Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi viet koirasi hautausmaalle?

Vierailija
05.11.2016 |

Törmäsin taas tänään ilmiöön joka on mietityttänyt minua aiemminkin. Kävin hautausmaalla ja kieltotauluista huolimatta kahdella ihmisellä oli koira mukana. Tätä näkee aina kun on sellainen pyhäpäivä että ihmisiä käy enemmän haudoilla.
Mielestäni vain on todella epäkunnioittavaa käytöstä.
Kysyn siis sinulta joka otat koirasi mukaan hautausmaalle: Miksi yhteiset säännöt eivät mielestäsi koske sinua ja koiraasi?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koiranomistajia koske mitkään säännöt, kuten ei pyöräilijöitäkään.

Vierailija
2/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän koiranomistajia koske mitkään säännöt, kuten ei pyöräilijöitäkään.

Äläpä yleistä. koskaan en vie koiraani hautausmaalle. Suurin osa koiranomistajia ei tee näin. Vain hyvin pieni osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se koira on menossa sinne viemään kynttilää kuolleen omistajansa haudalle?

Vierailija
4/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitten linnut ja oravatkin ajaa pois? Entäs jos koira kuului vainajalle? Jos omistaja kerää kakat ja estää hautakivien merkkauksen (puut on ok), niin mikseivät saisi tulla?

Sitäpaitsi, olen nähnyt ponin hautausmaalla (ja ei, ratsastaja ei ollut romani vaan supisuomalainen teini). Käyttäytyi hyvin eikä jättänyt lannoitteitaan paikalle (aka ei ulostanut). Kukaan (minun huomaamani) ei näyttänyt haluavan ajaa sitä pois, vaan sitä mentiin silittämään ja taputtamaan :)

Vierailija
5/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä haluan, jos kuolisin nyt että mieheni tulisi koirien kanssa haudalleni

Vierailija
6/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme hiekkapilluilua taas

Vierailija
7/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa nähnyt koiran kusevan hautausmaalle omistajan nähden. Tuo antoi koiran vain lorottaa rauhassa.

Kuvottavaa ja itsekästä käytöstä (ihmiseltä) :(

Vierailija
8/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin koiran kanssa tänään hautausmaalla. En ole koskaan ennen käynyt, enkä tajunnut että joku pahoittaa tästäkin mielensä. Eipä tuolla mitään kieltokylttejä ollut. Kakkapussi oli mukana, jos olisi kakkinut. Koira ei myöskään kävellyt kenenkään haudan päällä vaan ihan siellä kulkuväylällä.

Mitä pahaa on koiran tuomisessa hautausmaalle? Jos siis kerää mahdolliset ulosteet ja koira kulkee nätisti hihnassa omistajan vierellä?

Vierailija
9/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mitä haluat. Säännöt kieltävät. 

Vierailija
10/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalle saa viedä koiran, vaikka olisi mitkä kieltomerkit pystyssä. 

Vierailija
11/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mitä haluat. Säännöt kieltävät. 

Uih! Sääntö! Minulla on NIIIN suuri halu totella sääntöjä! Saan orgasmin kun noudatan jotain sääntöä!

Vierailija
12/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran saa viedä hautausmaalle. Just tästä oli jossain lehtijuttu.

Vierailija
13/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuf vuf lääh lääh :)

Vierailija
14/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viekkään, enkä keksi yhtäkään syytä miksi veisin.

Vierailija
15/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuule Brutusta ja Juudasta kusella yhden kuolleen vihamieheni haudalla.

Vierailija
16/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä miltä hautausmaat näyttäisivät (varsinkin talvella) jos kaikki koiranomistajat ottaisivat Moppensa mukaan...Ei ole minunkaan mielestäni asiallinen koiran ulkoilutuspaikka.

Vierailija
17/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitten linnut ja oravatkin ajaa pois? Entäs jos koira kuului vainajalle? Jos omistaja kerää kakat ja estää hautakivien merkkauksen (puut on ok), niin mikseivät saisi tulla?

Sitäpaitsi, olen nähnyt ponin hautausmaalla (ja ei, ratsastaja ei ollut romani vaan supisuomalainen teini). Käyttäytyi hyvin eikä jättänyt lannoitteitaan paikalle (aka ei ulostanut). Kukaan (minun huomaamani) ei näyttänyt haluavan ajaa sitä pois, vaan sitä mentiin silittämään ja taputtamaan :)

Luonnonvaraiset eläimet ovat mielestäni hieman eri asia kuin se että joku vie lemmikin hautausmaalle jopa tarpeilleen. Tätäkin olen nähnyt.

Vierailija
18/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella minkälainen täti siellä kirjoittelee. Varmaan kyyläät koko ajan kaikkea muutakin mistä voisi valittaa?

Vierailija
19/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vienyt, mutta kerran jätin koirani hautausmaan ulkopuolelle kiinni ja kun olin päässyt määränpäähän, koira alkoi haukkumaan! Haukkui niin paljon, että mun oli pakko lähteä heti takaisin. Se vasta noloa ja epäkunnioittavaa käytöstä olikin, olis kannattanut mieluummin ottaa haustausmaalle.

En ole ennen enkä jälkeen jättänyt koiraa siihen ja nytkin vain siksi, että mulla oli kiire eikä koira haukkunut koskaan esim. Kaupan ulkopuolella, joten ei tullut mieleenkään sen alkavan räksyttämään.

Vierailija
20/67 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jopa nähnyt koiran kusevan hautausmaalle omistajan nähden. Tuo antoi koiran vain lorottaa rauhassa.

Kuvottavaa ja itsekästä käytöstä (ihmiseltä) :(

No jos se koira alkaa pissaamaan, niin vaikea sitä on omistajan saada kesken pissaamisen lopettamaan. Ja se on vaan pissaa. Biohajoavaa, joka ei kohta näy missään. On se kumma, että joku koiran kusi on niin kamalaa ja kuitenkin monet pultsarit (ja joskus muutkin humalaiset ukot) kuseskelee minne sattuu, eikä siitä juurikaan valiteta.