Olen elänyt vanhempien tuella, nyt se loppuu, uskooko sossu?
Lyhyesti; olen saanut vanhemmiltani rahaa elämiseen ja he ovat maksaneet vuokrani. Lopetin kuitenkin opiskeluni ja he sanoivat että nyt saan pärjätä omillani kun kerta tällaisen päätöksen tein. Joudun hakemaan ainakin ensi kuuksi toimeentulotukea, uskooko sossu mitä sanon vai täytyykö minun pyytää jokin kirjallinen lappu porukoiltani? Muuttaa en voi pois kun soppari jatkuu vielä vuoden ja sopimussakko olisi 2000€.
Kommentit (16)
Millä omillasi, jos sinulla ei edes ole mitään?
Niin vuokraa varten haen tosiaan tuolta sossusta rahaa, kun ei ole tuloja. Asumistukea haen tälle kuulle että saan ruokaa mutta ensi kuussa pitäisi maksaa 700e vuokra..
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, älä pummaa.
Haen koko ajan töitä.
Onko sinulla mitään omaisuutta? Onko tilillä yhtään rahaa? Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mitään omaisuutta? Onko tilillä yhtään rahaa? Minkä ikäinen olet?
Puhelin..? Tilillä nyt 15€, odottelen sitä asumistukea. 19v
Pyydä varuilta vanhempiesi allekirjoittama selvitys asiasta.
Olethan ilmoittautunut jo työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole siihen oikeutettu, kun olen alle 25v ilman ammatillista tutkintoa. Soitin sinne.
Lopetitko korkeakoulun vai toisenasteenkoulun?
Työkkäriin pitää ilmoittautua vaikkei saisi työttömyystukea. Muuten ei tule ikinä saamaan mitään sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetitko korkeakoulun vai toisenasteenkoulun?
Lukion, aion siirtyä tervehdyttyäni aikuislukioon.
Miksi lopetit opiskelun? Keskustelitko tästä etukäteen vanhempiesi kanssa?
Yleensä katsotaan että alle 20-vuotias toisen asteen opiskelija kuuluu vanhempiensa elätettäväksi. Mutta kun olet lopettanut opiskelut (ja ilmoittaudut sinne työkkäriin) niin toivottavasti saat jotain tukea sossusta. Ja äkkiä halvempaa asuntoa etsimään! Sossusta tosin ei saa kunnollista muuttoapua, eli syömistä pitää rajoittaa jotta saa muuton kustannettua. Selvitä onko paikkakunnallasi missä ruokajakelu.
Käyt siellä sossussa kysymässä mitä vaativat. Ne on siellä ihimisiä ja asiakaspalveluammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole siihen oikeutettu, kun olen alle 25v ilman ammatillista tutkintoa. Soitin sinne.
Työkkäriin saat ilmiottautua, ei tartte saada korvauksia ollakseen työnhakija. Sossu myös vaatii sen kielteisen päätöksen kirjallisena, pelkkä en saa -ilmoitus itseltä ei riitä, luulisin ainakin.
Mene töihin, älä pummaa.