11v tyttö leikkii vielä? Ostatteko leluja tuon ikäiselle?
Täyttää ensi vuonna kuitenkin jo 12 missä iässä suurin osa on jo seurusteluelämässä ja kesätöissä. Omani toivoi vielä jotain petshop leluja joululahjaksi,leikkii jatkuvasti nukeilla ja pehmoilla. Koulussa vaikuttaisi pärjäävän Ok mutta olen huolissani.. Nuorimmaiselta 6v olisi voinut odottaa tuollaista toivetta.. Ideoita miten rohkaisen tyttöä kiinnostumaan esim.vaatelahjasta??
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Anna hänen leikkiä. Hän on vielä lapsi. Ostat leluja tietenkin. Hän ehtii olla aikuinen lopun ikäänsä ja vain kerran lapsi.
Lelut ovat turhaa kulutushysteriaa. Lisää muovia itämereen vaan kun ostetaan uusia leluja ja vanhat heitetään veke. Mulla lapsille uusien lelujen ostaminen loppuu siihen kun minä päätän, ettei tilpehööriä tule enää tähän huusholliin. Aina ei tarvitse saada kaikkea. Ostan jotain käytännöllistä mielummin kuten vaatteita.
Siis kuinka monen 12-vuotias seurustelee ja käy kesätöissä? Anna nyt hyvänen aika lapsen olla lapsi. Aikuisten juttuja ehtii kyllä myöhemminkin. Lapsesi kehittyy normaalisti, kun/jos haluaa leluja lahjaksi.
Ei se ikä numeroina, vaan lapsen halu leikkiä, kertoo lapsen kehitystason. Parasta ihmisen kehitykselle on kehittyä rauhassa. Älä missään nimessä kiirehdi lapsesi kehitystä.
Meillä 11v tyttö rakastaa sleich hevosia,leikkii vielä ihan täysin ja se on sen ikäisen tehtäväkin vielä
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka monen 12-vuotias seurustelee ja käy kesätöissä? Anna nyt hyvänen aika lapsen olla lapsi. Aikuisten juttuja ehtii kyllä myöhemminkin. Lapsesi kehittyy normaalisti, kun/jos haluaa leluja lahjaksi.
Ei se ikä numeroina, vaan lapsen halu leikkiä, kertoo lapsen kehitystason. Parasta ihmisen kehitykselle on kehittyä rauhassa. Älä missään nimessä kiirehdi lapsesi kehitystä.
LAPSELLA ON JO KUUKAUTISET SIIS OUTOA ETTÄ HALUAA LEIKKIÄ VIELÄ KUN ON MUUTEN NIIN KEHITTYNYT YMMÄRRÄTTEKÖ TE LUKEA NÄITÄ VIESTEJÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAPSELLA ON JO KUUKAUTISET SIIS OUTOA ETTÄ HALUAA LEIKKIÄ VIELÄ KUN ON MUUTEN NIIN KEHITTYNYT YMMÄRRÄTTEKÖ TE LUKEA NÄITÄ VIESTEJÄ.
Huudatko kotonakin? Etkö ole siellä peruskoulussa oppinut, että puberteetissa fyysinen kehitys kulkee henkisen kehityksen tieltä? Ja etkö ole lukenut aikuiselämässäsi tutkimuksia, joissa todetaan, että mitä pidempi leikkiaika, sitä toimivammat aivot. eli lapsi joka leikkii pidempään, saa käsitellä leikkinsä kautta erilaisia asioita, mikä kehittään niitä aivoja.
Hassua lukea näitä kun en itsekkään kovin vanha ole ja 11-vuotiaana käytettiin vielä kurahaalareita ja leikittiin barbeilla. Onko maailma muuttunut näin nopeasti? :D -vm. 1995
Itse leikin leluilla 14-vuotiaaksi asti.
Kaverin tytöt toinen 11 ja toinen 13 ja juurikin leikkii pets esillä ja heillä on iso laatikko pikku legoja. Minun 8v. Tykkää aina mennä sinne kylään siellä on aina kuulemma hyvät leikit.
Eli kyllä sen ikäiset leikkii vielä.
Ai suurin osa 12-vuotiaista kesätöissä ja seurustelee? Jaahas :D
Itse lopetin leikkimisen siinä 11-12 vuoden tienoilla, en aivan muista. Se vain alkoi tuntua todella lapselliselta ja jotenkin nololtakin. En muista että koulussa olisi ollut jotenkin yleinen mielipide että leikkiminen on noloa. Päinvastoin, muistan kun luokkalaiset keskustelivat leluista ja hehkuttivat barbeilla leikkimistä ja sanoivat suoraan että leikkivät joskus. Nämä oli niitä "suosittuja" tyttöjä.
Erään kerran teki mieli leikkiä, otin esiin lelut joilla ennen leikin tuntikausia mutta ei se vain tuntunut samalta. Joskus 12-vuotiaina kaverin kanssa päätettiin että leikitään vielä barbeilla viimeisen kerran ja niin me leikittiin mutta ei se kauaa kestänyt kun kiinnostus lopahti. Sen jälkeen en enää leikkinyt tai kaivannut leikkimistä.
Sen sijaan katselin piirrettyjä ja fanitin niitä, ostin kaikkea niihin liittyvää tavaraa esim. lautapelejä, palapelejä, keräilykortteja jne. Tämäkin loppui joskus 13-14-vuotiaana kun piirretyt alkoi tuntua noloilta. Nyt eräs sukulaistyttö leikki vielä 14-vuotiaana ja 15-vuotiaana edelleen katsoo piirrettyjä, toisaalta piirretyt on nykyään sellaisia että niistä voi tykätä aikuisetkin.
Alle 14-vuotiaita ei saa palkata kesätöihin.
Mun menkat alkoi 11-vuotiaana. Leikin yksin barbeilla vielä 14-vuotiaana, jolloin olin 170 cm pitkä ja ikäisekseni ihan fiksu: keskiarvoni oli 9, seurasin politiikkaa ja luin aikuisten kirjoja. Vielä tämän jälkeenkin leikin mielelläni nuoremman sisarukseni kanssa.
Eli täällä joku pedofiili-äiti on sitä mieltä, että kun lapsella kuukautiset alkaneet, leikit seis ja nussimaan????
Itse leikin yläasteikäisenä vielä legoilla, mutta jouduin tekemään sitä salaa huoneessani häpeillen koska äitini antoi ymmärtää ettei sen ikäisen enää kuulunut leikkiä leluilla.
Mun 11v leikkii joskus legoilla tai pet shopeilla, mutta ei halua niitä enää lahjaksi. Joululahjaksi ainoa haluamansa lelu oli Hatchimals. Muuten haluaa vaatteita, lahjakortteja ja kirjan. Mutta ei mua kyllä haittaisi/huolestuttaisi jos leluja pyytäisi.
Ole vain iloinen siitä, että lapsesi osaa olla lapsi eikä yritä aikuistua ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi ihmettelemässä 11-vuotiaan lapsen leikkimistä? Mikäli olet, niin sääli lastasi. Anna hyvä ihminen olla lapsesi niin kauan kuin haluaa. 11-vuotiaan leikkinen EI OLE TODELLAKAAN epänormaalia, tai poikkeavaa käytöstä ikätasollaan. (Sen sijaan seurustelu, meikkaaminen, kaljajutut, kesätöistä puhuminen, jne. ovat!)
Tiesitkö kuinka monet alakouluissa, saati yläkouluissa, joutuvat leikkimään "salaa", kun Suomessa ei saa olla lapsi? Kun Suomessa on kasvatusihanteena mahdollisimman nuorena itsenäinen elämä, niin ei siinä voi avoimesti sanoa, että mä leikin babeilla, tms.
Kannusta lastasi leikkimiseen.
Aloitus on provo, ei kovin moni 11-12v nykypäivänä käy kesätöissä kun niitä ei meinaa riittää vanhemmillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna leikkiä vaan. Me leikittiin kavereiden kanssa vielä 15 vuotiaaksi. Jäi kokonaan väliin se pussikalja- ja röökinvetovaihe, teiniraskaudet, nuorisorikollisuus ym. Ja kaikista meistä tuli yliopiston käyneitä hyväpalkkaisia veronmaksajia.
Aika yleistämistä, että kaikilla teineillä olisi tuollainen vaihe. Uniikki lumihiutale :D t.Ei AP
15-vuotiaat leikkijät ovat varmaan olleet jotain hylkiöitä koulussa. Sellaisia erilaisia nuoria.. Kuulostaa aika vajaalta touhulta.
Samaa mieltä.
Minä olen jo yli 30v ja leikin vieläkin. Surullista, että nykyaikana leikkiminen pitäisi lopettaa jo joskus taaperona.
Anna hänen leikkiä. Hän on vielä lapsi. Ostat leluja tietenkin. Hän ehtii olla aikuinen lopun ikäänsä ja vain kerran lapsi.