Onko Kuomat muka nolot talvikengät yläasteikäiselle?
Olin siis syksyllä ostanut 15-vuotiaalle pojalleni talvikengiksi upouudet Kuomat. Nyt kun sitten saatiin lunta tänne etelään, niin tietysti tarjosin niitä eilen pojalle kouluun lähtiessä, mutta tämä ei suostunut laittamaan niitä jalkaansa, kun ovat kuulemma nolot. Miten niin nolot? Mikä vika noissa nyt muka voi olla? Ihan tavalliset talvikengät minusta.
Kommentit (47)
Olen yläkoulun opettaja, perjantaina välituntivalvonassa muuan poika osoitti kuomiani 😀 Ja sanoi, mitä, eihän noita kukaan enää käytä! Sanoin, että muutama vuosi sitten kaverini liukastui jalkakäytävällä, löi päänsä ja kuoli myöhemmin sairaalassa. Silloin hankin nämä, enkä aio luopua. Pysyy paljon paremmin pystyssä talvikeleillä. Nuori epäili tarinaani, mutta kerroin, että kaverini leposija löytyy tuosta uurnalehdosta. Voi tarkistaa kuolinpäivän, vaikka syytä siihen ei olekaan kirjattu. Nuori katsahti kangaslenkkareitaan ja minua, totesi: "tosi noloa jäbälle"' ja käveli etäämmlle... En tiedä, ketä meistä hän tarkoitti...
Nuoriin vaikuttaa niin paljon ryhmän paineet. Motiivit asenteisiin on kyseenalaisia. Usein se huono vaihtoehto voittaa. Joskus olen ajatellut, että onko näissä nolo-tapauksissa takana huonostivoivan perheen lapsen kateus, kun itselle ei näy hankittavan asiallisia vaatteita sään mukaan käytettäväksi. Ivataanko sitten niitä, joiden kotona välitetään paremmin...
Miks Kuomat on nolot, miks kauppakärry on nolo, miks vyölaukku on nolo? Ihan sen takia, koska ihmiset ei uskalla olla sitä mitä haluavat, vaan antavat muiden mielipiteiden vaikuttaa. Laumasieluja lähes kaikki. Mielestäni juuri se, että kulkee muodin, trendien, sen mukaan mitä ihmiset ajattelee, osoittaa jonkinlaista keskenkasvuisuutta. Todellisissa metropoleissa ja suurkaupungeissa ei ihmiset ehdi paljon katsella, minkälaista laahustajaa siellä tulee vastaan, on laidasta laitaan ihmisiä, mutta täällä landella siis Suomessa tuijotetaan ja naureskellaan vaikka mille asioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne nolot tuon ikäisellä, eivätkä edes kovin hyvät jalalle. Meillä ei ole ollut kolmevuotiaalla yksiäkään Kuomia eikä tulekaan juuri sen takia, että on olemassa jalalle parempiakin kenkiä. Sama kesällä crocsien kanssa. Nolot minkä ikäisellä tahansa eivätkä todellakaan hyvät lapsen jalalle.
Mikä Kuomassa on huonoa jalalle?
No ei taida kovin hyvin tukea askelta.
Vierailija kirjoitti:
Noloja vaatteita/kenkiä ei ole olemassakaan. On vain heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä.
Totta. Mutta ei sitä itsetuntoa kannata teini-iässä kuomilla kasvattaa, helpompiakin tapoja on.
Eihän se nyt mitenkään noloa ole. Nuoret eivät ajattele tarpeeksi mitä voisi käydä. Itse liukastuin jäällä kun olin kuudennella luokalla. Ei ollut paras idea olla kesäkengillä liikenteessä.
Nolot on. Meillä teineillä talvi Converset.