisi jotain pientä hommaa halunnut 13-14-vuotiaana tehdä, niin työnantajat palkkasivat paljon mieluummin ne vanhemmat.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ite täyttämässä just 12 heinäkuun alussa ja mietin kans että pääsiskö muumimaailmaan vaikkapa pikkumyyksi tai vilijonkan lapseksi, oon siis 141cm pitkä. Kaikki kriteerit täytän mutta 15-vuotta oli ikä raja siellä eli ainaki kolmisen vuotta odotellaan..

Vierailija
22/35 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei mihinkään. 12 vuotias on vielä lapsi ja kuuluu viettää kesänsä leppoisasti lomaillen.

12-vuotias voi tehdä jotain hyödyllistä ollessaan vanhempiensa kanssa kesämökillä järven rannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ensimmäistä kertaa kesätöíhin päästyäni armeijasta ja ennen kuin aloitin yliopisto-opinnot 20-vuotiaana. Ostin niillä rahoilla väritelevision opiskelijakämppään. Lukioaikana ei ollut yhtenäkään kesänä töissä vaan muistaakseni lähinnä kesämökillä.

Vierailija
24/35 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei mihinkään. 12 vuotias on vielä lapsi ja kuuluu viettää kesänsä leppoisasti lomaillen.

Kun lapsi omaksuu kotoaan tuollaisen ajatusmallin, on erittäin suuri riski, että koko elämä vierähtää "leppoisasti lomaillen".

Vierailija
25/35 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti-jonnet täällä riehuu.

Vierailija
26/35 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keräsin mustikoita koko mustikka-ajan ja myin torilla ja olin tuttavilla lapsenlikkana.

Kaupunkilaislapsi toki pitää aikuisen viedä metsään.

Itse asuin metsän vieressä.

Vierailija
27/35 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mooiiiiiiiiiiiiiiiu

Vierailija
28/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen 12-vuotias tyttö joka säästää uuteen sänkyyn ja uusiin lakanoihin ja muutenkin siihen liittyy myös se patja ja niin pitäisi saada kuukauden sisään 600€ joten onko mitään työpaikkoja johon pääsisin kesätöihin kun tarvitsen rahaa.

Vierailija
29/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onlyfanssiin

Vierailija
30/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaksitoista mutta en mä nyt mihinkään muumimailmaan haluaisi! Ja mun kaikki kaverit on muutenkin koko päivän puhelimilla tai katsoo televisiota.Eli mielummin hommiin kun internet sanon mä.Vaikka meillä on harrastuksia niin ne on vasta illalla.

Vierailija
31/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kasvimaalle tai keittiöön? Ulkopuolisella työmaalla taitaa tulla syyte lapsityövoiman käytöstä?

Vierailija
32/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lapsen pitäisi mennä töihin johonkin

Vierailija
33/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakituisen työn voi aloittaa lain mukaan 15-vuotias peruskoulun päättänyt. Kouluikäinen saa tehdä työtä kesällä korkeintaan puolet lomasta, jos täyttää sen kalenterivuoden aikana 14. Tätä nuoremmat (12-14-vuotiaat) eivät saa tehdä työtä kuin satunnaisesti poikkeusluvalla, esim. näytellä teatterissa tai avustaa huoltajaa tämän työssä (esim. siivoilla kukkakaupassa tms.). Tämän takia kaikki tet-harjoittelut peruskouluaikana ovat vain työn seuraamista, eivät varsinaista työntekoa.

Lasten työnteko on siis varsin rajoitettua. Taskurahoja voi tienata 12-vuotiaana lähinnä naapuruston ruohoja leikkaamalla tai ikkunoita pesemällä. Sinne mansikkapellolle pääsee kyllä 14-vuotiaana. En ymmärrä, miksei lasten anneta lomailla. Mikä pakko on tunkea töihin - ehtii sitä työtä tehdä vanhempanakin.

Joillain lapsilla on oma into ja halu sinne töihin. En näe siinä mitään pahaa. Toki ikä huomioiden.

Vierailija
34/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia lapsen pitäisi mennä töihin johonkin

Jos haluaa?

Vierailija
35/35 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaat voisivat perustaa kesälomiensa ajaksi pieniä kittareita.

He eivät vaan tiedä, mitä nuo kittarit ovat?

Muuten kyllä, jos tuo ei ole mitään rikollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme