Elämä on oikeasti pelkkää raatamista.
Arkisin 8h/pvässä töissä+työmatkoihin kuluva aika. Sen jälk kotona ruoanlaittoa, pyykkihuoltoa ym kotitöitä ja aamulla sama rumba alusta. Vkonloppuisin ei ole kodin ulkopuolista työtä, muta on ruokahuollon pyörittämistä=aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja pyykkihuoltoa ja ruokakaupassa käyntiä ja muita kotitöitä. Ja sitten on taas su-ilta ja alkaa arkiviikko.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vapaaehtoista.
Ehkä joskus nuorena ilman kummempia vastuita onkin. Mutta ei enää vanhempana kun on esim kirjaimellisestikin vanhempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vapaaehtoista.
Ehkä joskus nuorena ilman kummempia vastuita onkin. Mutta ei enää vanhempana kun on esim kirjaimellisestikin vanhempi.
ap
Se lapsienkin hankkiminen oli vapaaehtoista.
Se on asennekysymys. Jos vain suorittaa elämäänsä ja tekee asioita pelkästään muiden vuoksi, niin raskaaltahan se tuntuu. Pitäisi oppia löytämään tekemisen ja elämisen ilo, myös arjesta. Elämässä voi tehdä muutoksia, jos tuntuu liian raskaalta. Vastuuta voi jakaa muillekin perheenjäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vapaaehtoista.
ap
Vaihda levyä, kun et näköjään mitään mistään tiedä etkä kykene kuin toistamaan yhtä ja samaa mantraa.
ap
Kuule ihan samaa se on kaikilla. Ei sinun elämäsi ole yhtään sen rasittavampaa kuin meillä muillakaan.
No ei ole. Asenne ratkaisee. Mielelläni huollan omia lapsiani. Pyykit hoitaa kone ja kuivumaan vain ja kaappiin. Ruokahuoltokin meillä on aika vapaata. Aina ei arkisin jaksa, joten saattaa olla pitsapäivä tai ihan voileipäaterioilla menee, kun lapset kuitenkin syöneet lounaan koulussa. Kukaan ei nälkään kuole, kun kaapissa aina monenlaista leipää, leikkeleitä, kasviksia, hedelmia, jogurttia. Kaikki lapset on koululaisia ja vapaa pääsy keittiöön laittaan mitä vain. Viikonloppuisinkin laitan yleensä vain yhden ruoan. Iltapalaksi sitten tulee tehtyä pitsaa, hampurilaisia tai piirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vapaaehtoista.
ap
Vaihda levyä, kun et näköjään mitään mistään tiedä etkä kykene kuin toistamaan yhtä ja samaa mantraa.
ap
Turha minulle kiukkuilla omien valintojesi seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan samaa se on kaikilla. Ei sinun elämäsi ole yhtään sen rasittavampaa kuin meillä muillakaan.
Heh, sitähän sinä et kultapieni voi tietää.
ap
Niin, olen myös miettinyt, mikä pointti on elämässä jossa käydään töissä, mennään töistä tulon jälkeen kohta jo nukkumaan ja sitten taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vapaaehtoista.
ap
ap
Turha minulle kiukkuilla omien valintojesi seurauksista.
En minä sinulle omista valinnoistani kiukuttele enkä oikeastaan kiukuttele mistään muustakaan vaan sinun mantrojasi kritisoin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes varma, että aloittajan elämä on paljon rasittavampaa kuin vaikkapa minun elämäni. Tämä on suoraa seurausta niistä valinnoista, joita olemme tahoillamme tehneet.
Sitähän se on. Meillä niin kiirekkin että seksiäkään ei enää ole. Paskaa koko elämä.
Enpä nyt välttämättä sanoisi ihan noinkaan.
Kyllähän sitä käytännössä tuli kahta duunia tehtyä aikansa mutta nyt vähän yli viiskymppisenä nautitaan hedelmistä palmujen alla. Eikä se ruoanlaittokaan sillä tavalla rasita kun taalalla saa katukeittiöstä aterian joka on todella hyvää ja väittävät sitä myös terveelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on. Meillä niin kiirekkin että seksiäkään ei enää ole. Paskaa koko elämä.
Ei kiire ole syy jättää seksiä elämästä pois. Itse olen esimerkiksi lukuisia kertoja tinkinyt yöunista seksin takia. Ei ole kaduttanut kertaakaan.
Elämä on valintoja.
- Itse menen mielelläni töihin, sillä kouluttauduin mielenkiintoiselle alalle ja nyt voin nauttia työstäni.
- Olen valinnut asua lähellä työpaikkaani, että en kuluta aikaani "turhaan".
- Vietän aikaani sellaisten ihmisten seurassa, joista pidän.
- Teen esim. sunnuntaisin kaikki työviikon lounaat kerralla/käyn harvoin kaupassa/pidän kodin päivittäin siistinä käyttämällä siihen alle 30 min -> säästyy aikaa muuhun
Jne. Ja jos jotain en voi muuttaa omilla toimillani, yritän hyväksyä sen kuuluvan elämääni.
Elämä on vapaaehtoista.