Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin eilen kerjäläiselle 10 euroa

Vierailija
05.11.2016 |

:)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä olet hyvä ihminen!

Vierailija
2/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko laittaa faceen myös tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teit facebook päivityksen?

Vierailija
4/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin lauantaikänni sillekin taattu, vai luulitko että ruokaa ostaa?

Vierailija
5/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen auttanut monta kertaa jotain kerjäävää ihmispoloista, ei kai tuota kannata julistaa ääneen!

Vierailija
6/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut sen minulle, köyhälle opiskelijalle, joka olisi syönyt tuolla rahalla opiskelijaravintolassa neljä päivää... :(

Vierailija
7/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!

Vierailija
8/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit antanut sen minulle, köyhälle opiskelijalle, joka olisi syönyt tuolla rahalla opiskelijaravintolassa neljä päivää... :(

Olen itsekin köyhä opiskelija. Tsemppiä! ap

Vierailija
9/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niille Tampereen kerjäläisille muuten tapahtui, kun heidän leirinsä purettiin ja jäivät kiinni varastelusta? Siirsivätkö vain majapaikkansa johonkin muualle?

Vierailija
10/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tosiaan hyvin pukeutuneet miehet keräävät ne rahat. En tiedä onko ne omaa perhettä vai jotain kerjäysvälittäjiä. Olen aitiopaikalla seuraamassa kuinka kerjääjät tuodaan autolla ja niiden rahat haetaan ja joskus niille tuodaan ruokaa. Ne toiset ovat tosiaan ihan eri tavalla puettuja ja olemukseltaankin.

Vierailija
11/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet tukenut järjestäytynyttä rikollisuutta vaatimattomalla panoksellasi ja tehnyt oman osasi sen eteen, että ko. organsaation kannattaa jatkossakin harjoittaa täällä "liiketoimintaansa".

Vierailija
12/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin noi musta mersu käy kiertämässä ja tyhjentämässä kerjäläisten kupit. Ei niille jää itselle mitään.

Vierailija
13/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että tuit Romanian ihmissaastan maassaoleilua,

Vierailija
14/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!

Mä olin kerran yöbussissa, joka kulki lentokentältä Tampereelle. Kerjäläispomo piti tunnelmaa yllä juuri maahan tulleille duunareilleen, maksoi bussiliput ja opasti. Kaiken ymmärsi hyvin, vaikka tapahtui vieraalla kielellä. Elämäni kamalin bussimatka.

Vierailija
15/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan usein rahaa kerjäläisille. Sekä jaan ylimääräiset vaatteet..kengät..laukut..ym.tarvitseville. Mielelläni leivon ja jaan niitä. Tulee hyvä mieli ei sen kummempaa. En sen enempää mieti mihin he antamani rahat ym.käyttävät.

Mutta muutamaan röyhkeään kerjäläiseen olen törmännyt. Antaessani heille rahaa he alkoivatkin vaatimaan enemmän. Vihaisena komensi minun menemään otto-automaatille ja antamaan lisää 20€.

Melkein jo tittelin mutta sitten jatkoin matkaani. Pelotti ihan kauheasti!!*

Vierailija
17/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Etkö ole perillä Romanin tilanteesta, vai esitätkö tyhmää?

Ihan huvikseen kököttää kadunvarrella kerjäämässä?

https://takku.net/article.php/20100904180339506

Niitä vainotaan esim Unkarissa, ja hyökätään asein vastaan.

Vierailija
18/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite annoin 15e

Vierailija
19/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kaupasta sämpylän ja annoin sen kerjäläiselle.

Se heitti sillä mua päähän.

Vierailija
20/29 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt hyvät ihmiset että kyseessä on järjestäytynyt rikkollisuus. Miettikää nyt ihan järjellä: jos tyypit ovat niin köyhiä että täytyy kerjätä kadunkulmassa niin mistä ne on koskaan saanet tarpeeksi rahaa tullakseen tänne?

Jos ovat niin köyhiä että eivät osaa kieliä, niin miten selviytyvät Suomessa talvella ilman jotain tukiverkkoa, osaavat liikkua? Missä ovat yötä, mihin laittavat rahansa talteen.

Jos sulla on ylimääräistä, anna se mieluummin katusoittajalle, tämä luo kauneutta ympärilleen ja piristää monen päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän