Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla ei ole mattoja lattioilla, outoa

Vierailija
04.11.2016 |

Olen huomannut tv-ohjelmista joissa kuvataan ihmisten asuntoja että aika monessa paikassa ei ole ollenkaan mattoja, samoin etuovi.comissa kun katselee myytäviä asuntoja niin sama homma. Mikä idea tässä on? Mielestäni matot luovat kodikkaan tunnelman ja matottomat kodit antavat vaikutelman, että ollaan tässä vain hetken käymässä ja lähdetään, kolkkoa ja keskeneräistä.

Kommentit (57)

21/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim välittäjät aina kehottavat minimoimaan näkyvän tavaran myytävissä asunnoissa, joten näytössä oleva kämppä ei vastaa todellisuutta. Sama varmaan erilaisissa ohjelmissa ja lehtikuvissa.

Isot lattiapinnat ilman mattoja ovat minustakin kolkot ja kaikuvat.

Vierailija
22/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio, musta koira, rajallinen tila. Miksi tarvitsisin mattoja keräämään pölyjä kun täällä on lämmintä muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä.

Vierailija
24/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on täynnä "yliherkkiä" ihmisiä, ei kestetä mitään tuoksuja ja joka paikassa pölisee eli kaiken pitäisi olla hajutonta ja mautonta, varmaan näillä matottomilla on huonekalut puuta sohvaa myöten ja sängyssä muovipatja ja hyi kamalaa mitään pöliseviä lakanoita ja pussilakanoita ei tietenkään käytetä ja peitto ja tyynyt pestään joka päivä ettei vaan pölise. Kumma juttu ettei näitä herkkiksiä tapaa muualla kuin suomessa...

Vierailija
25/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG, meillä ei ole myöskään verhoja olkkarissa! Eihän tämä ole koti eikä mikään.

Vierailija
26/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä matoista,niitä ei ole.En pitäisi verhojakaan,mutta mies haluaa (hän on maalta ja siellä on tottunut,ovat yleisiä).Luulee,että porukka tuijottaa meille sisään,mutta ketä täällä kiinnostaisi,kun ihmisiä riittää.

Mutta joo,minusta ei matottomat ja verhottomat kodit ole kolkkoja.Meillä esim.paljon maalauksia jne.

Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti. Näin. Ja taas välilyönti pisteen jälkeen malliksi.

Vierailija
27/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tv-ohjelmista joissa kuvataan ihmisten asuntoja että aika monessa paikassa ei ole ollenkaan mattoja, samoin etuovi.comissa kun katselee myytäviä asuntoja niin sama homma. Mikä idea tässä on? Mielestäni matot luovat kodikkaan tunnelman ja matottomat kodit antavat vaikutelman, että ollaan tässä vain hetken käymässä ja lähdetään, kolkkoa ja keskeneräistä.

Asuntuesittelyissä asunnot ovat mahdollisimman tyhjiä, jotta ostaja voi kuvitella ne mieleisekseen. Kalusta asuntosi mieleiseksesi ja anna muiden tehdä sama.

Minä muuten ostin nykyasuntoni kalustoineen, verhoneen ja mattoineen päivineen. Kamalat mummoröyhelöt, karvamatot ja kamala määrä huonekaluja. Ostin silti, sillä osasin käyttää mielikuvitysta. Verhot ja matot heti roskiin samoin kuin suurin osa huonekaluista. Nyt asunto on siisti ja mukava. Hyvät pinnat ilman yhtään verhoa tai mattoa. Minulla näin ja ap toisella tavalla. Mitä ihmettelemistä siinä on?

Vierailija
28/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lattialämmitys, lemmikkejä ja matot lattioilla...

Minusta matottomat asunnot näyttää kolkoilta.

Vierailija
29/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla meni hermot lapsen opetellessa kuivaksi. En vaan jaksanut sitä jatkuvaa matolle pissaamista, joten koko kämpästä lähti kaikki tekstiilit lattialta. Ehdittiin jo tottua matottomaan kotiin, joten ei niitä ole takaisinkaan laitettu.

Vierailija
30/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matottomuus luo ankean tunnelman. Vähän whitetrash ja vuokraluukku fiilis. Antaa laiskan kuvan naisesta.

Vierailija
31/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matottomuus luo ankean tunnelman. Vähän whitetrash ja vuokraluukku fiilis. Antaa laiskan kuvan naisesta.

Jos se mieskin viitisi osallistua kotitöihin, niin ehtisi ja jaksaisi nainen niistä matoista huolehtia. Vai?

Vierailija
32/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama onko lattialämmitys mutta kyllä ne omaankin silmään ovat keskeneräisen näköisiä, kylmiä ja luotaantyöntäviä asunnot joissa ei ole mattoja.

Älä sitten tule meille.

Vierailija
33/57 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot vietiin pois kun mies alkoi tarvita rollaattoria.

Vierailija
34/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 250m2 talossa 1 matto kirjasto/kotiteatterihuoneessa,  pikkumatto lapsen huoneessa ja itämainen matto työhuoneessa. Muissa huoneissa ei mattoja ollenkaan. Syy: upeat puulattiat ja lattialämmitys. Ei vaan raaski peittää ja lattia on muutenkin lämmin jalalle

Vierailija
35/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidetäänkö AP:n kotona mattoja lattialla?

Vierailija
36/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän että matottomissa kodeissa pölisee pöly enemmän :D Matto sitoo pölyä, jota kaikissa kodeissa leijuu... Kova laminaatti taas täysin päinvastainen. Siellä ne teidän koirankarvat ja muut sitten leijuu ilmassa!

Vierailija
37/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalainen tapa laittaa matot lattialle siten, että koko lattia on peitetty erilaisilla räsymatoilla seinän reunoja myöten. Myös silloin, kun alla on kaunis lankku lattia.

Vähemmälläkin pärjää ja vaikka ilman jos siltä tuntuu.

Vierailija
38/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä matoista,niitä ei ole.En pitäisi verhojakaan,mutta mies haluaa (hän on maalta ja siellä on tottunut,ovat yleisiä).Luulee,että porukka tuijottaa meille sisään,mutta ketä täällä kiinnostaisi,kun ihmisiä riittää.

Mutta joo,minusta ei matottomat ja verhottomat kodit ole kolkkoja.Meillä esim.paljon maalauksia jne.

Aivan kuin entinen pomoni. Hän kertoi sanoneensa tulevalle vaimolleen, ettei halua kotiin mattoja, verhoja tai mitään muitakaan tekstiilejä. Ei myöskään viherkasveja tai pölyä kerääviä kirjoja. Perusteluna hänellä oli myös tuo siivouksen helppous, ei suinkaan allergia, niinkuin luulisi. Ehdotinkin hänelle, että mitäs jos kaakeloisit koko kämpän lattiat ja seinät, niin voisit vesisuihkulla klaarata koko siivouksen hetkessä.

En yllättynyt yhtään, kun hän myöhemmin kertoi, ettei vaimo ollut suostuvainen muuttamaan steriiliin teollisuushalliin. 

Vierailija
39/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kissaa ja ne matot olisivat täynnä karvoja ja todennäköisesti niistä löytyisi kissanoksennustakin joskus. On myös huomattavasti helpompi siivota, kun ei tarvitse mattoja retuuttaa jonnekin piiloon. Aiemmin kun minulla ei ollut kissoja, en saanut vietyä niitä mattoja ulos kuin ehkä kerran vuodessa. Voinette kuvitella miten pölyisiä ne olivat.

Vierailija
40/57 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli matot, mutta poistin ne sillä en jaksanut olla koko ajan siivoamassa. Jostakin syystä kissat aina oksensivat matoille, lattia josta sen sotkun helposti siivoaisi, ei kelvannut. Nyt ei ole mattoja ja oksentelukin on loppunut. Makkarissa on kans paljaat lattiat sillä olen astmaatikko. Yritän minimoida pölyt makuutiloissa kun kissallisissa tiloissa sitä on ihan riittämiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä