Älkää hyvät ihmiset ostako kalliita Aurinkomatkojen ym. matkoja!
Suomessa hinnat ovat todella kalliita verrattuna muihin maihin, sitä ei muu selitä kuin matkatoimistojen hirveät katteet esim. Finnmatkoilla 40% mikä koko Tuin suurin luku. Laittaakaa nuo toimistot boikottiin!
Vain hullu maksaa 600-700 euroa Kreikan viikon matkasta!
Kommentit (23)
Maksan mieluusti siitä, että kaikki asiat hoidetaan minulle valmiiksi. Voin vain mennä kentälle ja siitä eteenpäin homma hoituu oppaan välityksellä.
vaan siitä että Finnmatkat, Aurinkomatkat ym. ovat kamalia ryöstöhinnoittelijoita. Miksi tukea sellaista? Vertaa vaikka matkojen hintoja Ruotsin vastaaviin tai Tanskan tai Norjan. Ja tiedän kyllä että mm. Ruotsissa on enemmän asukkaita kuin Suomessa mutta yksistään tämä Suomen ryöstöhinnoittelu ei johdu pienemmästä asukasluvusta.
Kuulema hinta oli minimaalinen....
En mä ainakaan jaksa ensimmäiseksi jossain lentokentällä alkaa etsimään taksia, tai kotimatkalla haahuilla tuntemattomalla kentällä, että löytää oikean lähtöselvitystiskin. Mä olen kyllä täysin valmis maksamaan näistä valmismatkoista, mulle loma on just sitä stressitöntä matkailua, ettei tarvitse itse huolehtia yhtikäs mistään! En tosiaankaan kaipaa lomalle mitään seikkailuja, varsinkaan kun matkustaa lasten kanssa. Kaiken pitää olla varmaa ja suunniteltua.
Ero syntyy monestakin jutusta: mm. siitä, että ne matkatoimistot myyvät matkoja enemmän ja siten voivat tinkiä hotelliensa hintoja alemmas. Ja siitä, että hotellit ovat eritasoisia, joten et voi pelkän kohteen perusteella vertailla hintoja. Ja siitä, että moneen paikkaan on täältä Suomesta pidempi matka kuin esim. Tanskasta. Jnejne.
Vierailija:
vaan siitä että Finnmatkat, Aurinkomatkat ym. ovat kamalia ryöstöhinnoittelijoita. Miksi tukea sellaista? Vertaa vaikka matkojen hintoja Ruotsin vastaaviin tai Tanskan tai Norjan. Ja tiedän kyllä että mm. Ruotsissa on enemmän asukkaita kuin Suomessa mutta yksistään tämä Suomen ryöstöhinnoittelu ei johdu pienemmästä asukasluvusta.
Ja mitä ihmeen VÄLIÄ sillä on, millä hinnalla matkoja myydään Ruotsista? Eivät ne matkat minua tänne Suomeen kummasti lämmitä, jos ja kun en halua nähdä vaivaa ja lähteä reissuun Ruotsin kautta tms.
PÖH.
-2-
taksiakaan ei tarvitse etsiä kun sinua tullaan etsimään ja viedään sinut joskus jopa limusiinilla hotelliin
Vierailija:
En mä ainakaan jaksa ensimmäiseksi jossain lentokentällä alkaa etsimään taksia, tai kotimatkalla haahuilla tuntemattomalla kentällä, että löytää oikean lähtöselvitystiskin. Mä olen kyllä täysin valmis maksamaan näistä valmismatkoista, mulle loma on just sitä stressitöntä matkailua, ettei tarvitse itse huolehtia yhtikäs mistään! En tosiaankaan kaipaa lomalle mitään seikkailuja, varsinkaan kun matkustaa lasten kanssa. Kaiken pitää olla varmaa ja suunniteltua.
on yli 300 euroa kalliimpi Suomessa, kyse siis 2 vk matkasta. Suomesta ostettaessa matka muuten sama mutta ainoastaan lyhyt ja halpa lento Helsinki-Tukholma-Helsinki sisältyy hintaan.
Ja esim. Kaukoitään Suomesta on lyhyempi lentomatka kuin Ruotsista ja olen nimenomaan verrannut ihan samoja hotelleja. Niin ja esim. Finnmatkat saa hotellihuoneensa täysin samalla hinnalla kuin Ruotsin Fritidsresor.
Vierailija:
Ero syntyy monestakin jutusta: mm. siitä, että ne matkatoimistot myyvät matkoja enemmän ja siten voivat tinkiä hotelliensa hintoja alemmas. Ja siitä, että hotellit ovat eritasoisia, joten et voi pelkän kohteen perusteella vertailla hintoja. Ja siitä, että moneen paikkaan on täältä Suomesta pidempi matka kuin esim. Tanskasta. Jnejne.Ja mitä ihmeen VÄLIÄ sillä on, millä hinnalla matkoja myydään Ruotsista? Eivät ne matkat minua tänne Suomeen kummasti lämmitä, jos ja kun en halua nähdä vaivaa ja lähteä reissuun Ruotsin kautta tms.
PÖH.
-2-
Loppujen lopuksi suuret matkanjärjestäjät saavat edullisesti hotelleista huoneita jne. Itse kun varaa, näin ei aina olekaan.
suomalaisista matkanjärjestäjistä se on halvin vaihtoehto seitsemänhenkiselle perheelle.
Omatoimiloma jonnekin pienelle Kreikan saarelle saattaa tulla paljonkin kalliinmaksi kuin paketti matka. Olen käynyt sekä matkanjärjestäjien matkoilla sekä omatoimilomilla eikä ainakaan minulle hintaero ole ollut kovinkaan suuri. Matkanjärjestäjät rahastavat yleensä oheistuotteista esim aamiainen/puolihoito sekä retkistä.
Ruotsista saa halvemmalla mutta sinnekin täytyy ensin matkustaa joka myös maksaa. Myös ruotsin kieli on hyvä olla hallussa jos heidän kauttaan aikoo matkalle mm. opaspalvelut/infot ruotsin kielellä.
kuinka moni pikkulapsiperhe menee matkalle Tukholman tai vaikkapa jonkun vielä kaukaisemman keski-euroopan kaupungin kautta?
Kerropa minullekin, mistä tällaista palvelua saa?
Vierailija:
taksiakaan ei tarvitse etsiä kun sinua tullaan etsimään ja viedään sinut joskus jopa limusiinilla hotelliin
mutta minä en ainakaan ala noita matkatoimistoja rikastuttamaan, kuten jo sanoin esim. Finnmatkoilla on täysin samat huonehinnat ja lento Suomesta on lähes aina suunnilleen samanpituinen kuin Ruotsistakin (esim. Tukholmasta) niin kyllä siinä jossain maksatetaan asiakkailla ylimääräistä. Tuille oli oikea jättipotti Finnmatkojen osto kun saa sieltä todella suuret voitot (myytyjen matkojen määrään nähden)
Nämä suositut Thaimaan matkat esim. Finnmatkoilla lento Bangkokiin kestää 14-15 tuntia, samassa ajassa pääsee esim. SAS:illa huomattavasti tilavammalla koneella (joissa oma näyttöruutu) Bangkokiin.
Vierailija:
kuinka moni pikkulapsiperhe menee matkalle Tukholman tai vaikkapa jonkun vielä kaukaisemman keski-euroopan kaupungin kautta?
pääset (yleensä) halvemmalla ja mukavammin sinne omatoimisesti ja vielä voit valita sen limusiinikuljetuksen (lisämaksullinen toki yleensä) mutta normaalistikin pääset suoraan lentokentältä hotellille, ei tarvitse odottaaa ja kiertää monia eri hotelleja.
Ja onko turvallisuus ja laatu sama?
mitä useampi kulkuväline tai lentomatka, sitä enemmän odottelua, odottelua, odottelua ja tavaroiden raahaamista....
Kuinka monta lasta sulla on ja minkä ikäisiä?
Sopii varmaan joillekin, mutta ei kuitenkaan kaikille.
www. taloussanomat .fi/etusivu/5434494. asp
Tottahan toki netistä voi varata halpalentoja ja erilliset majoitukset niihin. Mutta niiden kanssa voi olla isossa kusessa: palvelut eivät olekaan sitä, mitä luvataan, jatkolentoyhteys ei toimikaan, lentokentät huitsin nevadassa jne.
Minä matkustan työkseni ja joudun järkkäämään menoni ja majoitukseni kehitysmaihin ym. eksoottisempiin kohteisiinkin silloin itse.
Kun lomailen, en halua nähdä tuota vaivaa, vaan maksan mielelläni vaikkapa nyt 100-200 e lisää siitä, että minun ei tarvitse panna tikkua ristiin ja lentokentältä kuskataan perille mukavasti ja suomenkielinen opas on järjestänyt puolestani kaiken retkistä lähtien.