Kuinka usein puolisonne käy viihteellä?
Olen 27v. ja avopuolisoni 33v. Olemme olleet yhdessä 4 vuotta. Mieheni hinkuu ulos viihteelle lähes joka viikonloppu. Jos ei viihteelle, niin sitten saunailtaa poikien kanssa tai niin, että menee jonkun kaverinsa luo istumaan iltaa/samalla vähän ottamaan kuppia.
Luonnollisesti olen tästä huomauttanut. Riitahan siitä on aina tullut, kun kuulemma nalkutan tästä asiasta ja hän ei tajua mikä on ongelma, jos hän tahtoo mennä.
Olisi ok, jos hän silloin tällöin kävisi mutta että joka viikonloppu!?
Miten usein teidän puolisot hinkuu viihteelle kavereidensa kanssa? Miten itse suhtaudutte?
Kommentit (32)
Ei koskaan. Ei käytä alkoholia eikä sillä taida olla kavereitakaan
Kerran vuodessa plus pikkujoulut. Ei tuo tykkää juoda. Eikä notkua baareis. Ikää 33v ja mul 35v.
Olemme 30v pariskunta. Viihteellä käydään 1-2 iltana viikossa melkein joka viikonloppu. Joskus yksin, joskus yhdessä.
Iltaan sisältyy yleensä myös hyvää ruokaa ja ystäviä, harvoin (jos ollenkaan) käydään klubeilla tms. eli lähinnä ravintoloissa, pubeissa tai kesällä terdellä. Toki myös järkätään dinnereitä ja illanistujaisia meillä ja ystävien luona. Mulla on lisäksi paljon iltamia töiden puolesta (erilaisia tiimi-iltoja, asiakasiltoja yms. firman järkkäämiä eventtejä).
Muutama viikonloppu vuodessa "ollaan vaan kotona" ja tietty lomamatkaviikonloput lisäksi.
Tämä on meidän tapa viettää aikaa. Joka kerta ei toki mitään kännejä vedetä vaikka pikkutunneille venyisikin. Pari olutta tai viinilasillista riittää.
Molemmat saadaan mennä ja tulla niin paljon kuin halutaan, kunhan yhteistäkin aikaa järjestyy. Ei ole koskaan tullut sanomista. Yhdessä oltu 3v.
Mulla aika samanlainen mies, ja usein tykkään olla ulkona ilman minua ja jättää välillä kertomattakin kun käy ulkona. (silloin kun esim olen toisessa kaupungissa)
Se onkin hyvä jos tällainen elämäntapa tuntuu molemmista mukavalta ja on yhteinen päätös.
Minua on kuitenkin jo pitkän aikaa harmittanut, ettei mielipiteelläni tunnu olevan väliä.
Tämä minun mieheni vetää ns. perseet olalle lähes joka viikonloppu,vaikka puolusteleekin itseään sanomalla, ettei se dokaaminen ole suinkaan iltojen tarkoitus, vaan ikään kuin sivutuote.
Minä kuitenkin alan olla väsynyt tähän sivutuotteeseen, joka herättää mut joka lauantai ja sunnuntai-välinen yö, kun mies rymyää kotiin. Ja sitten vielä kehtaa suuttua jos kyselen illan kulusta.
-Ap
Mun miehellä ei oikein ole edes kavereita, joiden kanssa vois mennä viihteelle. Työporukan kanssa on joku meno kerran tai kaks vuodessa. Mies juo kyllä olutta kotona, mutta ei änkyräkänniin asti.
Mun mies on 32v. ja käy viihteellä noin 2 kertaa kuussa. Tämä mua ei haittaa, kunhan ei kännipäissään herätä mua keskellä yötä.
Itse käyn viihteellä ehkä kerran kuussa tai kahdessa.
Rauhallisissa illanistujaisissa käydään yhdessä , viihteellä erikseen.
Vaimo käy n. kerran kuussa, minä olen viimeksi käynyt reilu kaksi vuotta sitten. En jaksa humalaisia ihmisiä.
Eipä tuo ole koskaan käynyt, enkä käy minäkään. Harrastuksia kyllä molemmilla on ja kavereitakin, mutta kun ei viihdytä missään baareissa tms. Ja me vaan viihdytään edelleen (25v:n) jälkeen niin hyvin yhdessä, että parasta ajanviettoa on tehdä jotain yhdessä; mennä elokuviin, syömään, keikalle, tai vaikka patikkaretkelle. Kotona nyhjätään eniten, nyt kun lapsetkin on jo teinejä, niin aika paljon jää meille omaa aikaa ja tietty perheen kanssa oleminen on kivaa myös.
Mies on sanonut, että tottakai sit elämä muuttuu, jos tulee lapsia. Mutta voiko tuollaiseen lupaukseen muka luottaa? Vanhoista tavoista kun on vaikea päästä eroon.
-Ap
Hyvin harvoin, lähinnä silloin kuin työ vaatii, eli ehkä kerran parissa kuussa? Ei ole koskaan ollut kännissä kun on kotiutunut. Harrastukset vievät hänellä niin paljon aikaa, että tuntuisi pahalta jos juoksisi vielä viihteellä. 40-vuotias mies.
No tosiaan tää munkin mies käy urheiluharrastuksessa joka ilta. Ja vielä viikonloppunakin joskus. Tuntuu, ettei mulla oo mitään väliä. :(
-Ap
Olisko kerran kaks käyny yhteisen 25 vuoden aikana. Minä sitten senkin edestä. Tosin en enää minäkään viiti käydä. Ikää on 45.
Paljon kivempi olla kotona ja juoda ne pari olutta ja mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sanonut, että tottakai sit elämä muuttuu, jos tulee lapsia. Mutta voiko tuollaiseen lupaukseen muka luottaa? Vanhoista tavoista kun on vaikea päästä eroon.
-Ap
Toisaalta: miksi miehen (tai sinun) pitäisi elää niin kuin teillä olisi lapsia, jos ei kerran ole?
Aloittaja ottaa uuden miehen, jos on pakko saada tossukka. Yksikään nainen ei ole vielä maailman historian aikana kyennyt muuttamaan miestä mieleisekseen. Täysin absurdi ajatus, ja aikamoista itsekkyyttä aloittajalta.
Mä oon 25v ja mies 35v, meillä se oli niin että mä halusin käydä kerran pari kuussa viihteellä kavereiden kanssa baarissa (ennen kuin tulin raskaaksi, saadaan vauva helmikuussa), mutta mies ei juuri koskaan. Ehkä joka toinen kuukausi saattaa käydä kaverinsa kanssa parilla mutta kännejä en oo tuon nähnyt juovan vielä koskaan ja loppujen lopuksi ihan hyvä niin. On kuulemma nuoruudessaan ollut krapulassa tarpeeksi :D käydään kyllä usein ulkona syömässä eikä mies silloinkaan juo yhtä olutta enempää jos juo. En kyllä tollasta perskänni joka viikkoon-meininkiä kattelis enää aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
No tosiaan tää munkin mies käy urheiluharrastuksessa joka ilta. Ja vielä viikonloppunakin joskus. Tuntuu, ettei mulla oo mitään väliä. :(
-Ap
yritä löytää itsellesi jonkin uusi harrastus niin ei tarvitse olla yksin kotona niin paljon
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Itse tunnet miehesi parhaiten, voiko tuohon luottaa. Sinun tilanteessasi olisin kyllä varuillani, varsinkin jos riitelette jo nyt juomisesta ja mies ei vaikuta arvostavan mielipidettäsi, ja juo joka kerta häiritsevän paljon. Tuosta tapojen muuttaminen voi olla todella vaikeaa.
Minä ja mieheni käydään lähes joka pe ja la baarissa tai keikoilla tms. Yleensä käydään vaan vaihtamassa kavereiden kanssa kuulumisia ja heittämässä läppää. Itse en juo ollenkaan ja mieheni juo useimmiten 1-5 olutta (harvoin on selkeästi humalassa), välillä hänkin on ihan kahvilinjalla. Koskaan ei ole tarvinnut riidellä juomisesta tai baariin lähdöstä. Ihan sovussa päätämme mennäänkö, jos toista ei huvita, jäädään yleensä molemmat viettämään koti-iltaa. Silloin tällöin käymme erikseen viihteellä, mutta yleensä tullaan kuitenkin samalla kyydillä kotiin.
Jos meille tulisi lapsia, tiedän ettei juomisen harventaminen olisi miehelleni ongelma. Toki meille molemmille olisi outoa ettei kavereita nähtäisi näin usein, mutta eiköhän näin ole kaikilla "paljon menneillä" jotka saavat ensimmäisen lapsensa.
Mun mies ei juo ollenkaan,ei oo juonut 16 vuoteen silloin kun käytti alkoholia ei käynyt baarissa tulloinkaan,nykyään saan houkuteltua sen joskus mukaani kyllä,jos ottais ni sais mennä krt kk,ei noin usein