Missäpäin suomea käytetään mettumaari-sanaa?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Hämeessä on mittumaari.
Ei sitä kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Hämeessä on mittumaari.
Ja sehän on siis juhannus:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeessä on mittumaari.
Niin on.
Se on mittumaari ja mitäs veikkaat, olisikohan käytössä alueilla joilla ruotsin kieli vaikuttaa voimakkaammin?
Meän kielessä on mettumaari ja jos Lauri Tähkä siitä laulaa niin eiköhän tuo pohjanmaallakin sitten ole käytössä.
Mittumaari on kyllä minulle se tutumpi muoto.
Googlaa mistä Lauri Tähkä on kotoisin, niin asia selviää sinulle. Ei tarvitse olla noin avuton.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa mistä Lauri Tähkä on kotoisin, niin asia selviää sinulle. Ei tarvitse olla noin avuton.
Voi asua vaikka hevon kuusessa ja hoilaa mettumaariasta, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi asua vaikka hevon kuusessa ja hoilaa mettumaariasta, huoh.
Siis kotoosin.
Vierailija kirjoitti:
Meän kielessä on mettumaari ja jos Lauri Tähkä siitä laulaa niin eiköhän tuo pohjanmaallakin sitten ole käytössä.
Mittumaari on kyllä minulle se tutumpi muoto.
Säkin googlasit😊
Oon itse Varsinais-Suomesta, mutta toi mettumaari on mulle vieras muoto, vaikka muuta väitettiin joissakin artikkeleissa.
Mittumaariksi juhannusta kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeessä on mittumaari.
Niin on mettumaarikin. Käytetään minun tietojen mukaan ainakin Tornionjokilaaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Saara Aaltokin kotoisin Englannista kun kerran laulaa englanniksi? Huoh, mitä logiikkaa taas...
Hämeessä on mittumaari.