Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas Ilta-Sanomien köyhä - ei halua hakea tt-tukea

Vierailija
04.11.2016 |

Taas on Ilta-Sanomat ottanut köyhän lööppeihin. Olisi oikeus tt-tukeen mutta ei halua kun ei tiedä pitääkö vaitiolovelvollisuus.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001946531.html

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa tässä kuussa tilille 20e käteistä, jonka olin nostanut tt-tuen perusosasta. Laitan asiasta kirjallisen selvityksen ja toivon etteivät he vie minulta tuota 20e jos he kuvittelevat sen tulleen jostain muualta. Mutta tätä se elämä on.

Vierailija
22/25 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin laittamassa tässä kuussa tilille 20e käteistä, jonka olin nostanut tt-tuen perusosasta. Laitan asiasta kirjallisen selvityksen ja toivon etteivät he vie minulta tuota 20e jos he kuvittelevat sen tulleen jostain muualta. Mutta tätä se elämä on.

Rahan laittaminen takaisin tilille on vähän riskaabelia, mutta ainakin oma vajaan satasen laina hyväksyttiin, kun tein kirjallisen selvityksen, ja tiliotteista näkyi minun maksaneen sen jo pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se systeemi on ihan helvetinmoista kyykytystä. Työssäkäyvän puolisonkin alko-ostokset syynätään tiliotteista. Moni ei halua sellaista. Olisiko se sinusta itsestäsi kivaa tehdä tiliä kaikista menoistasi?

Minä lähetän joka kuukausi tiliotteeni sossuun. Joten kyllä tiedän asiasta. Ei hävetä yhtään.

Pienen kunnan tt-käsittely voi olla eri asia kuin isomman kaupungin persoonaton tt-liukuhihna. TT-hausta on tehty tahallaan sekä häpeällistä että nöyryyttävää koska kunnat haluavat säästösyistä pelottaa mahdollisimman monta tukiin oikeutettua pärjäämään ilman.

Tästä nähdään että rikkaalla ahneella sijoittajalla ja kuntien sosiaalijohdolla ei ole moraalissa mitään eroa. Molemmat tekevät päätöksiä siitä välittämättä mitä seurauksia niillä on köyhille kunhan oma rahakasa kasvaa.

Vierailija
24/25 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamille tutuille ovat huomauttaneet nettipeleistä ja kyselleet, millä rahalla syö.

Utelias saa olla, mutta ei se vaikuta siihen, mitä maksavat.

Minulta kysyttiin ekalla kerralla vuosia sitten "mihin haet tt-tukea". Olin ihan äimänä jo tuosta kysymyksestä. Ai mihin?. Eikö se ole päivänselvää, että haen sitä elämisen kulujen kattamiseksi.

Ja jälleen: aivan sama, mihin haen, saisin sitä joka tapauksessa vain, jos ehdot täyttyvät. Ja kun ehdot täyttyvät. 

Vierailija
25/25 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käteisellä kannattaa pelata jos on fattan mannekiini. Jos kortilla ostelee ne näkee kaiken tiltapahtumista ja voi alkaa kysellä ja tarviiko niiden ylipäätään tietää, että ostatko karhua tai siteitä siwasta. Eri juttu on eräät  kovin edustetut tummahipiäiset jotka vielä kierrättävät fattan rahoja ja lähettävät niistä osan  ns. sukulaisille sinne kauas, en viitsi sanoa maata kun ei mene viesti muuten läpi. Se on fattan mielestä näköjään ihan ok. Kantiksia ne tykkää kyykyttää ja syynätään kaikki mahdollinen.