Onkohan tämä liikaa? Meidän 5 - henkisellä on 16 kirjahyllyä tai lipastoa (osa pieniä)
Kommentit (24)
Meitä on kaksi ja laskin että 7 kirjahyllyä tai lipastoa löytyy meiltä.
Meillä siis henkilömäärää kohti enemmän. ;D
Kaikki ok, jos kirjahyllyssä on kirjoja.
Pelkästään kirjahyllyjen ja lipastojen määrän perusteella ei voi sanoa. Jos teillä ei ole kaappeja tai vaatehuonetta, määrä on ihan ok. Jos päälle on vielä kaappeja ja täysinäinen vaatehuone, tavaraa on liikaa.
Meitä on kaksi, eikä yhtäkään kirjahyllyä tai lipastoa. Kirjoista esillä säilytän vaan niitä, joita luen tai tulen lukemaan lähiaikoina. Mitä te niissä oikein säilytätte?
Vähän riippuu..
Laskin just että niin taitaa meilläkin olla plus vaatekaapit ja 5 henkinen perhe ollaan. Kyllähän tuo määrä helposti täyttyy tämän kokoisessa perheessä. Yöpöydät, eteisen säilytyskalusteet, lastenhuoneiden lipastot ja yöpöydät, senkit, olohuoneen säilytyskalusteet ja kodinhoitohuoneen lipasto..
On niissä tavaraa mutta minun mielestä taas meillä on tavallista vähemmän tavaraa. Ei ainakaan mitään turhaa. Jos teillä niissä turhaa tavaraa niin sitten vaan karsitte. Itsehän sitä parhaiten tietää 😊
Me olemme nyt miehen kanssa alkaneet viedä kirjoja divareihin, mutta ei oikein kelpaa kuin jotkut. Kun isä kuoli, heräsimme siihen, että emme todellakaan halua kerryttää lastemme vaivoiksi isoa tavaramäärää. Lapset kun eivät välitä välttämättä samoista kirjoista. Kauhulla myös odotan sitä päivää, kun lapseni joutuvat selvittelemään poikamies-veljeni kuolinpesää, jolla ei omia lapsia. Hänellä on valtavat hyllymetrin ammattikirjallisuutta, ihan eri alaa kuin lasteni alat. Olen myös alkanut vähentää vaatemäärääni, en osta todellakaan muuta kuin tarpeeseen ja aina pitää vähintään yksi tavara tai vaate lähteä, jos uutta tulee. Mieluiten kaksi.
Me jouduttiin miehen kans ekaan kämppään yhteen muuttaessa viemään osa hyllyistä vanhempien varastoihin, kun ei mahtunut 8 hyllyä kämppään. :D kirjat pistettiin sängyn alle laatikoihin. Nyt omakotitalossa meillä on 15 hyllyä. 4 lapsen huoneissa jokaisessa 2, olohuoneessa 4, meidän makkarissa 2, ja työhuoneessa 1. Lasten hyllyissä on myös koulupapereita yms. Ja olkkarin hyllyissä on muutama valokuva mut muuten täynnä kirjoja.
Ihmisellä on oikeus nauttia esim sadoista kirjoista sen sijaan että miettisi onko ne vaivaksi jälkipolville
Vierailija kirjoitti:
Me olemme nyt miehen kanssa alkaneet viedä kirjoja divareihin, mutta ei oikein kelpaa kuin jotkut. Kun isä kuoli, heräsimme siihen, että emme todellakaan halua kerryttää lastemme vaivoiksi isoa ptavaramäärää. Lapset kun eivät välitä välttämättä samoista kirjoista. Kauhulla myös odotan sitä päivää, kun lapseni joutuvat selvittelemään poikamies-veljeni kuolinpesää, jolla ei omia lapsia. Hänellä on valtavat hyllymetrin ammattikirjallisuutta, ihan eri alaa kuin lasteni alat. Olen myös alkanut vähentää vaatemäärääni, en osta todellakaan muuta kuin tarpeeseen ja aina pitää vähintään yksi tavara tai vaate lähteä, jos uutta tulee. Mieluiten kaksi.
Mitä veljesi pitäisi tehdä? Hävittää kirjat jotta sinun ei tarvitsisi kauhistella? Tajuatko yhtään miten sikamainen olet? Minulle suurimpia aarteita on ne kirjat jotka jäivät kauan sitten kuolleelta isoäidiltäni.
Voi veliparkaa kun on valinnut väärän alan. Voi voi kun siskonlapset ei saa perinnöksi oikean alan kirjallisuutta
Meillä on 11 kolmelle hengelle. Tosin tilaakin on 250m2 joten eipä tuosta tule kuin 1-2 yksikköä per huone. Kirjastohuoneen yksi seinä on lattiasta kattoon paikalla tehtyä kirjahyllyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme nyt miehen kanssa alkaneet viedä kirjoja divareihin, mutta ei oikein kelpaa kuin jotkut. Kun isä kuoli, heräsimme siihen, että emme todellakaan halua kerryttää lastemme vaivoiksi isoa ptavaramäärää. Lapset kun eivät välitä välttämättä samoista kirjoista. Kauhulla myös odotan sitä päivää, kun lapseni joutuvat selvittelemään poikamies-veljeni kuolinpesää, jolla ei omia lapsia. Hänellä on valtavat hyllymetrin ammattikirjallisuutta, ihan eri alaa kuin lasteni alat. Olen myös alkanut vähentää vaatemäärääni, en osta todellakaan muuta kuin tarpeeseen ja aina pitää vähintään yksi tavara tai vaate lähteä, jos uutta tulee. Mieluiten kaksi.
Mitä veljesi pitäisi tehdä? Hävittää kirjat jotta sinun ei tarvitsisi kauhistella? Tajuatko yhtään miten sikamainen olet? Minulle suurimpia aarteita on ne kirjat jotka jäivät kauan sitten kuolleelta isoäidiltäni.
No ei hänen tarvitse tehdä mitään. Mutta siitä huolimatta kuolinpesän selvittäminen on rankkaa ja omat lapseni, jos normaali järjestys menee, joutuvat selvittämään myös veljeni tavarat, joten olen itse ajatellut, että mun kuolinpesä saa kyllä olla tyhjä tavarasta.
Meillä kaksi henkeä, yksi kirjahylly ja yksi lipasto. Näillä pärjätään hyvin, vaatehuoneeseen haluaisin toisen lipaston mutta ei sinne mahdu.
Kuinka monta hyllymetriä kirjoja teillä on? Ja montako muussa käytössä?
Kirjahyllymetreistä on näköjään tehty uusi pätemisen keino. Niillä jotka eivät täytä asuntoaan kirjoilla ovat näiden mielestä varmaan auttamattoman juntteja ja wt:? Kirjahyllyhän voi olla täynnä hömppäromantiikkahöttöä ja Aku Ankkoja...
Niin kauan kuin kirjahyllyissä on kirjoja eikä posliinikissoja, kaikki on ok.
Mun yhden hengen perheessäni on 13 kirjahyllyä, kaikki täynnä kirjoja, enkä ole pitänyt sitä minkäänlaisena ongelmana. :)
Meillä on kirjastohuone, jossa on noin 70 metriä kirjahyllyä, hyllyillä vain kirjoja tai kansioita. Lisäksi löytyy 10 vaatekomeroa, 1 vaatehuone, 12 muuta kirjahyllyä ja 19 erilaista lipastoa/senkkiä.
Meitä on 5 ja lapsille olen sanonut, että ei ole tarvetta tyhjentää taloa, sitä kun on olemassa kaikenlaista kuolinpesänostajaa jne., jotka huoleti vievät kaatopaikalle niin isomummon valokuvat Sveitsistä vuodelta 1888 kuin papan kypärän, jonka ansiosta hän ei kuollut sodassa. Sen sijaan hopeiset kahvikalustot päätyvät edelleen myyntiin samoin kuin 60-luvun taidelasi. Mutta lasten ei kannata olla niistä mistään huolissaan - tai siis siitä, että talon tyhjentäminen on hankalaa. Ostopalvelu auttaa kyllä ja testamentissa on varattu siihen mukava summa.
Lisäksi aion asua tässä vielä noin 30 vuotta, joten ehdin varsin hyvin hankkimaan vielä muutamia liinavaatekaappeja lisää.
On