Montako joulukalenteria teidän lapsenne saa ja minkälaisia?
Meillä on tytölle kolme, Frozen, Hello Kitty ja perus halpis-suklaakalenteri
Pojalle Lego, Dumle ja samanlainen perushalpis mutta sinisenä
4- ja 6-vuotiaat. Olisi kiva kuulla montako kalenteria omilla lapsillanne on ja minkälaisia? :)
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy joulukalenteritkin lokeroida sukupuolen mukaan? "Pojalle sama, mutta sinisenä" Ällöttävää.
No jos se poika haluaa sen sinisen kalenterin?!
Kyllähän kunnon" sukupuolineuraali kettu-susi-mamma ostaa sen silti väkisin pinkkinä tai ainakin keltaisena, ettei lapsi vaan saa mieleistään jos se sattuu olemaan näennäisesti "pojan värinen" Tämä on oiva tapa myös näpäyttää naapurin Pirjoa joka osti pojalle sen sinisen kalenterin.
Yksi kalenteri, ja lapsi on sitten itse saanut valita millainen. Viime vuonna oli lego-kalenteri, tänä vuonna toivoi yllärikalenteria.
Lapsi on tyttö, joka tykkää legoista, petseistä, karkista, super mariosta ja lukemisesta. Kaikkia näitä on luvassa, sekä vitsinä yhdet uudet sukat :D
1/lapsi. Ovat joka vuosi valinneet karkki- tai suklaakalenterin.
Yhden. Sellaisen, jossa on luukkuja. Mihin useampaa tarvitaan, eikö lapsesi muuten usko että joulu lähestyy ellei avaa samaa luukkua monesta eri kalenterista?
Yksi kalenteri, kuten joka joulu. Itse tehty ja sinne hankin jotain pientä kivaa sisältöä ja laitan seuraavan aamun sisällön kalenteriin edellisenä iltana. Välillä laitan karkkia, joskus jotain tarroja, joskus vaikka hajustettu pyyhekumi tai vaaleanpunainen huulirasva, kaikkea sellaista pientä, mitä tyttö on kaupoilla ihastellut. Itsenäisyyspäivänä ja jouluaattona kalenterin sisällä on "aarrekartta", jonka perusteella tyttö saa etsiä yllätyksensä. Tällöin yllätys on joku sen verran isompi juttu, joka ei mahdu kalenteriin. Tyttö on ainoa lapseni ja hän on nyt 7-vuotias. Isänsä luona hänellä on suklaakalenteri, mutta todennäköisesti ei voi viettää kuin yhden viikonlopun siellä kuitenkaan, jos sitäkään.
Musta nää kalenterijutut on aina ollu naurettavia. Äiti osti mulle ja veljelle aina ne halvimmat ja thats it. Kaverit aina leiju jollai kinderkalentereilla. Itse mietin et sais saman verran suklaata halvemmalla ku ostais ja ite tekis sen hiivatin kalenterin. Mutjoo mut kasvatettii todellisessa eikä tuollaisessa pumpulilla pehmustetussa...
Mietin tekeväni lapsilleni itsetehdyt kalenterit jos edes hankin lapsia tai ylipäätään onko maailmaa enää olemassakaa silloin kun niiden aika olisi.
N19 realistinen ihmispaska
Lapsi on alle kaksivuotias, jää ilman kalenteria kun ei itse vielä asiasta mitään ymmärrä. Ja oho kun olemme ihmispaskoja, mutta eipä lapsi joulunakaan mitään ihmeellistä tule saamaan - kun ei vielä tajua asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhden. Sellaisen, jossa on luukkuja. Mihin useampaa tarvitaan, eikö lapsesi muuten usko että joulu lähestyy ellei avaa samaa luukkua monesta eri kalenterista?
Musta on alkanut tuntua, että monen kalenterin ostajat pelkää lastaan. Ei uskalleta vetää rajaa edes siihen että avataan yhdestä kalenterista, yksi luukku kerrallaan jouluun saakka. Pitää olla jotain "nautiskelu-pumpuli-höttöä" ettei tule mielipahaa. Näille samoille lapsille on vaikea ostaa lahjaa kun mikään ei riitä. Kaikki lelut on jo saatu silloin kun ne ilmestyi, ettei tule mielipahaa.
Meille ei vielä tule joulukalenteria, poika 3 vuotta.
Ennen riitti yksi kuvakalenteri. Nyt ei edes yksi perussuklaakalenteri. :(
Vierailija kirjoitti:
2, että edes joulun alla lapsille ei saisi antaa jotain kivaa mistä pääsee vahingossa nauttimaan? Onko tämä joku kilpailu kenellä on ankein joulun odotus? Itsehän teen kalenterin nuhjaantuneesta pahvista ja luukun alla on aina joko lanttu/naurispala. Jouluaattona puolikas porkkana. Tästä on kiitettävä vanhempia silmät onnenkyynelissä.
Tuohan on aivan turhaa itse pakotan lapset muovailemaan kalenterit märästä paperista ja sitten laitan luukkuihin jonkun kotityön jonka joutuvat tekemään. :D Mut siis oikeesti mietin kans mikä kenellä on ankein joulu kilpailu tää on. Kun esim joululahjaketjussakin jotkut sano että ostaa lapselle vain yhden joululahjan
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2, että edes joulun alla lapsille ei saisi antaa jotain kivaa mistä pääsee vahingossa nauttimaan? Onko tämä joku kilpailu kenellä on ankein joulun odotus? Itsehän teen kalenterin nuhjaantuneesta pahvista ja luukun alla on aina joko lanttu/naurispala. Jouluaattona puolikas porkkana. Tästä on kiitettävä vanhempia silmät onnenkyynelissä.
Tuohan on aivan turhaa itse pakotan lapset muovailemaan kalenterit märästä paperista ja sitten laitan luukkuihin jonkun kotityön jonka joutuvat tekemään. :D Mut siis oikeesti mietin kans mikä kenellä on ankein joulu kilpailu tää on. Kun esim joululahjaketjussakin jotkut sano että ostaa lapselle vain yhden joululahjan
Tekeeks se määrä onnelliseksi vai menettääkö se kalenteri merkityksensä? Niin mä mietin jos en osta omilleni ollenkaan lahjojakaan. Joo ne saa tosi ankeen joulun, tai sitten eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeeks se määrä onnelliseksi vai menettääkö se kalenteri merkityksensä? Niin mä mietin jos en osta omilleni ollenkaan lahjojakaan. Joo ne saa tosi ankeen joulun, tai sitten eivät.
Tai voisi antaa joulun missä olisi lahjoja ja rakkautta ja lämpöä
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Ei ole lapsia, mutta itselläni oli aina kuvakalenteri ja suklaakalenteri. Todennäköisesti jos olisi lapsia, niin samat antaisin myös heille. Saisivat itse valita millaisen suklaakalenterin haluaisivat ja minä hankkisin heille perinteiset kuvakalenterit, jotta kaikki ei ole mitään piirroshahmoa, vaan on myös sitä perinteisempää joulun tunnelmaa.
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lahjat, rakkaus ja lämpö ovat toisensa jotenkin poissulkevia? Vai onko pointtisi, että jollei anna lapselle lahjoja niin ei rakasta lastaan? Valaise idioottia jooko!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tytölle kolme, Frozen, Hello Kitty ja perus halpis-suklaakalenteri
Pojalle Lego, Dumle ja samanlainen perushalpis mutta sinisenä4- ja 6-vuotiaat. Olisi kiva kuulla montako kalenteria omilla lapsillanne on ja minkälaisia? :)
Oletko tosissasi vai karkasiko mopo käsistä? Yhden muksu on aina saanut, enempää en suostu ostamaan.
Jos totutat lapset tuohon teet karhunpalveluksen sekä itsellesi että lapsille. Eihän niille teini-iässä sitten riitä mikään.*elämänhallinta hukassa curlingmutsilta*
Ostatteko niitä kalentereita jo nyt? Ihme touhua, ahneet äitylit ehtivät syömään sen lapsen suklaakalenterin seitsemän kertaa tyhjäksi ennen joulukuuta.
Itselläni oli vielä 10v sitten 10 vuotiaana "vain" yksi kalenteri... Tätä ennen oli se perus suklaa kalenteri, ja kun tuossa iässä vaihtui Fazerin kalenteriin joka saatiin sitten täysi-ikäiseksi saakka vaikkei nyt varsinaisesti oltaisi edes tarvittu enää niitä. Yhtenä vuonna oli meikkikalenteri kun meikkaaminen alkoi kiinnostaa ja samalla pikkuveljellä taisi olla lego kalenteri (joka näin jälkikäteen ajateltuna oli niiin paljon hienompi ja hauskempi).
Itse en näe miksi kalentereita pitää olla niin monta, varsinkaan useampaa tavara kalenteria. Sen ymmärrän jos ohella on se perus euron suklaakalenteri vierellä mutta en niinkään että on monta ns isoa kalenteria.
Ja luukut avataan tietenkin päivä kerrallaan! Ja jos menee avaamaan kerralla niin se on voi voi, päätös oli päätös eikä siitä tarvitse itkeä että pitäisi saada uusi :D Tätäkin on nähty jossain perheissä kun suklaat on syödään heti niin tilalle annetaan uusi.
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikiliikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no siis mun lapset ei jää ilman noista mitään, vaikken itse ostaisi yhtään pakettia. Mietin vain tuota joulukalenterin merkitystä, jos niitä pitää olla monta ja revitään auki heti. Mielestäsi lapsillani on varmasti karuin joulu koska he jakaavat sen ainoan kalenterissakkin. Toisaalta he riemuitsee siitä kalenteristaan yhdessä ja sekin on erilailla onnea ja läheisyytä.
Impulssiivikontrollin opettaminen, olisiko mitään? Olet näitä mammoja jotka kaupassakin lykkää kouraan maksamattomia tuotteita heti kun lapsi vähän inisee "mutkun mä haluu-uu-uun!"