Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 12+2 paljonko vauva liikkuu paikasta toiseen kohdussa? Voiko liikkeitä tuntea kahdessa kohdassa

Vierailija
05.11.2016 |

Noin 5cm päästä toisistaan tuntuu liikkeet, toisella puolella enemmän kui toisella ja tällä puolella alkoi tuntumaan muutamaa päivää aiemmin kuin toisella. Vai osuuko siellä peppu useammin kuin pää ja tämän takia tuntuu liikkeet näin? Selkeästi kahdessa kohdassa tuntuu ja kohdat ei ole vaihtuneet. Voiko vauva vain heilua sieltä puolelta toiselle, vai mahtuuko se vielä heilumaan noin 5cm matkan?

Syke löytyi samasta kohdasta missä nuo useimmat liikkeet tuntuu

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikket noilla viikoilla?

Vierailija
2/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin noin viikolla 20 ekoja liikkeitä ja nekin oli hyvin 'vaimeita'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tuntua liikkeitä noilla viikoilla.

Vierailija
4/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö on tulitikkuaskin kokoinen. Voimaa "potkia" ei ole. Ehkä kohtaisi vain kasvaa ja se aiheuttaa tuntemukset.

Vierailija
5/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtusi

Vierailija
6/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi jo, kohtukin tuossa noin 5cm navan alapuolella. Kuopuksesta tunsin viikolla 13 ja eaikoisesta viikolla 16

Kaipa toiset sitten vaan tuntee herkemmin. Ei ne mitään potkuja ole mutta vauvan liikkeitä

Ap

Vierailija
7/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset? Tai oman suoliston normaaleja liikkeitä...

Vierailija
8/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan mistään potkuista ole puhunutkaan vaan sikiön liikkeistä.

Kyllä mä ainakin tunnen kun 5cm möhkäle liikkuu mahassani, tuntuu lähinnä kutittelulta. Ei näitä voi sekoittaa mihinkään muuhun, lapsia olen jo 2 saanut joten tiedän kyllä miltä ensimmäiset liikkeet tuntuu

Ap

Vierailija
9/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ne on kohdun liikkeitä, ei vauvan. Jotkut tosin tuntee perhosen siipien lepatusta viikolla 15, jotka on jo vauvan aiheuttamia. Viikolla 12 vauva on niin pieni ja heikko, että sitä ei tunne lapsiveden vaimennuksenkaan vuoksi. Minulla syntyi kuolleena vauva viikolla 17, ja käsivarret ja jalat olivat mitättömän pienet, pää oli iso, ehkä kananmunan kokoinen. En muista grammamäärää enää, enemmän kuin 100g jo kuitenkin.

Vierailija
10/10 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edellisissä raskauksissa nämä lepatukset on jatkuneet samanlaisina mutta voimistuneet vain raskausviikkijen myötä. Enkä googlen mukaan näytä olevan todellakaan ainoa joka näillä viikoilla tuntee liikkeitä.

Mutta itse kysymykseen, voiko vauva liikkua kohdussa 5cm? Kohtu tuntuu jo aika isolta

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi