Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v tyttö leikkii vielä? Ostatteko leluja tuon ikäiselle?

Vierailija
06.11.2016 |

Täyttää ensi vuonna kuitenkin jo 12 missä iässä suurin osa on jo seurusteluelämässä ja kesätöissä. Omani toivoi vielä jotain petshop leluja joululahjaksi,leikkii jatkuvasti nukeilla ja pehmoilla. Koulussa vaikuttaisi pärjäävän Ok mutta olen huolissani.. Nuorimmaiselta 6v olisi voinut odottaa tuollaista toivetta.. Ideoita miten rohkaisen tyttöä kiinnostumaan esim.vaatelahjasta??

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, leikin niin innoissani lasteni kanssa aina kun voin. Toivottavasti lapseni leikkivät vielä pitkään myös keskenään, nyt leikkivät mielettömästi vaikka kävyillä (jos ollaan esim. lomamatkalla ja leluja ei mukana) Iät 9v. ja 6v. Osa 9-v. kavereista ei oikein leiki mutta mielestäni nämä ei-leikkivät-lapset eivät ole koskaan ainakaan meillä ollessaan "osanneet" leikkiäkkään vaan lähinnä tutkineet kaikki lelut läpi keskittymättä mihinkään.

Vierailija
42/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikin viel yläasteella brätzeillä, ne oli ihania!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla provo. 12-vuotias on vielä lapsi, anna lapsen leikkiä.

Mielestäni 12v on lapsi,mutta ei pieni lapsi. vrt. 9,10 vuotias. 13v on kuitenkin jo melkein nuori aikuinen ja sinne ollaan menossa...ap

Sun mielestä sit joku 25v on jo eläkeläinen? :D

Vierailija
44/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt eräs sukulaistyttö leikki vielä 14-vuotiaana ja 15-vuotiaana edelleen katsoo piirrettyjä, toisaalta piirretyt on nykyään sellaisia että niistä voi tykätä aikuisetkin.

Tästä en kyllä vois enempää olla eri mieltä. Nylyiset lastenohjelmat on sellasta aivotonta sontaa, ettei niitä pitäs näyttää edes lapsille... 90-luvun piirretyt sais tulla takas + jotkut 2000-luvun alun myös.

Nimimerkillä 23v, joka keräilee Disneytä ja pitää tällä hetkellä Winx-maratoonia. Eikä hävetä pätkääkään.

Vierailija
45/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, hän on vielä lapsi! Vai haluatko että hänestä tulisi (varhais)teinipissis, joka kulkee kilo meikkiä naamalla napapaidoissa ja minihameissa, kikattelee ja juoksentelee poikien perässä, polttaa tupakkaa ja kekkuloi viikonloppuisin räkäkännissä aikuisten miesten kanssa ja ottaa persekuvia instagramiin? Enkä yleistä, tai väitä että kaikki teinit ovat tuollaisia, mutta noitakin on. Tuotako ap sitten haluat? Anna lapsen olla lapsi

Vierailija
46/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni kuukautiset merkitsevät lapsuuden lopun,muuten voisin vielä ymmärtää leikki vimman mutta tyttärell on kuukautisetkin alkaneet tänä vuonna.

No ei mene sitten nallekarkit tässäkään asiassa tasan! Kuukautiset kun voi alkaa yhdeksän ikäisenä, tai sitten neljätoistavuotiaana. Viisi vuotta lapsuudessa - vastaisiko viittätoista aikuisuudessa.

Vierailija
47/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ap oikeen vihjasemaan, että sopisi jo leikit jättää ja siirtyä pikkuhiljaa eteenpäin. Näin saat keskusteluyhteyden katkeamaan ja normaalisti lapsesi kehityksen vaarantumaan juuri suomalaisella aikataululla: leikit pois, hyppy teinimaailmaan ja vanhemmat luulee että on jo iso. Sitten ei ne kerro, kun sattuu isoa ja pientä murhetta. Luottamus murtuu. Sitäkö haluat, että se siideriä ottaa, poskeen ottaa, anaaliin ottaa ja joo vuoden päästä vaginaan? Näinhän tämä aikaistettu lasten seksi- ja seurustelukuvio menisi. Älä ole naivi, jos sitä oikein odotat. Seksiä vaihdetaan myös niihin vaatelahjoihin kaupunkien keskustoissa, myös netti käy. Mihin sä lapsesi haluat? Ikisensä pojat ja tytöt ovat yhtä kehittymättömiä ja voivat tehdä myös haavoittavia asioita, ei tarvitse olla pedari kyseessä.

Mutta joo. Leikit vaan lopetetaan. Vaatteita, teinijuttuja kehiin. Mulla samanikäinen tyttö ja vähän eri toiveet sydämessä hänen varalleen. Johtuen siitä, että tuota nuorisopuolta on tullut nähtyä.

Vierailija
48/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monen 12-vuotias seurustelee ja käy kesätöissä? Anna nyt hyvänen aika lapsen olla lapsi. Aikuisten juttuja ehtii kyllä myöhemminkin. Lapsesi kehittyy normaalisti, kun/jos haluaa leluja lahjaksi.

Ei se ikä numeroina, vaan lapsen halu leikkiä, kertoo lapsen kehitystason. Parasta ihmisen kehitykselle on kehittyä rauhassa. Älä missään nimessä kiirehdi lapsesi kehitystä.

LAPSELLA ON JO KUUKAUTISET SIIS OUTOA ETTÄ HALUAA LEIKKIÄ VIELÄ KUN ON MUUTEN NIIN KEHITTYNYT YMMÄRRÄTTEKÖ TE LUKEA NÄITÄ VIESTEJÄ.

Lapsenlapsiako haluat sen alkavan pyöräytellä, kun on kerta kuukautisetkin jo, vai miten se muka liittyy tähän? 11 vuotias leikkii todennäköisesti vielä pari vuotta ennen kuin leikkiminen alkaa luonnostaan vähentyä ja loppua, oli kuukautisua, tissejä, kainolokarvoja tai ei. Tajuatko?

Vierailija
49/66 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella toivon, että tämä on provo. On karmea ajatus, että jollain pienellä tytöllä olisi noin nuija ja tietämätön äiti.

Terveisin,

Äiti, jonka normaali 11-vuotias leikkii vielä ihan kympillä ja niin tekevät hänen kaverinsakin

Vierailija
50/66 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noloa se on minusta jos tuon ikäinen leikkii, meillä loppui lelujen ostaminen siihen kun lakkasin niitä ostamasta

Vierailija
51/66 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v on hämmentävä ikä koska kehitystasoja on niin erilaisia, yksi poika leikkii, tytöt lukevat jo twilight saagoja ja kokeilevat meikkejä. Olen opettanut vitosille kieliä. Ihan yhtä kivoja ja fiksuja nämä vähän aikuismaisemmatkin esimurkut on! Pikkupissis vs.tervehenkinen leikkivä lapsi vastakkainasettelu on turha!

Vierailija
52/66 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna hänen leikkiä. Hän on vielä lapsi. Ostat leluja tietenkin. Hän ehtii olla aikuinen lopun ikäänsä ja vain kerran lapsi.

Lelut ovat turhaa kulutushysteriaa. Lisää muovia itämereen vaan kun ostetaan uusia leluja ja vanhat heitetään veke. Mulla lapsille uusien lelujen ostaminen loppuu siihen kun minä päätän, ettei tilpehööriä tule enää tähän huusholliin. Aina ei tarvitse saada kaikkea. Ostan jotain käytännöllistä mielummin kuten vaatteita.

Eiköhän niistä vaatteista nimenomaan tule sitä muovia sinne Itämereen ja muihinkin vesistöihin. Tutustupa käsitteeseen mikromuovi ja mieti mitä niille vaatteille tapahtuu joka ikisessä pesussa. Vai käytättekö vain 100% luonnonmateriaalisia vaatteita? Ulkoiluvaatteita myöten? En todellakaan puolusta turhan krääsään ostoa, mutta roskiin ne rikkinäiset ja turhat lelut taitaa lopulta päätyä ja sitä kautta jätteenpolttoon.

Vierailija
53/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omistan kaksi lasta jotka on jo täysi-ikäisiä mutta minun esikoinen täytti juuri 11 ja hän viimekuussa sai toy story lelun ja leikkii sillä normaalisti itse lopetin leikin vasta 9lk

Vierailija
54/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla provo. 12-vuotias on vielä lapsi, anna lapsen leikkiä.

Aivan varmasti on provo. Kyllä alakoulussa leikitään vielä leluilla, jopa seiskallakin. Antaa lasten olla lapsia. Ennemminkin olen huolissani tyttöni 11 -vuotiaasta kaverista, jolla on niin huono itsetunto että meikkaa ja käyttää rintaliivejä (ei rintoja) ja paljastavia vaatteita, ikään kuin hakien jatkuvasti huomiota.

Vierailija
55/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse omistan kaksi lasta jotka on jo täysi-ikäisiä mutta minun esikoinen täytti juuri 11 ja hän viimekuussa sai toy story lelun ja leikkii sillä normaalisti itse lopetin leikin vasta 9lk

Tuskin kuitenkaan heitä omistat :-)

Vierailija
56/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... meillä 10,5 v:lle ostettiin talvea varten hyvä kosteuden pitävä toppahaalari, kuomat, vuoratut kurarukkaset  yms. jotta on mukava leikkiä pihalla. Ja ihan hikari on koulussa eli ihan normaalilla kehitystasolla siis. Pitäisikö olla huolissaan tästäkin? :O

Vierailija
57/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin legoilla leikittiin vielä pitkään yli 10-vuotiaina!

Vierailija
58/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni kuukautiset merkitsevät lapsuuden lopun,muuten voisin vielä ymmärtää leikki vimman mutta tyttärell on kuukautisetkin alkaneet tänä vuonna.

Ok, mun ois tuon mukaan pitänyt lopettaa leikit jo 9v kun kuukautiset alkoivat. Onnelksi sain leikkiä niin kauan kuin halusin. Leikit jäi n.13 vuotiaana ja se oli omassa kaveripiirissä aikaisin.

Kummituttöni leikki lähes 15v saakka ja edelleen riehuu/riekkuu välillä kuin lapsi on jo täysi-ikäinen. Ei ota itseään liian vakavasti 🥰

Vierailija
59/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kehittyvät kehittyvät pidemmälle. 

Vierailija
60/66 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin Barbeilla vielä 15v:nä, ja onhan noita - sekä My Little Ponyja- tullut aikuisiälläkin kerättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän