Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimit kun sinulla on huuliherpes?

Vierailija
05.11.2016 |

Missä tapauksissa peset kädet huuliherpeksen oireillessa? Itselläni ongelmana neuroottinen käsienpesu herpeksen aikana. Pelkään, että tartutan... pesen aina ennen ruoka-aineisiin koskemista, syönnin ja astioiden käsittelyn jälkeen, jos puhdistan kasvot, pesen hampaat jne jne...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten normaalistikin (vessassa tai ennen ruuanlaittoa), joka kerta kun olen koskenut huuliin (laittanut vaseliinia ja sitä lääkevoidetta) tai jos olen aikeissa koskea omiin tai toisen sukupuolielimiin.

Vierailija
2/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä mitenkään normaalia useammin pese käsiä vaikka herpes olisikin... en käytä herpeksen hoitoon voidetta vaan syön tabletteja joten en härpi herpestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan herpekseen tops puikolla sen lääkkeen, enkä paljain käsin. Muutenkaan en koske herpekseen.Hampaanpesun jälkeen kuivaan suun nenäliinaan.Muuten normaalit käsinpesut. Eikä pidä pussailla ketään tai mitään.

Vierailija
4/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä mitenkään normaalia useammin pese käsiä vaikka herpes olisikin... en käytä herpeksen hoitoon voidetta vaan syön tabletteja joten en härpi herpestä.

Et syö lautaselta, juo laseista, pese hampaita?

Vierailija
5/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese normaalia useammin, mutta suosittelen kaikille käyttämään voiteiden sijaan herpeslaastaria. Toimii 1000x paremmin kuin voiteet, joihin en ole koskenutkaan laastarien jälkeen.

Vierailija
6/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ylihygieeniseksi minäkin. Onneksi se reseptitön tablettilääke auttaa nopeasti.

Vierailija
7/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, syön mutta en siitä huolimatta pese käsiä normaalia useammi... Astiat koneeseen käytön jälkeen niin tuskin kukaan niitä sieltä koneesta menee nuolemaan. Kädet kuivaan samaan pyyhkeseen kuin muutkin perheenjäsenet mutta hammaspesun jälkeen kuivaan suun esim.vessapaperilla. Ja ikinä ei ole herpes muihin tarttunut vaikken mitenkään ylihysteerinen olekaan.

Vierailija
8/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese normaalia useammin, mutta suosittelen kaikille käyttämään voiteiden sijaan herpeslaastaria. Toimii 1000x paremmin kuin voiteet, joihin en ole koskenutkaan laastarien jälkeen.[/quote

Minä taas suosittelen tabletteja, nuo laastarit on vielä huonompia kuin voiteet.

Vierailija
9/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, syön mutta en siitä huolimatta pese käsiä normaalia useammi... Astiat koneeseen käytön jälkeen niin tuskin kukaan niitä sieltä koneesta menee nuolemaan. Kädet kuivaan samaan pyyhkeseen kuin muutkin perheenjäsenet mutta hammaspesun jälkeen kuivaan suun esim.vessapaperilla. Ja ikinä ei ole herpes muihin tarttunut vaikken mitenkään ylihysteerinen olekaan.

Herpes on hyvin voinut tarttua vaikka muut eivät oireilekaan. Joillekin ei tule oireita koskaan. Kostea/märkä pyyhe on erinomainen tapa levittää herpestä kaikille siihen koskeville.

Vierailija
10/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi laitan asikloviirivoiteen vanupuikolla. Päivällä pidän herpeslaastaria, joka rauhoittaa oireita ja vähentää kenties tarttumisen riskiä. Kuitenkin noudatan aina tavanomaisia varotoimia: ei koskettele huuliani, hampaiden pesun jälkeen kuivaan suuni paperiin. En halaile, en suutele.

Vierailija
11/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiristän herpesnesteitä ja levitän töissä puhtaiden kahvikuppien reunoihin.

Vierailija
12/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aloe vera -geeliä ja herpeksen hoitoon tarkoitettua voidetta, joku actolad tai jotain sinne päin. Ihan normaalisti hygieniasta huolehdin. Mutta voiko herpes tarttua esim. poskipususta? Tai muuten kaukana limakalvoista?

Vierailija
13/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän aloe vera -geeliä ja herpeksen hoitoon tarkoitettua voidetta, joku actolad tai jotain sinne päin. Ihan normaalisti hygieniasta huolehdin. Mutta voiko herpes tarttua esim. poskipususta? Tai muuten kaukana limakalvoista?

En itse halaa enkä ole kasvojeni kanssa lähikontaktissa herpeksen aikana. Varmuuden vuoksi, ei tarvi pelätä tartuttavansa. Ja ihminen jolla on herpes huulessaan ja pussaa mihin tahansa voi tartuttaa sen, myös poskeen!

Vierailija
14/15 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herpes on hyvin voinut tarttua vaikka muut eivät oireilekaan. Joillekin ei tule oireita koskaan. Kostea/märkä pyyhe on erinomainen tapa levittää herpestä kaikille siihen koskeville.

Voi helvatan pilkunviilaaja, sen herpeksenhän voit saada vaikka ravintolassa jos astiat on vähän huonosti pestyjä tai nuolet vaikka oven ripoja... Pyyhkeessäkin varmasti elää jos ensin lärpit herpestä ja sitten peset kädet huonosti ja kuivaat ne samaan pyyhkeeseen kuin kaikki muutkin mutta tuskin se herpeskään hyppää huulesta sinne pyyhkeeseen ilman kosketusta.

Vierailija
15/15 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaivaan on tulossa rokote, joka tuhoaa HSV:n hermotumakkeista. Optimistisin arvio 3 vuotta, mutta todennäköisesti 5-7 vuotta.

http://engage.fredhutch.org/site/TR/PersonalFundraisingPages/General?px…

Google:

https://www.fredhutch.org/en/news/center-news/2020/08/herpes-simplex-ge…