Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neuvola/lääkäri tehdä lasun, jos ei lopeta yöimetystä?

Vierailija
05.11.2016 |

Jos yöimettää vielä melkein 2-vuotiasta lasta, vaikka neuvolasta on useaan otteeseen jo pitkään käsketty lopettamaan (että lapsi oppisi nukkumaan yönsä eikä hampaat kärsisi), niin voivatko he tehdä asiasta lasu-ilmoituksen, jos ei vieläkään saa lasta nukkumaan öitään ilman maitoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tekee koska lapsi saa selkeästi rakkautta ja riittävästi ruokaa.

Toki varmasti suosittelee niinkun itsekkin suosittelen koska se on sinulle raskasta. Sinä ja lapsi olette 'symbioosissa'. Jos lapsi voi hyvin, sinä voit hyvin. Jos sinä voi hyvin, lapsi voi hyvin. Eli myös sinun jaksaminen on hyvin tärkeää lapsen hyvinvoinnille.

Vierailija
2/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä.

T: neuvolan terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan voi 😀 Ihan on sinun asia kauan ihmetät.

Vierailija
4/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin lastensuojelun sossun näkökulmasta sanoisin, että ei mitään syytä tehdä. Todellakaan.

Vierailija
5/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kukaan on sinulle sanomaan, milloin pitää lopettaa? Sen kun jatkat vaan, jos siltä tuntuu. Eikä siitä tarvitse edes kertoa neuvolassa, voit vaikka valehdella. Kuulostaa ihan älyttömältä, tuollaistako se on?!

Vierailija
6/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taapero saa iltapullon tai yöllä maitopullon tarvittaessa tuon ikäisenä. Neuvola voi suositella nöin, sanot että lopetat kun teistä molemmista tuntuu että aika on oikea ja se sujuu kivuttomasti. Eiköhän se kolmeen ikävuoteen mennessä lopu, lapsi ymmärtää jo että "maito on tissistä lopu". Lasua ei takuulla tuollaisesta tehdä. Tsemppiä vieroitukseen sitten joskus!

Vierailija
7/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hampaissa on vikaa..?

Vierailija
8/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun imettämisiä vahtii? Ei tuu sossu, eikä nlan th teille yövahtiin, ettet varmasti imetä. Ei kaikkea oo pakko kertoa.

Vierailija
9/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Ei tavallaan ole pakko kertoa, mutta toisaalta on, koska tahtoisin saada lapselle asianmukaisia tutkimuksia ja hoitoa, koska musta on ihan alusta asti tuntunut, että kaikki ei ole kunnossa. Hengittää unissaan mun mielestä välillä kummallisesti ja herätessään on usein tuskainen ja nieleskelee ja kröhii. Ainoa, mikä auttaa, on se imetys. :-( Vettä ei huoli ja tuntuu, että kaikkea on yritetty. Neuvolassa/lääkärissä käskevät vain lopettamaan sen imetyksen ja piste... :(

Vierailija
10/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mieti nyt hieman sitä, että joskus sen on loputtava kuitenkin.

Ja sitä, että jatkatko yöimetystä oikeasti lapsen parasta ajatellen, vai koska pääset itse helpommalla kun et lopettamalla joudu kärsimään "vierotusviikkoja"?

Vierailija
11/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Ei tavallaan ole pakko kertoa, mutta toisaalta on, koska tahtoisin saada lapselle asianmukaisia tutkimuksia ja hoitoa, koska musta on ihan alusta asti tuntunut, että kaikki ei ole kunnossa. Hengittää unissaan mun mielestä välillä kummallisesti ja herätessään on usein tuskainen ja nieleskelee ja kröhii. Ainoa, mikä auttaa, on se imetys. :-( Vettä ei huoli ja tuntuu, että kaikkea on yritetty. Neuvolassa/lääkärissä käskevät vain lopettamaan sen imetyksen ja piste... :(

Refluksi?

Tee kuten tuntuu parhaalta. Kuulostaa siltä, että ehkä kannattaisi jatkaa vielä?

Vierailija
12/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa. että lapsella voisi olla refluksivaivaa ja vaivaansa helpottaakseen haluaa imeä pitkin yötä.   Oetko kertonut lapsen oireista lekurille? 

Vierailija
13/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mieti nyt hieman sitä, että joskus sen on loputtava kuitenkin.

Ja sitä, että jatkatko yöimetystä oikeasti lapsen parasta ajatellen, vai koska pääset itse helpommalla kun et lopettamalla joudu kärsimään "vierotusviikkoja"?

Sehän se onkin, kun musta vahvasti tuntuu siltä, että johonkin vaivaan tuo sitä imetystä vielä kovasti tarvii. :-( Ei oo mun mielestä mitään normaalia "vieroitusoikkuilua". Eka lapsi vieroitettiin aika helposti, mut tää kuopus on ihan eri luokkaa.

Refluksia on ollut ja sitä ei ole kukaan lääkäri sen kummemmin noteerannut. Meinaavat vain aina, että menee ohi iän myötä ja on lievää, kun ei ole pulautellut tms. Ja lääkärissä on ravattu. Viikon päästä on taas aika. Eikö refluksi kuitenkin ole aina oire jostain? Haluaisin niin kovasti saada sen ihan oikean perimmäisen syyn selvitettyä ja sitä kautta oireen eli refluksin ja heräilyn hoidettua. Olo alkaa vain olla jo ihan toivoton...

Vierailija
14/14 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvaton ajatus että lasu tehtäisiin yöruokinnasta 😄

Itsekin imetän reilua 2-vuotiastani, myös öisin. Molemmat ollaan tyytyväisiä tilanteeseen, koska mä pystyn samalla nukkua niin ei uni kärsi. Taapero nukkuu maha täynnä maitoa 13 tuntia yhteen soittoon joten suosittelen muillekin jos äidinvaisto niin sanoo, neuvolasta viis. Siellä ovat kehottaneet lopettamaan vain sen takia, että itse jaksaisin paremmin. Itse jaskan parhaiten näin, olisi kauheeta heräillä esim toiseen huoneeseen hyssyttelemään tms. Hampaisiin ei maito vaikuta nykytiedon mukaan: Luontoäiti on suunnitellut tissit niin että maito menee "suoraan kurkkuun" eikä hampaat kärsi. Tämä tieto onneksi ollut ajantasalla meidän hammashoitolassa😊

Tee niin kuin parhaaksi näet omien lastesi kanssa. Yhtä oikein on se, että taapero unikoulutetaan ja vieroitetaan tissistä. Monille sopii, mutta ei kaikille 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi